Toon posts:

IP adres van site www.itsnews.nl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier op een netwerk met domein itsnews.nl en met ISA krijg ik onze website www.itsnews.nl niet meer te zien, dus moet ik dat ip adres vrij geven op de ISA server. Maar ik kan hier alleen via de ISA server internetten, kan iemand ff pingen?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

via cyberkit NS LookUp krijg ik t volgende ip:
195.86.14.84

met hostname roadkill.introweb.nl

succes

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
(21:03:42) jverelst@naboo:~ > nslookup www.itsnews.nl
Server: warande0065.warande.uu.nl
Address: 131.211.120.65

Non-authoritative answer:
Name: roadkill.introweb.nl
Address: 195.86.14.84
Aliases: www.itsnews.nl

dat wilde je weten?

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:03 schreef Mystikal_Me het volgende:
via cyberkit NS LookUp krijg ik t volgende ip:
195.86.14.84

met hostname roadkill.introweb.nl

succes
Ik moet dan met dat IP toch naar de website kunnen komen?

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Even een ongerelateerd iets: vraag even aan de webmaster of hij wat aan de errorhandling wil doen. Ik kreeg zonet dit te zien:
code:
1
2
3
4
5
ADODB.Recordset error '800a0bcd'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

D:\INETPUB\WWW\ITSNEWS\WWW\NL\../include/wdinews.asp, line 931

Regel 1 van veilige code schrijven: nooit teveel informatie laten zien.

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op zondag 06 januari 2002 21:05 schreef MeneerPeer het volgende:

[..]

Ik moet dan met dat IP toch naar de website kunnen komen?
ja das wel de bedoeling.
maar volgens mij moet je ook gewoon de alias vrijkunnen geven op een server, en niet perse het ip...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 23:23 schreef Mystikal_Me het volgende:

[..]

ja das wel de bedoeling.
maar volgens mij moet je ook gewoon de alias vrijkunnen geven op een server, en niet perse het ip...
En waar kan ik dat dan doen?

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op maandag 07 januari 2002 09:34 schreef MeneerPeer het volgende:

[..]

En waar kan ik dat dan doen?
je bedoelt het vrijgeven? of het met behulp van ip naar een site gaan?

het vrijgeven zou ik niet weten. Ik gok dat er wel een lijst bestaat met nummers/adressen van sites die vrijgeven zijn.
het naar een site gaan met gebruik van ipadres :(kan me trouwens niet voorstellen dat je dat niet weet, maar goed, voor alle zekerheid :) ) typ het ipadres ipv www.itsnews.nl. :7 suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 19:10 schreef Mystikal_Me het volgende:

[..]

je bedoelt het vrijgeven? of het met behulp van ip naar een site gaan?

het vrijgeven zou ik niet weten. Ik gok dat er wel een lijst bestaat met nummers/adressen van sites die vrijgeven zijn.
het naar een site gaan met gebruik van ipadres :(kan me trouwens niet voorstellen dat je dat niet weet, maar goed, voor alle zekerheid :) ) typ het ipadres ipv www.itsnews.nl. :7 suc6
En dat werkt ook niet

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Op maandag 07 januari 2002 20:29 schreef MeneerPeer het volgende:

[..]

En dat werkt ook niet
nee maar das logisch. de url is namelijk niets meer dan een alias voor het ip-adres, opgeslagen op een DNS-server. Je zult dus het alias en/of het ip-adres vrijmoeten geven op de ISA Server. Maar wat voor software draai je op die ISA-server? vraag t anders gewoon aan de sysadmin, of ie dat adres vrij wil geven.
Een andere mogelijkheid is dat je op het netwerk alleen intranet kan zien... en dus niet naar de buitenwereld kunt. Wat je dan moet doen is de site op een lokale intranetserver hosten, waardoor je m ook kan bereiken. het kan namelijk best zijn dat jullie lokale netwerk door een firewall afgeschermd is van de buitenwereld, en dan kan je niets kijken :)

trouwens wel een fraaie site, die jullie hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 23:27 schreef Mystikal_Me het volgende:

[..]

nee maar das logisch. de url is namelijk niets meer dan een alias voor het ip-adres, opgeslagen op een DNS-server. Je zult dus het alias en/of het ip-adres vrijmoeten geven op de ISA Server. Maar wat voor software draai je op die ISA-server? vraag t anders gewoon aan de sysadmin, of ie dat adres vrij wil geven.
Een andere mogelijkheid is dat je op het netwerk alleen intranet kan zien... en dus niet naar de buitenwereld kunt. Wat je dan moet doen is de site op een lokale intranetserver hosten, waardoor je m ook kan bereiken. het kan namelijk best zijn dat jullie lokale netwerk door een firewall afgeschermd is van de buitenwereld, en dan kan je niets kijken :)

trouwens wel een fraaie site, die jullie hebben.
We draaien hier Win 2000 SBS (Met ISA 2000) en we kunnen gewoon het net op. We hebben SDSL (Versatel) en op de Clients MS Proxy Client voor de ISA
Pagina: 1