[UT]Dodgen onder één toets zetten

Pagina: 1
Acties:

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 14:38
Hallo allemaal,

Weten jullie of het mogelijk is om het dodgen onder één toets te zetten?
Ik heb
code:
1
w=MoveForward | MoveForward

al geprobeert en dat werkte niet.

Alvast bedankt

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Last van RSI? :7

Lijkt me onhandig eigenlijk

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kan niet

• Necrite
Ok, bedankt.

* Necrite voelt dat hij weer last gaat kijgen van RSI

Verwijderd

Nee kan niet
ik :r op mensen die dit steeds maar vragen (niet persoonlijk)
hoe moeilijk is het om een knop 2 keer in te drukken ?

Verwijderd

Niet moeilijk , maar tis wel handiger . Maar als je een Bommslang hebt kan je wel je zijknoppen zo binden aan toetscombo's

Verwijderd

Tis niet de bedoeling dat het kan, dat hele 2x moeten klikken is expres zo gedaan volgens mij, zodat er tenminste nog een beetje 'skill' voor nodig is.

• Necrite
Het is ook geen grote moeite, maar ik wou gewoon even weten of het kon.

Verwijderd

Het kan wel dodgen met 1 keystroke. Daar is een MOD voor, maar die werkt alleen op servers die die MOD ook geinstalleerd hebben. Geeneen dus :)

http://www.fileplanet.com/index.asp?scope=0&file=38369&download=1

Verwijderd

dodge intypen in console

krijg je een auto ;) :P

Verwijderd

het kan jah,maar suckt enorm! ;)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Sorry maar je gaat je dodge toch niet binden aan zijkant van je muis, op moment dat je aan zijkant wil klikken kan je nooit meer fatsooenlijk aimen lijkt me. Bovendien, wat is er nou lastig aan dodgen, ik denk dat de gemiddelde ut'er het gewoon doet en er niet eens bij nadenkt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 12:18
Ik vind dat dodgen maar irritant. Als ik per ongeluk dodge lazer ik bijna iedere keer van een platform af of zit ik ineens naast iemand te schietn |:(
Ik vind het irritant dat het onder dezelfde toets zit als normaal lopen.

The devil is in the details.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Op maandag 07 januari 2002 18:09 schreef Marc00 het volgende:
Ik vind dat dodgen maar irritant. Als ik per ongeluk dodge lazer ik bijna iedere keer van een platform af of zit ik ineens naast iemand te schietn |:(
je zou het natuurlijk uit kunnen zetten als je je er echt aan irriteerd..

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 18:25
hmm, volgens mij moet het in theorie kunnen
die server heeft er toch niets mee te maken, je kunt de server altijd laten geloven dat je een toets twee keer indrukt met een stukje softwaren
en als ik sommige UT-ers zie dodgen dan wil ik
toch eerst zien dat ze de hele tijd 2 keer drukken voor ik het geloof
gelukkig is het bij unreal1 niet essentieel, want al dodget de UTer nog zo snel, de raketten achterhalen haar wel :P
bij UT zul je wel moeten, die grote lompe mannetjes in die kleine leveltjes kunnen weinig anders doen om te ontwijken

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-11 12:18
Op maandag 07 januari 2002 18:21 schreef Timpie2000 het volgende:

[..]

je zou het natuurlijk uit kunnen zetten als je je er echt aan irriteerd..
Dat snap ik ook wel :P
Ik zeg alleen maar dat dat dodgen klote is :)

The devil is in the details.

• Necrite
Dodgen is niet klote en ik zal het bewijzen ook:
Dodging in Unreal and Unreal Tournament is a sort of Equivalent to Bunnyjumping in QW and Strafejumping in Q2/Q3/CS. Experienced players can go around the map much faster using this technique, because the dodgespeed is 600 unreal units per second, which is 1.5 times the normal movement speed.
Something you should know is, that the velocity component vertical to your dodge move isn`t changed, so the fastest method is to walk forward/backward, but dodge sideways, or the opposite of that. This means, that you walk forward for example, then do an approximately 56 degree turn to the left (arctan(1.5)) and dodge right as fast as possible, so that you build up as few velocity to the right as possible before dodging.

After dodging you turn back until you can dodge again. Like this you can build up a theoretical maximum of 721 unreal units per second opposed to the 600 uu/s when dodging normally and 400 uu/s, when running.
I have recorded a demo to show what I am talking about.

You should also learn to make use of height differences. While in the air there is no friction, so you keep the high speed gained from dodging. That`s why someone who runs up a hill and dodges down is faster, than a player running straight forward.
Unlike Bunnyjumping/Strafejumping dodging can also be very useful in fights. You can either quickly evade projectiles, like rockets, flak shells or plasma/pulse balls. Or you can irritate your opponent, so that he is losing his lock when shooting with instant hit weapons. It can also turn out to your disadvantage though, once you started dodging there is no way you can stop in mid-air, so you are easy to predict.
Besides that you can do jumps, that are impossible with the normal jump button, because when dodging you jump far, not high.

(Aldus een member uit 1 van de beste clans v/d wereld: Ocrana uit Duitsland)
Zo, en nu jij weer.

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 05-03-2016 07:54 . Reden: Leeg vanwege privacy. ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• raptorix
Op maandag 07 januari 2002 18:34 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
die server heeft er toch niets mee te maken, je kunt de server altijd laten geloven dat je een toets twee keer indrukt met een stukje softwaren
gelukkig is het bij unreal1 niet essentieel, want al dodget de UTer nog zo snel, de raketten achterhalen haar wel :P
bij UT zul je wel moeten, die grote lompe mannetjes in die kleine leveltjes kunnen weinig anders doen om te ontwijken
UHM ok contact me vanavond maar, mag jij op metertje of 20 rockets op me afschieten ga ik ze dodgen ok?

Verwijderd

Het kan wel, maar hiervoor moet je een TimerFunctie inbouwen. Want als jouw code { w=MoveForward | MoveForward }
is dan voert ie dit te snel achter elkaar uit. Ofwel tegelijk. Als je een delay van 0.5sec inbouwd gaat dit wel lukken. Bij Quake2 kan je delays gebruiken. Maar ben nog aan het uitzoeken hoe dit bij UT kan :)

Hetzelfde Probleem kwam ik namelijk ook al eerder tegen met dit stukje code:
code:
1
NumPad5=SwitchWeapon 5 |TeamSay Get my PulseGun | ThrowWeapon PulseGun

Als je dit zo zou lezen zou je denken dat dit gebeurt:
1. Hij switched naar Weapon5 (PulseGun)
2. Hij zegt in TeamSayMode Get my PulseGun
3. Hij gooit de PulseGun weg

Maar wat doet hij nou :(
Hij voert dit zo snel uit dat hij het alleen de tweede regel goed uitvoerd. Ofwel Hij zegt in TeamSayMode Get my PulseGun \\ Want als jij de RocketLauncher beet heb. Gooit ie dus je RocketLauncher weg inplaats van de PulseGun :(

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:34 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
Dodging is erg simpel. Doe het zelf ook erg vaak. En je bent echt wel snel weg als je dat wilt hoor he :)
En die raketten die zijn niet zo snel als jij ineens om een hoek duikt :P

• raptorix
En als je het onder een toets krijgt wat dan? Hoe wou je dat gaan bedienen met je tenen? Of is dan elke move een dodge?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:59 schreef raptorix het volgende:
En als je het onder een toets krijgt wat dan? Hoe wou je dat gaan bedienen met je tenen? Of is dan elke move een dodge?
Als je met laat maar zeggen met "a" en "d" strafed. Dan kan je toch "q" en "e" gebruiken als dodging. Niet dat dit handig is maar :)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:09 schreef Marc00 het volgende:
Dan Disable je toch lekker Dodging :)

• raptorix
Je moet ook je ducken als je op randje staat kan je niet vallen he :)

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

Royz

Kleurenblind!!

Met instagib kan je niet zonder dodgen, dodgen is heel erg belangrijk en daarbij komt inderdaad nog dat je je sneller beweegt, waardoor je bijv sneller de enemy flagcarrier ziet.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Necrite
Op maandag 07 januari 2002 21:53 schreef jbalk het volgende:
Het kan wel, maar hiervoor moet je een TimerFunctie inbouwen. Want als jouw code { w=MoveForward | MoveForward }
is dan voert ie dit te snel achter elkaar uit. Ofwel tegelijk. Als je een delay van 0.5sec inbouwd gaat dit wel lukken. Bij Quake2 kan je delays gebruiken. Maar ben nog aan het uitzoeken hoe dit bij UT kan :)

Hetzelfde Probleem kwam ik namelijk ook al eerder tegen met dit stukje code:
code:
1
NumPad5=SwitchWeapon 5 |TeamSay Get my PulseGun | ThrowWeapon PulseGun

Als je dit zo zou lezen zou je denken dat dit gebeurt:
1. Hij switched naar Weapon5 (PulseGun)
2. Hij zegt in TeamSayMode Get my PulseGun
3. Hij gooit de PulseGun weg

Maar wat doet hij nou :(
Hij voert dit zo snel uit dat hij het alleen de tweede regel goed uitvoerd. Ofwel Hij zegt in TeamSayMode Get my PulseGun \\ Want als jij de RocketLauncher beet heb. Gooit ie dus je RocketLauncher weg inplaats van de PulseGun :(
Ja, dit heb ik gelezen in je topic.
Op maandag 07 januari 2002 21:59 schreef raptorix het volgende:
Nee, met de middelste muisknop (indrukken dus, niet scrollen)

• Necrite
KICK!

Ik heb dit gevonden in de user.ini file:
code:
1
DodgeClickTime=0.250000

Heeft dit ermee te maken, of is dit gewoon de 'dubbelklik-snelheid'?

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28
mjah, die dodgeklik snelheid kan je hoger zetten zodat je makkelijker kan dodgen; je hebt dan meer tijd om 2 keer de richting te drukken. (zelfde dus als in windows bij je muis de dubbelkliksnelheid)
Pagina: 1