Keyboard, kabeltje, AWE64... en nu moet het nog werken!

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

omdat ik op mijn Hohner PK100 midi (10 jaar oud ofsow...) wel eens meer wilde dan de standaard 40 instrumenten, heb ik een midikabeltje gekocht om hem op mijn SoundBlaster AWE64 aan te sluiten.

Details:

* Hohner PK100 midi - Gewoon keyboard, met achterop 3 aansluitingen: 'in', 'out' en 'thru'.

* Kabeltje: Heeft aan de ene kant een aansluiting die last op de game/midipoort van mijn AWE64, en aan de andere kant twee ronde (met 5 pinnetjes) stekkers voorzien van de labels 'in' en 'out', die passsen in het keyboard.

* SoundBlaster AWE64: Tsja. Een AWE64.

Ik heb al maandenlang gekloot met verschillende programma's, maar nu dacht ik misschien kunnen de tweakers mij helpen. Er werkt namelijk niets van.

Please help! Als je meer info nodig hebt over systeemconfig maak ik o.a. wel screenshots en post die hier.

Welk (simpele!) programma werkt in IEDER geval? Zijn er ook een soort detectie programma's ofzo?

Alvast bedankt.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Je moet het kabeltje waar "in" op staan in het "out" gat van je keyboard doen, en dan kun je bijvoorbeeld een programma als cakewalk of cubase of zo gebruiken om af te spelen. Dan moet je als source selecteren sbawe64 midi out (meestal 330 of 300), en als poort gebruik je awe64 midi synth (620 of 640)
dan moet ie het doen. Je kan ook het meegeleverde programma vienna gebruiken.
Dan moet je een soundfont bestand openen en dan kun je in de map preset-sectie/melodieën- pool een instrument uitkiezen. dan moet je nog even bovenaan miditoetsenbord->midi in selecteren, en daar selecteer je awe64 midi in, dan kun je spelen. de eerste noot die je speelt duurt vaak effe, omdat hij het dan nog in zijn geheugen moet laden.

• Captain Pervert
Perfect gozer, op zoiets zat ik te wachten. Ik ga het gelijk ff uitproberen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
Jaaaaaaaaaaaa het werrukt!!!!!!!!!!!! Na bijnaee njaar!!!!!!!!!!!!!

Hallelujah!!!!!!!!!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Shit, dat is toch ook niet logisch?? :?

Blij dat ik deze thread nu lees, en niet over een jaar pas :) Mijn nieuwe Junootje doet het nu prima in Cubase!

iOS developer