Inkt Navul project

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:20

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Goedenavond beste tweakers :)

Zoals iedereen weet zijn de cartridges van HP tegenwoordig veel te duur! Aangezien ik redelijk vaak (1a2 printjes p/d) print is dit nogal een dure hobby.

Opzoek naar een alternatief dus.. na een paar dagen zoeken en reacties vergelijken ben ik tot de conclusie gekomen dat het enige alternatief zelf navullen is. Het nadeel is dat bijna niemand er ervaring mee heeft en dat de meeste mensen maar gewoon roepen dat het niet werkt (Het plextor,Lite-on effect) Maar aangezien ik nogal koppig ben probeer ik het gewoon zelf :P

Het test exemplaar is een Hp Deskjet 930c die ik voor veel te weinig heb gekocht;

Afbeeldingslocatie: http://arachnid.ccs.uwo.ca/product/HP/dj900ser/930c.jpg

Ik heb de inkt bij www.goedkoperprinten.nl besteld en verwacht het pakket dinsdag (kosten 80,- )

Dus.. als er toevallig nog een sneaky tweaker is die toch de inkt heeft gebruikt (alleen reageren als je een HP hebt) dan hoor ik het graag.

Ik hou jullie op de hoogte :P

btw.. als dit als een nutteloos topic wordt beschouwd mag ie weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 14:31
Veel suc6!

Ben zelf niet zo'n voorstander van navullen, maar zorg dat je een cartridge niet te vaak navult ivm vervuilde kop.
Gebruik zelf meestal de Wecare nagevulde cartridges, tot tevredenheid!

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ben benieuwd! Ik wil daaro ook een bijvulkit kopen maar m'n inkt is voorlopig nog niet op. Hou ons op de hoogte.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 09:01

bdl

Hoelang werk een org. Hp inkt wat kost het per dag.
Een HP is 40euro daar doe je toch wel een jaar mee. Maar er zijn speciale bedrijven die goedkopere leveren.(niet HP)

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 09:01

bdl

Op zondag 06 januari 2002 21:09 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Ben benieuwd! Ik wil daaro ook een bijvulkit kopen maar m'n inkt is voorlopig nog niet op. Hou ons op de hoogte.
Ik moet zeggen het is wel een sport appart.

// Tevens ik print alleen kleur met mijn HP dus ik kan me voorstellen als je ook z/w met inkt moet doen dat dan dan een wat duurdere hobby is. (gedachte foutje)

http://www.bilderdijklaan.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43482

Er zijn tegenwoordige meerdere fabrikanten die alternatieven bieden voor de dure HP inktpatronen. Ik weet dat Xerox eiegn patronen heeft die gewoon in een HP gaan. Ook Pelikan maakt doet dit. Bij de Hema kan je tegenwoordig heel handig 'navullen' je koopt twee houders. Eén voor zwart en één voor kleur, hier doe je dan bij de Hema verkrijgbare navullingen in. In de kleurenhouder zitten dus drie gleufjes van elk 9 ml waar je die navullingen in laat zakkken. Ik ga deze denk ik binnenkort uitproberen.

Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-04 17:43
Ik zag pas op de HCC een leuk systeem voor printers :Y)

Was namelijk zo
ze hadden daar een cartridge aangesloten met slangentjes op 3 flesjes met inkt en dan hoefde je niet te knoeien met gaatjes boren en dergelijke :Y)

Misschien dat er wat op internet over te vinden is maar goed ik heb geen printer thuis alleen 1 op mijn werk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2360

Hm, ik weet 't niet zo met die navullingen. d'r heeft een poosje terug een artikel over navulingen in de c't gestaan. Mischien kan je dat nog eens nalezen.
Probleem met navullingen zijn meestal de kleuren, als die iets afwijken van 't origineel, krijg je opeens heel andere kleuren in plaatjes. De software denkt immers nog steeds dat ie met de originele kleuren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27885

wij hebben hier thuis eens geprobeerd een cartridge na te vullen en dit werd een rotzooitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:34 schreef firstwollie het volgende:
wij hebben hier thuis eens geprobeerd een cartridge na te vullen en dit werd een rotzooitje
Ik snap dat niet helemaal.. dat verhaal heb ik idd al heel vaak gehoord. Ik heb een paar weken geleden een Lexmark printen bijgevuld zonder maar een druppel te morsen.. hoe doe je dat? Giet je de inkt direct op de cartridge ofzo :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik print voornamelijk zwart(HP deskjet 695C).
Op de acc heb ik zo'n zwart flesje inkt gekocht(met een naald en afsluit dopjes) maar de cartridge is nog niet leeg, dus ik heb nog niet hoeven navullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:51 schreef SH007 het volgende:
Ik print voornamelijk zwart(HP deskjet 695C).
Op de acc heb ik zo'n zwart flesje inkt gekocht(met een naald en afsluit dopjes) maar de cartridge is nog niet leeg, dus ik heb nog niet hoeven navullen.
Afsluit dopjes? Volgens mij heb ik die er niet bij :'(

Dit zou het pakket moeten zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.goedkoperprinten.nl/images/setjes.jpg

HP Deskjet 710c-712c-720c-722c, 812c-815c-830c-832c-840c-843c-880c-882c-890c(se,xi)-895c(se,xi), 930c-940c-950c-970cxi, 1120c(se,xi), OfficeJet Pro 1170cxi-1175cxi, OfficeJet K-G-T en R series , Color Copier 140-145, PhotoSmart P1000-P1100(xi)-1215-1218(xi)
Introductieset: 50ml zwart, 25ml rood, 25ml blauw en 25ml geel VOORDEEL SET
Prijs: € 26,25 (cartridge: 6615A, 6625A, 51645A/G, C1615A BK, C1823A, C6578A, C6578 A/D )

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

Met een lexmark gaat het in ieder geval perfect. Nauwelijks tot geen kleurverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16598

Heb zelf ook die set van van www.goedkoperprinten.nl besteld deze is erg makkelijk te gebruiken en geeft precies dezelfde resultaten als de originele cartridges en als je een beetje voorzichtig bent en geen spuitenfobie hebt kan het makkelijk zonder te knoeien, je kunt met setje van 100 piek ongeveer 5 keer bijvullen wat dus neer komt op ongeveer 10tje tot 15 gulden per cartridge, wat vergeleken met de normale prijzen van over de honderd gulden voor een "dubbel"(smoesje voor we vullen de gewone maar voor de helft)-gevulde (38ml) cartridge geen geld is. Doordat het toch zo weinig kost heb ik de kwaliteit standaard op "beste" staan, waar ik anders misschien "economy" zou gebruiken. Heb ook ervaring met het bijvullen van mijn oude lexmark z12 en de 800-series van hp, deze gaven ook allebei een zeer goed resultaat enkel het bijvullen van de 690c zwart was behoorlijk problematisch vanwege een of ander speciaal zakje dat erin zat, dit laatste zou ik dan ook niemand willen aanraden, voor de rest is het zeker voor de 8/900 series ideaal. De printers kosten bijna niks(bv:940c) en als je zelf bijvult heb je de beste afdrukkwaliteit voor een ongelofelijk lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 00:38 schreef Slayer2001 het volgende:
Heb zelf ook die set van van www.goedkoperprinten.nl besteld deze is erg makkelijk te gebruiken en geeft precies dezelfde resultaten als de originele cartridges en als je een beetje voorzichtig bent en geen spuitenfobie hebt kan het makkelijk zonder te knoeien, je kunt met setje van 100 piek ongeveer 5 keer bijvullen wat dus neer komt op ongeveer 10tje tot 15 gulden per cartridge, wat vergeleken met de normale prijzen van over de honderd gulden voor een "dubbel"(smoesje voor we vullen de gewone maar voor de helft)-gevulde (38ml) cartridge geen geld is. Doordat het toch zo weinig kost heb ik de kwaliteit standaard op "beste" staan, waar ik anders misschien "economy" zou gebruiken. Heb ook ervaring met het bijvullen van mijn oude lexmark z12 en de 800-series van hp, deze gaven ook allebei een zeer goed resultaat enkel het bijvullen van de 690c zwart was behoorlijk problematisch vanwege een of ander speciaal zakje dat erin zat, dit laatste zou ik dan ook niemand willen aanraden, voor de rest is het zeker voor de 8/900 series ideaal. De printers kosten bijna niks(bv:940c) en als je zelf bijvult heb je de beste afdrukkwaliteit voor een ongelofelijk lage prijs.
Kijk ! Op dit soort reacties zat ik te wachten :)

Ik hoop dat mijn pakket morgen binnenkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat nog ff weten hoe het gegaan is, misschien dat je nog wat meer mensen ervan kan overtuigen dat navullen helemaal niet zo eng, vies en slecht voor de printer is als ze wel niet denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Vergeet niet dat HP niet voor niets nieuwe koppen bij elke cartridge doet.
De koppen raken namelijk veel sneller verstopt dan bij bijv. Epson printers.
Ook is de "nep" inkt vaak van mindere kwaliteit waardoor de koppen nog sneller dichtslibben.
Ik raad je aan om eens in de zoveel tijd toch nieuwe orginele cartridges te halen, dan heb je ook meteen weer nieuwe inktkoppen.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit laatste klopt gedeeltelijk. Je kan niet eeuwig met een cartridge doen de reden waarom hp echter de printkop bij zijn cartridge levert is dat naar mijn weten de inkt al in de cartridge zelf gemengd wordt(in tegenstelling tot de epson) waardoor onder andere het betere afdrukresultaat van hp ten op zichte van epson ontstaat(no flame intended, naar mijn weten kan alleen de epson 820 photo qua afdrukkwaliteit tegen de hp's op), je kan een cartridge ongeveer 5 tot 6 keer navullen heb ik uit ervaring gemerkt voordat de printkop versleten is en je strepen over de afdruk krijgt als je niet te extreem veel afdrukt zou je hier een aardige poos mee moeten kunnen doen. In de tussentijd zou je bv eens bij kennissen kunnen informeren of der niet iemand voor een leuk prijsje van zijn lege cartridges af wil :) Zowel hierbij als bij het bijvullen van de cartridges moet je opletten dat je de cartridges meteen bijvult zodra ze leeg zijn omdat deze anders uitdrogen en verstopt raken, als je ze niet meteen bijvult kun je ze het beste in een vochtige omgeving zoals bv een (OUD!! >:))nat washandje bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Heb op de HCC van vorig jaar ook zo'n navulsetje gekocht. Ik heb nu de zwarte inkt bijgevuld, de kleurencartridge is nog origineel HP. De kwaliteit van de kleurafdrukken is enorm afgenomen, het lijkt alsof de inkt niet met elkaar samen gebruikt dient te worden ofzo.
Maar ja, zie het maar eens voor elkaar te krijgen dat beide cartridges tegelijk op zijn |:(

Voor mij was het in ieder geval de eerste en meteen de laatste keer. Ik heb ook een HP930c, en voor mij niets meer dan origineel spul erin. Dan maar wat meer betalen, maar wel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me sterk dat je kleurafdrukken te lijden hebben van het bijvullen van je zwarte cartrdige... Heb je de kwaliteit niet gewoon per ongeluk op economy ofzo gezet? En hoe was de kwaliteit van zwart/wit afdrukken ten opzichte van de originele cartridges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:50
Aangezien ik dus niet echt kleuren nodig heb, heb ik besloten een HP Laserprinter te kopen. Eenmalig een stuk duurder, maar met een €100,- cartridge kan je wel 5000-6000 vel afdrukken.
Alleen geen kleurtjes, maar die heb ik toch niet nodig...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
IK heb ook een laser.. de kleur is puur en alleen voor de hoesjes van cd's. Voor de z/w documenten gebruik ik dus die laser (6L)

Slayer2001--> Bij hoeveel % (inkt meter) moet ik gaan denken aan een refill? Ik heb momenteel nog 37% kleur en 35% Z/w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ze gewoon bijvullen als je wilt doe het zelf meestal rond de 20%, je moet rekenen dat er maximaal ongeveer 13 ml per kleur in kan, ik neem zelf altijd klein beetje speling als je ze bijgevuld hebt kan je ze het best uurtje met stuk keukenpapier eronder in plastic bakje zetten zodat het eventuele teveel aan inkt er uit kan lekken. Gebruik mijn printer zelf trouwens ook altijd voor cd-hoesjes, gebruik zelf meestal coverpro om ze op de goeie maat te krijgen: http://download.cnet.com/downloads/0-1896425-100-6259024.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.6259024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Aha :)

Bedankt voor de info!

Ik gebruik zelf meestal Cdrlabel --> http://www.ziplabel.com/cdrlabel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:11
Ik heb zelf de HP Deskjet 1600CM, met 4 patronen die gelijk zijn aan jou zwarte (elke kleur zit ook in zo'n patroon los).
Hervullen gaat echt heel simpel: patroon op de kop, kogel eruit rammen, inkt erin, samenknijpen en dan een ander kogeltje erop.
En dat is nou juist wat mensen foutdoen: het samenknijpen vergeten!
Mensen zeggen dan: het is een smerige lekboel, ik kwak de boel weg en koop wel weer een origineel. Als je dan de handleiding leest, zie je dat je het samenknijpen vergeten bent |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394

Je moet daar niet met gaan knoeien heb het 1 keer gedaan met een hp840c met een navul setje van start.
Maar dat was een ramp, doe het nooit en nooit weer afdurk kwallieteit was heel slecht.
Gebruik nu wecare patronen naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Op maandag 07 januari 2002 16:18 schreef Slayer2001 het volgende:
Lijkt me sterk dat je kleurafdrukken te lijden hebben van het bijvullen van je zwarte cartrdige... Heb je de kwaliteit niet gewoon per ongeluk op economy ofzo gezet? En hoe was de kwaliteit van zwart/wit afdrukken ten opzichte van de originele cartridges?
Zwart wit is ook achteruit gegaan. De inkt is minder snel droog en loopt een beetje uit zelfs. En waarom zouden kleurafdrukken niet kunnen lijden onder de kwaliteit van de zwarte inkt ? Die zwarte inkt wordt toch ook gewoon gebruikt bij kleurenafdrukken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:53
Ik heb een Deskjet 950c en ben ook al een tijdje op zoek naar een betrouwbare gereconditioneerde cartridge of navulsysteem, want de hp-prijzen zijn niet normaal meer!
Een heleboel lovende resultaten hoor je over de 600-serie, maar die hebben heel andere patronen dan de 800- of 900-serie. Mijn vorige printer was een Deskjet 820cxi, heb daarvoor ooit een navulsetje van StArt voor gekocht; zwart gaat prima, kleur was één grote ramp, de spuitmondjes zaten continu verstopt. Van StArt mag je ook geen aftersales van verwachten, ik heb ze 2x hierover gemaild, maar ze doen niets met de mail, nooit een reactie gekregen :r :r
Ik heb voor de Deskjet 950c nu een "eigen merk" patroon besteld bij http://www.inkclub.com/ (38ml voor fl 82,10). Ik heb 'm nog niet binnen, maar ik zal jullie van mijn ervaringen laten weten.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op maandag 07 januari 2002 18:27 schreef tim het volgende:
Je moet daar niet met gaan knoeien heb het 1 keer gedaan met een hp840c met een navul setje van start.
Maar dat was een ramp, doe het nooit en nooit weer afdurk kwallieteit was heel slecht.
Gebruik nu wecare patronen naar volle tevredenheid.
Is dus zo iemand die niet de zijkanten bijelkaar heeft gedrukt voor ie het kogeltje op z'n plaats drukte. Dan loopt je patroon net zo hard weer leeg als je em vol gedaan hebt ja.

En over het drogen van de inkt? De fik erin, dat doet mijn printer iig wel :)
* _JGC_ z'n printer heeft een hittedraad om het papier te verwarmen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 16:54

markvt

Peppi Cola

Op zondag 06 januari 2002 21:43 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Ik snap dat niet helemaal.. dat verhaal heb ik idd al heel vaak gehoord. Ik heb een paar weken geleden een Lexmark printen bijgevuld zonder maar een druppel te morsen.. hoe doe je dat? Giet je de inkt direct op de cartridge ofzo :o
mijn lexmark heb ik gevuld alleen de lexmark 1000 drivers werken niet onder win2k :S

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7477

Heb mŽn canon bubbel jetje altijd bijgevult.

Verder ook 4 jaar geleden meerdere hpŽs, maar misschien zijn de patronen ondertussen erg veranderd. Toen stonden ze onder lichte druk, en moest je dus even wat lucht napompen.

Nooit problemen mee gehad (o hint, werk op een oude krant oid en trek niet je beste kleren aan. Ik heb nog nooit vlekken op mŽn kleren gehad maar je werkt wel wat rustiger als het niet erg is als dat eventueel wel gebeurd).

Verder nog nooit een klant terug gehad met problemen over de kwaliteit. Heb trouwens nog nooit een kleuren dinges nagevuld.

O, en het aantal keer dat je een kop kan bijvullen weet ik niet. Ik print dermate veel dat ik altijd een 'nieuwe' (lees overbodige) printer op de kop kon tikken van iemand waarin dan altijd een originele kop zat.

edit, nog meer geblaat

Verder ben ik eens van plan (nu aan het verbouwen en daarna verwacht ik mŽn tweede kind, zal dus nog lekker lang duren) om te gaan experimenteren met andere inkten. Ik heb eens gelezen (maar waar) dat vulpen inkt van pelican het perfect doet in een bubblejet. Ook hp's zouden met andere inkt kunnen werken. Tja, het grote voordeel van losse koppen, je kunt er perfect mee experimenteren.

En bij verstopte inkt kanaaltjes werkt het als je de kop op een warm washandje neerzet (ja dat moet dus wel een oud washandje zijn). Omdat er geen mechanische onderdelen in een printkop zitten gaan die dingen bijna niet kapot, ze verstoppen hooguit. Iemand enig idee hoe het aansluit schema van een hp cq een canon eruit zoziet, maw welke spanning dien ik op welke pootjes te zetten om uit welk kanaaltje een druppel te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien interessant om eens een keertje naar te kijken, hierin wordt nog eens een keer antwoord gegeven op de meeste vragen in dit topic en er staan tevens enkele nuttige tips in:
http://www.goedkoperprinten.nl/FAQ.html

En hier nog eens een keer hoe je de cartridges precies dient bij te vullen, kunnen degenen bij wie het mislukt is kijken of ze alles goed gedaan hebben >:):
http://www.goedkoperprinten.nl/navulindex.html

Hier nog wat informatie over die zogenaamde continuos flow-systemen waarbij de inkt dus rechtstreeks uit een flesje komt, helaas niet geschikt voor hp-systemen:
http://www.goedkoperprinten.nl/winkel/cfs.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Yes!

Me inkt is binnen.. netjes op tijd geleverd zoals het hoort :)

Nadeel alleen is dat het blauwe potje is gaan lekken in de zak.. ik heb de spuitjes al schoon gemaakt maar dit is natuurlijk niet goed.. Ik ga straks kijken of de schade ernstig is. Zo ja dan bel ik die gasten van goedkoperprinten op en eis ik een nieuw potje blauwe inkt

Ik ga iniedergeval vanavond proberen of ik de zwarte al kan bijvullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Tip: als je patronen verstopt zijn omdat je een oud lel gekocht hebt, moet je ze met opzet laten lekken :)

Had die HP 1600CM met volle verstopte patronen. Schoonmaken hielp niets, dus wat deed ik:

* Patroon op z'n kop
* Kogel eruit
* Inkt inspuiten tot het bijna overliep als je de wanden samenknijpt
* wanden samenknijpen
* Kogel erin
* Laten lekken tot ie goed is
* Klaar, een goed patroon >:)

Heb ik bij alle 4 inkttanks gedaan. Let wel op dat je patroon goed uitgelekt is als je dit doet, het wordt nml een enorme smeerboel in je printer als je em daar nog eens laat lekken. Is voor mij geen probleem, want ik kan bijna met mn kop in die printer zo groot is ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf ook is op jacht gegaan naar zo'n setje :). Ik kwam uit bij : Http://www.refillink.nl Dat zit ergens in Limburg :P. En doen ook aan post order :).

Nog eff wat :) :
Je hebt printers waar bij je eerst de chip moet reseten voordat je kan printen :(. Dit is bij de nieuwe versie vooral het probleem :). Daarnaast heb Je Continuos Flow System aka CFS dit zorgt er voor dat je 4 flesjes hebt en die constant inkt in de cassette doen als er wat uitgaat zodat je printer denkt dat het nog NIET leeg is :). Paar CFS voorbeelden :
Afbeeldingslocatie: http://www.goedkoperprinten.nl/winkel/Images/580.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.goedkoperprinten.nl/images/wideformat.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.goedkoperprinten.nl/winkel/Images/s400.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.goedkoperprinten.nl/winkel/Images/870.jpg
Daarnaast heb je voordeel bij CFS dat je minder vaak moet bij tanken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Dat CFS systeem is idd erg phat :)

Jammer dat het niet bij HP werkt :'(

Ik heb de winkel trouwens net gebeld en ze gaan me een nieuw potje blauwe inkt toesturen! Tot nu toe is alles dus nog in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrEarthling
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruikte voor mn oude (antieke) HP 510 gewoon vulpeninkt van Parker. Voor 40 nederlandse centen ff een spuit halen bij de aphotheek en hervullen maar! Perfect resultaat moets alleen iets langer drogen!
Maarja dat is alleen voor zwart-wit :'(

Gaat je geen reet aan wat voor een Pjoeter ik heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Refill Ink en nog een aantal anderen maken volgens mij gebruik van dezelfde groothandel, als je even gaat zoeken op internet vind je een heel stel van dit soort zaken met zo'n beetje dezelfde prijslijst en onderdelen van hun website, enkel de pagina van www.goedkoperprinten.nl kwam op mij het meest professioneel over, waardoor ik mijn set daar besteld heb. Heb trouwens eerst nog cartridge van 840c die 2 weken leeg gestaan had aan de praat gekregen, als je maar genoeg geduld hebt kan het wel , het is alleen behoorlijk veel extra moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Het is gelukt!

Ik heb mijn zwarte cartridge met succes nagevuld!

Morgen of overmorgen test ik de kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Hoe is de scherpte en de zwarting met die navulinkt, Wimo?

Vraag me trouwens af hoe vaak je kunt navullen. De geintegreerde HP koppen zijn niet gemaakt om het eindeloos vol te houden. Waarschijnlijk zal de kwaliteit gaan afnemen.

Verder: Zou er nu echt zoveel verschil zitten tussen de navulinkten voor HP, epson of Canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Tsja.. het is dat ik geen digi cam heb om het te laten zien.. Ik heb natuurlijk ook voor en na printjes gemaakt maar ik heb geen cam :'(

Ik heb in iedergeval een cover van een spel (GF) met veel zwart uitgeprint met zowel de HP als de navul set, beide op HP bright white papier en het verchil is absoluut NIET te zien!

Ik hoop morgen de kleur te kunnen testen

Edit: Over dat navullen.. ik heb momenteel 90% van het potje in mijn cartridge zitten.. dat is ruim 30ml dus daar doe je sowieso al een stuk langer mee :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Op dinsdag 08 januari 2002 19:03 schreef mrEarthling het volgende:
Ik gebruikte voor mn oude (antieke) HP 510 gewoon vulpeninkt van Parker. Voor 40 nederlandse centen ff een spuit halen bij de aphotheek en hervullen maar! Perfect resultaat moets alleen iets langer drogen!
Maarja dat is alleen voor zwart-wit :'(
Of Sheaffer Jet Black inkt....werkt perfect, kost bijna niks! Deed ik ook "vroeger" op de Deskjet 520.
Is die inkt ook voor andere printers te gebruiken? De latere HP 's (600 en hoger) in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op dinsdag 08 januari 2002 22:18 schreef Wimo. het volgende:
...Ik heb in iedergeval een cover van een spel (GF) met veel zwart uitgeprint met zowel de HP als de navul set, beide op HP bright white papier en het verchil is absoluut NIET te zien!

Ik hoop morgen de kleur te kunnen testen
....
Go Wimo, Go!!!
Ben benieuwd naar de kleurtjes :9.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkieNL
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Ik weet niet of het door het bedrijf komt, maar ik zag pas in een folder prijzen van de hp-cartridges staan en die zijn ineens een stuk lager. Cartridge voor hp 845c z/w stond daar voor € 24,89 ex btw zie hier

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er wel interessant uit op zich, is echter enkel voor de mensen met een 800 series of met de hp 920c&940c(zwart, cartridge nr 15) , ik blijf het zelf echter nog steeds veel te duur vinden voor een paar ml inkt wat hp misschien een paar gulden(denk eerder een paar kwartjes)kost...
Owja Wimoo gefeliciteerd met de eerste goede resultatem, had niks anders verwacht natuurlijk :) Enkel ff opletten met de hoeveelheid inkt die je in je cartridge doet, ze willen nog wel eens gaan lekken als ze te vol zitten, altijd even laten uitlekken in een bakje met keukenpapier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Wimpo :), doe altijd de maximale hoeveelheid in een catridge :). Want in een Catridge zit een spons :(. Die heeft een maximale hoeveelheid die die opkan nemen :). Ik zal zou foto laten zien van opengemaakte catrdige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ok,

Die potjes van de kleur zijn sowieso niet zo heel groot dus ik denk dat bijna alles er wel in kan.. helaas kan ik ze nog niet helemaal volgooien omdat mijn blauwe potje dus lek is :'(

Ik zal sowieso vanavond ff wat plaatjes scannen.. voor en na

Nu alleen nog ff een host vinden die ze ff opslaat.. hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Op woensdag 09 januari 2002 13:20 schreef Wimo. het volgende:
Ok,

Die potjes van de kleur zijn sowieso niet zo heel groot dus ik denk dat bijna alles er wel in kan.. helaas kan ik ze nog niet helemaal volgooien omdat mijn blauwe potje dus lek is :'(

Ik zal sowieso vanavond ff wat plaatjes scannen.. voor en na

Nu alleen nog ff een host vinden die ze ff opslaat.. hmmm
IK kan wel eff op mijn chello site zetten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
3x25ml=75ml, dat gaat niet lukken, of heb je een getweakte cartridge 38@75ml! ;)
...Bovendien zegt de gebruikshandleiding op http://www.goedkoperprinten.nl "niet meer dan 5ml per kleur" (dat lijkt me weer het andere uiterste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik zie wel hoeveel erin kan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op woensdag 09 januari 2002 13:59 schreef Vulcan750 het volgende:
3x25ml=75ml, dat gaat niet lukken, of heb je een getweakte cartridge 38@75ml! ;)
...Bovendien zegt de gebruikshandleiding op http://www.goedkoperprinten.nl "niet meer dan 5ml per kleur" (dat lijkt me weer het andere uiterste...)
Start praat over niet meer dan 12 per kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Jow ik heb eff 2 plaatjes geupload. Op dezelfde resolutie gescant, De eerste is met Orginele INKT , de andere met refill inkt.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~x.vandermeer/HPinkt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~x.vandermeer/Navulin.jpg

Thxz to Wimor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Sorry dat de kwaliteit niet zo heeeeel super is :P

De bmp versie was 6mb groot dus dat was niet echt de bedoeling.. in het echt zijn ze exact hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38456

Ik heb een 970 cxi en heb de kleurencartridge al bijgevuld en merk bijna geen kleurverschil.

Zwart heb ik ook gedaan maar dat sucks toch echt wel hevig die aflsuitdopjes raken wel eens los en aangezien ze aan de onderkant zitten wordt je daar niet echt vrolijker van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Op maandag 07 januari 2002 23:14 schreef Vulcan750 het volgende:
-Knip-
Ik heb voor de Deskjet 950c nu een "eigen merk" patroon besteld bij http://www.inkclub.com/ (38ml voor fl 82,10). Ik heb 'm nog niet binnen, maar ik zal jullie van mijn ervaringen laten weten.
Vandaag het ik het pakketje binnengekregen; de cartridge zit in een soort houder, de printkop zit klem op een soort rubbertje.
Heel keurig, en eventueel ook handig als je een extra cartridge zelf gevuld hebt, dan kan de printkop niet uitdrogen! *D
Na installatie lijnt de deskjet 950c zelf de koppen uit, dit verliep ook allemaal prima!
Heb een paar proefafdrukjes gemaakt (en van tevoren ook 1 met de oude orginele (bijna lege) cartridge.
Ik kan zeggen, het zit er in eerste instantie in ieder geval zeer hoopgevend uit. :)
De cartridge werkte meteen goed en de kleuren wijken niet af van afdrukken met de orginele cartridge. De software geeft ook weer een volle cartridge aan. Hopelijk blijft ie het goed doen! Over een week zal ik rapporteren of het goed blijft gaan..wordt vervolgd..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Dat de software goed werkt onder XP is heel handig ja.. ik heb dus die 930c en die heeft dus geen software voor XP .. dus de inkt levels kan ik niet bekijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Ik heb nog Windows 98se, maar de nieuwste HP driverversie 4.3 is ook niet alles!
Ook dan is het gedaan met de inktlevels... :(
Wat is er eigenlijk verbetert t.o.v. driver 2.3 die op de installatie cd staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Woei :)

Ik heb net mijn kleur bijgevuld en het werkte nog ook :P

Hij print perfect en voortaan alles dus op beste kwaliteit (Inkt kost toch bijna nix >:)

Hp is weer een klantje kwijt :P

Ik heb de pics uiteraard maar heb nu ff geen upload plek |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Jij denkt dus net zoals mij: HP verdient nix meer aan mij dus kan ik nu wel op hoge kwaliteit printen.

BTW: Die zwarte cartridge gaat snel leeg zo, heb em 5 weken terug hervuld en de zwarte strook komt nu alweer bijna terug.

Ooh ja: Ik haal altijd lege patronen bij mensen die bang voor hervullen zijn, die HP 51645A wordt in alle moderne printers gebruikt: 700,800 en 900 series, evenals de oude HP 1200 en 1600C(M) printers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31760

Ach ik koop een nieuwe printer als het cartrige leeg is. Makkeljik, goedkoop en simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Op vrijdag 11 januari 2002 11:01 schreef Masta-T het volgende:
Ach ik koop een nieuwe printer als het cartrige leeg is. Makkeljik, goedkoop en simpel.
En errug goed voor het milieu.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05 16:33
Heb een Epson (740). Vorig jaar zo'n pakket gekocht op de pcdumpdag: 3 x kleur en 3 x zwart: 100 piek

Print nogal veel, dus zo'n navul zetje ook eens gehaald: 35 piek. zeer tevreden.

Oh shit...heb geen HP... |:(

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok nogmaals gefelicteerd wimo, dit gaat je volgens mij de nodige duiten schelen :) volgende keer maar iets groter setje bestellen is wat voordeliger op zich!En zoals al meer mensen aangeven, beetje bedelen bij kennissen om "nieuwe" lege cartridges kan nooit kwaad!

Ghost203: de afsluitdopjes die bij de sets van goedkoperprinten geleverd worden zijn een soort ijzeren balletjes die je erin duwt en vast komen te zitten, dit leidt ertoe dat de enige manier om ze los te maken is om ze met wat geweld in de cartridge te duwen en er dan weer een nieuwe in te doen, hierdoor is het (bijna) onmogelijk dat je cartridge aan de onderkant via het afsluitgat gaat lekken.

_JGG_: 51645a wordt volgens mij alleen in het oude gedeelte van de 900-series gebruikt en in de 720 en 850, zowel voor de nieuwste hp's (de 920&940c) als het merendeel van de 800-serie's wordt de 6615D gebruikt(correct me if i'm wrong).

Enne toastingnow alle meningen over navulsets zijn welkom wat mij betreft. Hoe meer ervaringen hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Op donderdag 10 januari 2002 17:43 schreef Vulcan750 het volgende:

[..]

Vandaag het ik het pakketje binnengekregen; de cartridge zit in een soort houder, de printkop zit klem op een soort rubbertje.
Heel keurig, en eventueel ook handig als je een extra cartridge zelf gevuld hebt, dan kan de printkop niet uitdrogen! *D
Na installatie lijnt de deskjet 950c zelf de koppen uit, dit verliep ook allemaal prima!
Heb een paar proefafdrukjes gemaakt (en van tevoren ook 1 met de oude orginele (bijna lege) cartridge.
Ik kan zeggen, het zit er in eerste instantie in ieder geval zeer hoopgevend uit. :)
De cartridge werkte meteen goed en de kleuren wijken niet af van afdrukken met de orginele cartridge. De software geeft ook weer een volle cartridge aan. Hopelijk blijft ie het goed doen! Over een week zal ik rapporteren of het goed blijft gaan..wordt vervolgd..!
Tis iets langer geworden dan 1 week, maar maar hier mijn bevindingen:
Toppie cartridge! *D Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Blijft prima werken en de kleuren zijn same als orgineel! Ik weet dat de "78" cartridge snel problemen geeft , maar volgens mij heeft Inkclub door hoe het moet! Ben Blij! Mijn printkosten zakken met 50%!
Mocht er toch problemen op gaan treden, dan zal ik het hier melden... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Mijn inkt navul set systeem ding werkt ook nog perfect :)

0.0% verschil in kleur... woej :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7726

Ik heb ook een navulsetje gekocht bij www.goedkoperprinten.nl en ik moet zeggen het werkt goed.

Alleen één probleem, ik heb nog veel inkt over maar geen kogeltjes meer. Weet iemand waar ik deze (goedkoop) kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westkust
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-10-2021
Rotzooi... dat krijg je er soms wel van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op donderdag 30 mei 2002 16:28 schreef westkust het volgende:
Rotzooi... dat krijg je er soms wel van ;)
hoeft niet!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoni
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04-2022

stoni

www.klan.nl

Op donderdag 30 mei 2002 15:42 schreef Freaky het volgende:
Ik heb ook een navulsetje gekocht bij www.goedkoperprinten.nl en ik moet zeggen het werkt goed.

Alleen één probleem, ik heb nog veel inkt over maar geen kogeltjes meer. Weet iemand waar ik deze (goedkoop) kan krijgen?
conclusie minder bijvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

ik heb heel lang naar tevredenheid Cartink gebuikt (fl 37.50), maar die zijn een tijd geleden opgekocht en verzamelen alleen maar meer (nog steeds?). De duurdere Wecare (vorig jaar ca fl 45.=) valt mij tegen. Zelf bijvullen geen zin in (vanwege de tijd en geknoei). Omdat we met zijn 5-en printen heb ik via het web een Kyocera long-life laserprinter gekocht: 40% goedkoper dan bij de normale dealer. Inktkosten per pagina (5% bedekking) zijn ca 1,4 eurocent. Zeer scherp en geen geknoei meer. Geen optimaal advies uiteraard als je te weinig afdrukt.
(Ik druk vrijwel geen kleur af.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7726

Op donderdag 30 mei 2002 22:17 schreef stoni het volgende:

[..]

conclusie minder bijvullen
Waarom minder bijvullen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25159

Me vader is arts ik vraag t hem wel ff of ie t na wil vullen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb dus ook een setje(940c) gekocht bij goedkoperprinten.nl. Al een paar weken geleden. Ik kwam er net achter dat mijn zwarte op was, dus heb voor het eers bij gevuld. Dat ging perfect en zonder knoeien. Afdrukkwaliteit is perfect.

Ik heb alleen een vraag. Dat balletje dat je in je carrtridge drukt als je hem bij gevult hebt - hoe krijg je die er weer uit? Of moet je die ook weer naar binnen drukken (lijkt me toch niet). Of kun je zo'n cartridge maar een keer bij vullen?

Apple en Joppiesaus all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Ik gebruik ook inkt van www.goedkoperprinten.nl. Heb het een half jaar lang bij mn Epson 480 gebruikt, naar tevredenheid, en mn pa gebruikt het ook voor z'n HP 930c. Ik heb nu een HP600, maar ga denk ik ook maar zo'n setje aanschaffen voor die printer. Ben zeer tevreden. 4-5x navullen voor maar 30EUR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb veel Canon bijgevuld en ook veel HP 700 en 900 serie. De HP heads kunnen ca 280ml verspuiten hetgeen erop neerkomt dat de zwarte cartridge een keer of 5 kan worden nagevuld. Dit getal is geen garantie, want ik heb al meegemaakt dat het ding maar 1x kon worden nagevuld, maar ook 7x.

Het stalen kogeltje kan elke keer opnieuw naar binnen worden gedrukt en belemmert in principe niet de inkt die naar de printhead stroomt. Boven de printhead zit binnen in de cartridge namelijk gewoon een rubber rand en aan de zijkanten ragfijne roostertjes. Via beide zijkanten stroomt de inkt toe.

Navullen doe je bij voorkeur al wanneer het ding nog voor 10 a 20% gevuld is. Alleen wanneer er originele inkt in zit, of je overstapt op een ander soort inkt, kun je 'm beter eerst nagenoeg leeg printen. Niet alle inkten verdragen het om gemengt te worden met een vreemd restant.

[oude topic trouwens...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66395

Dat de kleuren van refill inkt nu goed zijn zegt niets als het binnen een paar weken gaat vervagen, uit een duits onderzoek is gebleken dat de meeste refill inkt toch beduidend minder lichtvast is dan de orginele inkt
Waar de fabel dat de patronen duurder zijn geworden vandaan komt is mij ook een raadsel 3 jaar terug betaalde je voor een 19 ml #78 patroon 80 a 90 gulden en dat kost het naganoeg nog steeds, WEL zijn de printers veel goedkoper geworden en is de verhouding tussen een printer met carts en losse carts zoek, maar ja je kan niet van enige printerfabrikant verwachten dat ze beide naar beneden doen, ze moeten nog wel winst maken
Met het huidige systeeem (goedkope printers dure carts) kan iedereen zich een printer veroorloven en betaal je gewoon meer als je meer print
Zou zoiets zijn als iemand die veel rijd, meer rijtuigenbelasting zou betalen
Overgens zou ik nooit refillen zolang je printer nog binne garantie valt, mocht het zo zijn dat de koppen vast kommen te zitten in het cappingstation dan komen ze er bij de reparatie achter dat de refill er voor verantwoordelijk is dat het cappingstation blijft plakken aan de koppen en dan is het Daaaag garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

Hallo jongens en meisjes

ik heb gisteren wat potjes inkt onderzocht in een winkel.
Parker Pelikan zijn vaak blue-black inkt dus pas erop als je die koopt want het schrijft zwart maar als je het uitveegt is het blauw.

Ik kwam het potje: Sheaffer Skrip inkt tegen. Deze bevat Jet black inkt.
Dus zwart zwart. En ik zeg je: Kopen deze spul!
Ik heb het voor 4,57 euro gekocht en ben dus hiermee voor mijn HP 940c wel 10 keer goedkoper uit!

In het begin na het vullen met een spuitje (zo een babyspuitje) gaat het inderdaad lekken.
Maar wat is nu de oplossing? Gewoon het eerste de beste eerst een vel met heel veel plaatjes en tekst uitprinten zodat de inkt gelijkmatig in de binnenkant wordt verdeeld. Voila weg lek!

Hij droogt lekker snel mist je je instelling op -helemaal geen inkt- zet.
Er komen wel wat witte stofuitziende vlekken maar als jet op een photopapier doet dn zal je er hier helemaal niets mee zien.
Ik vind hem super top!
En als je een winkel binnenloopt zeg dan niet waar het voor is want niet elke winkelier vind dat leuk als je hun cartdridges niet meer koopt.

Okay dus kopen deze hap en geloof me op mijn woord. Sheaffer Skrip inkt!
Ik heb waarschijnlijk een oude potje gekocht want er schijnt een verbeterd model te bestaan. Kijk op www.sheaffer.com

Doei

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuzZoo
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

ik heb het dus over potjes inkt voor gebruik met een vulpen of iets dergelijks heh!

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Of ie het volgende week ook nog zal doen wacht je nog af dus :P
Wat betreft dat lekken: voor een HP 940C moet je de zijkanten indrukken terwijl je een nieuw kogeltje weer in die opening drukt, anders gaat ie idd lekken door een overdruk in de cartridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of nog beter: 2 a 3ml inkt afzuigen via de printkop... Hiermee creëer je het juiste vacuüm en weet je zeker dat ook alle inktkanaaltjes los zijn...

Overigens kun je ook goede inkt gebruiken, bijvoorbeeld die van InkTec. Die is er speciaal voor gemaakt en dan ben je rond de € 7,- kwijt voor een vulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

Ik heb net voor de 2e keer mijn canon bc21 (zwart en kleur) bijgevuld, gaat goed, alleen was hij bij mij de eerste keer heel snel uitgedroogd (week)...

nu ga ik ff heel veel printen om et te laten doorstromen

Electronics development

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Anoniem: 30 schreef op 17 November 2002 @ 10:49:
Of nog beter: 2 a 3ml inkt afzuigen via de printkop... Hiermee creëer je het juiste vacuüm en weet je zeker dat ook alle inktkanaaltjes los zijn...

Overigens kun je ook goede inkt gebruiken, bijvoorbeeld die van InkTec. Die is er speciaal voor gemaakt en dan ben je rond de € 7,- kwijt voor een vulling.
Dat afzuigen lijkt me zekers beter, ik moet nu vaak eerst ff knijpen als het patroon dichtzit om alle inkt erdoor te laten komen. Iemand die weet waar je zoiets kunt halen zodat je je spuit op de printkop kunt zetten om er inkt uit te zuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

ik vul mijn 840 op de volgende manier:
-gaatje in de zijkant boren
-met een injectie naald de inkt erin spuiten
-hard in de catridge knijpen, zodat de kop wat 'lekt'
-hete, vloeibare lijm in het gaatje stoppen en uitlaten harden (10 seconden) terwijl je doorgaat met knijpen of drukken

Door het harde knijpen of drukken creeer je net dat beetje vacuum dat nodig is.
gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op 17 November 2002 @ 12:19:
[...]

Dat afzuigen lijkt me zekers beter, ik moet nu vaak eerst ff knijpen als het patroon dichtzit om alle inkt erdoor te laten komen. Iemand die weet waar je zoiets kunt halen zodat je je spuit op de printkop kunt zetten om er inkt uit te zuigen?
Niet waar je zo'n clip los kunt halen, maar op www.inktec.nl kun je wel een kit bestellen incl. 2x 40ml inkt. Daarna zou je bulk inkt kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjolmers schreef op 17 november 2002 @ 12:59:
ik vul mijn 840 op de volgende manier:
-gaatje in de zijkant boren
-met een injectie naald de inkt erin spuiten
-hard in de catridge knijpen, zodat de kop wat 'lekt'
-hete, vloeibare lijm in het gaatje stoppen en uitlaten harden (10 seconden) terwijl je doorgaat met knijpen of drukken

Door het harde knijpen of drukken creeer je net dat beetje vacuum dat nodig is.
gaat perfect.
Vaag... aan de zijkant zou je dwars door het inktzakje en de daar op geplakte ijzeren plaat boren :? Knap dat dit je lukt.... Op de korte kanten zou deze truc evenwel prima moeten werken, al is het handmatig uitpersen van lucht minder optimaal dat wegzuigen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

Anoniem: 30 schreef op 17 november 2002 @ 16:44:
[...]

Vaag... aan de zijkant zou je dwars door het inktzakje en de daar op geplakte ijzeren plaat boren :? Knap dat dit je lukt.... Op de korte kanten zou deze truc evenwel prima moeten werken, al is het handmatig uitpersen van lucht minder optimaal dat wegzuigen ...
Zou het kunnen zijn dat dit lukt omdat ik een 'wecare' Hp840 catridge gebruik? Zij doen tenslotte eigenlijk hetzelfde, maar dan met een kogeltje...
zou het kunnen dat zij de zakjes, voor schuimrubber oid vervangen?
ik heb geen idee, kan je alleen zeggen dat het me toch echt lukt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zakje is een soort folie met aan de binnenkant 2 metalen plaatjes die tegen de zijkanten van het zakje zitten en waartussen een veer zit. Deze veer drukt de zijkanten van het zakje naar buiten, waardoor het bonodigde vacuüm ontstaan.

Kan het niet zijn dat jij de smalle zijnkant bedoelt? Daar boor de alleen maar door de kunststof heen en door een laag rubber. Die kun je dan met hete lijm gemakkelijk dichten. Da's ook de geadviseerde methode voor cartridges zonder kogeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers

sjolmers

is ook de smalle zijkant, we begrijpen elkaar gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Voor dat afzuigen via de printkop: stukkie plastic slang op je spuit zetten, kan je zo de kop schoonzuigen.
Was bij de stand van Arca, daar konden ze me dat vertellen. Ik vroeg om een pompje oid, die had ze niet meer. Ze liet me zien hoe dat met een stukje plasticslang gewoon goed werkte. Heb een stukje meegekregen, zal komende week ff naar een aquariumzaak of een automaterialen zaak om een meter van die troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Feitelijk werkt dat hetzelfde als zo'n clip... De printhead wordt daar omgeven door een zachte rubber rand, terwijl aan de andere kan een rond gat zit, waar een spuit zonder naald op past. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit systeem perfect werkt.
Pagina: 1