Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Ik heb helemaal geen folie gezien! En ik had wel gewoon een 'retail' heatsink. Dus hoe dun is die filie dan wel niet? De onderkant heb ik verder wel goed schoongemaakt, en die prut is trouwens van coolermaster.Op zondag 06 januari 2002 20:51 schreef psygho het volgende:
teveel, te weing prut, verkeerde prut, ding wel schoongemaakt ??, zit nl een stukje folie en vet op, dat moet je wel goed schoonmaken, etc....
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
dan ligt het nl aan je fan
maar tjek es of de heatsink zelf wel heet is (jah, 50-60 graden is best heet)
Maar ik heb dus aan de onderzijde van de pal geen folie gezien, staat ook nix over in het witte blaadje... (daar stond trouwens ook nix over die witte folie die om de fan-intake-houder zat
verder heb ik wat prut(assmann warmeleitpaste) ertussen gedaan en deze met m'n anwb pasje netjes over de proc verdeeld zodat er een vrij dunne laag op kwam(kon de core net niet meer zien door de pasta heen.)
er zit bij mij trouwens een papst fan op (21cfm 19db)
Mobo = MSI K7T266 Pro-R
Athlon 1.4 @ 1.4 (silence is the word.... not speed..
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Heb nu een 1700+ een de temps zijn nog beter. idle 33 a 35 graden en full stressed met
Heb je je fan staan op blazen of zuigen, want zuigen is het beste voor de PAL uit mijn ervaringen (voor de duidelijkheid van het blok afblazen en niet erop blazen). En zorg uiteraard voor goede airflow
Whatever........
Verwijderd
idd heel warm effe schoon maken met nagelak remover ofzo
heb je genoeg case fans
?
Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52
[..]
Ik heb helemaal geen folie gezien! En ik had wel gewoon een 'retail' heatsink. Dus hoe dun is die filie dan wel niet? De onderkant heb ik verder wel goed schoongemaakt, en die prut is trouwens van coolermaster.[/quote]
Kijk hier ook ff naar:
[topic=362575]
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
kijk ff of ie goed contact maakt, en coolermaster prut ken ik niet... gebruik ASII ofzoiets...
je kan ook nog proberen wat extra plastic ringetjes ertussen te doen...
(in de manual staat hoe je dat moet doen, dan komt ie strakker op de proc te zitten....)
Die fan staat trouwens nu op blazen. Ik had hem ook al op zuigen gezet, maar dit hielp niet voor de temperatuur.
De airflow is denk ik redelijk OK in mijn kast. 2x 80mm, de een zuigt lucht de kast uit, de ander blaast lucht erin.
Dus we gaan nog maar weer ff wat klussen vanavond...
in ieder geval bedankt allemaal!
Dit heb ik ook al gedaan, maar het had geen enkel effect...Op zondag 06 januari 2002 21:32 schreef RonnieB82 het volgende:
bij is ie nu 44 graden... (heb er net een uurtje Counterstrike opzitten)...
kijk ff of ie goed contact maakt, en coolermaster prut ken ik niet... gebruik ASII ofzoiets...
je kan ook nog proberen wat extra plastic ringetjes ertussen te doen...
(in de manual staat hoe je dat moet doen, dan komt ie strakker op de proc te zitten....)
Ik heb een Full Tower (MyCom) met een 300 Watt voeding erin. Verder zitten er 2 80mm fans in @ 35 CFM.Op zondag 06 januari 2002 21:47 schreef Arzie het volgende:
Wat voor kast heb je trouwens?
Ik heb één kant van mijn kast altijd open staan. Is dit verstandig, of kan ik dit beter dicht doen? (afgezien van het geluid)
Verwijderd
- Onderkant is helemaal schhon (met IPA)
- Een redelijke hoeveelheid koelpasta op de core.
- De fan werkt goed (3300rpm) en staat op zuigen...
- De heatsink drukt volgens mij goed op de core, en ik heb een tweede paar ringetjes tussen die bouten gedaan...
De temperatuur is na dit alles nog steeds veel te hoog. Met kast open 58°C, met kast dicht 60°C.
Heeft iemand nog enige suggesties, want ik weet echt niet meer wat ik er aan kan doen... en hoe kun je erachter komen of de core wel ECHT goed contakt maakt???
door te voelen of je heatsink warm isOp maandag 07 januari 2002 14:23 schreef Se7enth_son het volgende:
Ik heb nu echt alles geprobeerd:
- Onderkant is helemaal schhon (met IPA)
- De fan werkt goed (3300rpm) en staat op zuigen...
- De heatsink drukt volgens mij goed op de core, en ik heb een tweede paar ringetjes tussen die bouten gedaan...
De temperatuur is na dit alles nog steeds veel te hoog. Met kast open 58°C, met kast dicht 60°C.
Heeft iemand nog enige suggesties, want ik weet echt niet meer wat ik er aan kan doen... en hoe kun je erachter komen of de core wel ECHT goed contakt maakt???
als je proc 58 graden is moet je heatsink ook iets van 45/50 graden zijn en dat voel je echt wel!
Zo heb ik zelf me temp nooit onder de 50 `c gehad en ik heb ook een pal 8045
Turn it off and on again.
Als je dus de ringetjes voor de 6mm gaatjes gebruikt voor een mobo met 4.5 mm gaatjes staat je heatsink iets te hoog en maakt geen goed contact. Zou dat het misschien zijn ?
Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro
Verwijderd
Op zondag 06 januari 2002 21:02 schreef Kolder het volgende:
Dan zit er echt iets niet goed. Ik had ook een TB1400 met een vulcano II en ik vergelijkbare temperaturen, heb daarna een PAL8045 gekocht en mijn idle temp was gelijk 40 graden en stressed 45.
Heb nu een 1700+ een de temps zijn nog beter. idle 33 a 35 graden en full stressed met39 graden.
Heb je je fan staan op blazen of zuigen, want zuigen is het beste voor de PAL uit mijn ervaringen (voor de duidelijkheid van het blok afblazen en niet erop blazen). En zorg uiteraard voor goede airflow
Ik heb die platte ringetjes die bij die heatsink zaten gebruikt, dus dat moet goed zijn, toch? In een Asus A7V266 (niet E) zitten toch kleine gaatjes??
Het programmaatje dat ik gebruik om de temperatuur te meten is Asus Probe v2.14.04
Misschien hebben jullie gelijk dat die temperatuurmeter bij mijn proc niet helemaal goed is, maar je zou toch op z'n minst een groter verschil tussen mijn oude en nieuwe koeler verwachten, of ligt dat aan mij???
Verwijderd
Garantie zit toch overal op?Op maandag 07 januari 2002 21:14 schreef Hubbex het volgende:
Waar hebben Jullie deze Heatsink gehaald want ik wilde deze halen bij ://www.ledos.nl/pc-factory maar daar krijg je geen garantie is dat bij de zaken van jullie wel ??
Geen probleem, want ik heb altijd al een koeler willen vlakmaken en polijsten.
Gedaan, ASII (weinig!)ertussen.
Verschil met idle en stressed is maximaal 7 graden!
(op mijn bord dus 41~48)
Dus kijk ff of die van jou ook mooi vlak is, anders "lappen".
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
Verwijderd
hoeveel is redelijk??Op maandag 07 januari 2002 14:23 schreef Se7enth_son het volgende:
Check deze site even
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
De onderkant van mijn heatsink is duidelijk niet vlak. Je kan idd nog de strepen van de freeskoppen zien. Maar met koelpasta moet dat toch geen problemen opleveren? Dat is er toch voor om oneffenheden tussen HS en core 'op te vangen'?Op maandag 07 januari 2002 23:15 schreef mcp20366 het volgende:
Mijn Alpha kreeg ik binnen en ik schrok een beetje van de afwerking. De freeskoppen kon ik nog in de onderkant zien.
Geen probleem, want ik heb altijd al een koeler willen vlakmaken en polijsten.
Gedaan, ASII (weinig!)ertussen.
Verschil met idle en stressed is maximaal 7 graden!
(op mijn bord dus 41~48)
Dus kijk ff of die van jou ook mooi vlak is, anders "lappen".
Mocht dit wel een probleem zijn, hoe (en waarmee) kan ik die heatsink dan het beste polijsten?
Ik heb die site ff bekeken, en ik heb de koelpasta op bijna dezelfde wijze aangebracht. Maar de dikte van die laag koelpasta is bij mij toch wel iets dikker als wat er op die site staat. Bij mij is die laag ongeveer 2 à 3 velletjes papier dik, terwijl die site zegt dat 1 velletje al dik genoeg is. Levert dit die problemen op? Of maakt dit niet veel uit?Op maandag 07 januari 2002 23:23 schreef who_am_i het volgende:
hoeveel is redelijk??
Eh... het beste is zelfs zo min mogenlijk... neem eens wat op een watte staaftje, en smeer het zo dun mogenlijk op de HSF én de core... een spacer helpt ook bij een TB, aangezien de packaging van de TB-Athlon ook warm neigd te worden (mijn persoonlijke ervaring) zie de site in mijn sig voor mijn tweak en temps met een alpha+sunon.Op maandag 07 januari 2002 23:37 schreef Se7enth_son het volgende:
Ik heb die site ff bekeken, en ik heb de koelpasta op bijna dezelfde wijze aangebracht. Maar de dikte van die laag koelpasta is bij mij toch wel iets dikker als wat er op die site staat. Bij mij is die laag ongeveer 2 à 3 velletjes papier dik, terwijl die site zegt dat 1 velletje al dik genoeg is. Levert dit die problemen op? Of maakt dit niet veel uit?
Ik kan je vertellen dat hij een een stukje koeler werd met de Delta die ik nu heb, en die draaide toen maar op 7volt...
Op dinsdag 08 januari 2002 00:23 schreef nutie het volgende:
[..]
Eh... het beste is zelfs zo min mogenlijk... neem eens wat op een watte staaftje, en smeer het zo dun mogenlijk op de HSF én de core... een spacer helpt ook bij een TB, aangezien de packaging van de TB-Athlon ook warm neigd te worden (mijn persoonlijke ervaring) zie de site in mijn sig voor mijn tweak en temps met een alpha+sunon.
Ik kan je vertellen dat hij een een stukje koeler werd met de Delta die ik nu heb, en die draaide toen maar op 7volt...het scheelde zo'n 4/5 graden...
Sorry, er ging ff wat fout.Op dinsdag 08 januari 2002 00:46 schreef Se7enth_son het volgende:
[..]
Maar maakt zo'n spacer echt wat uit dan? Ik dacht dat deze er alleen waren om je core wat beter te beschermen.
Verwijderd
Het zou best aan die Asus Probe kunnen liggen.. Ik werd ook altijd nogal verdrietig van de temperatuur die die aangaf van mn xp1500+ (58 idle en 62 stressed) met een zalman CNPS5001CU.. Nu heb ik sinds vanmiddag CPUCooL draaien en die geeft 49 idle en 53 stressed.. Dat lijkt er al een stuk meer opOp maandag 07 januari 2002 21:55 schreef Se7enth_son het volgende:
Het programmaatje dat ik gebruik om de temperatuur te meten is Asus Probe v2.14.04
Misschien hebben jullie gelijk dat die temperatuurmeter bij mijn proc niet helemaal goed is, maar je zou toch op z'n minst een groter verschil tussen mijn oude en nieuwe koeler verwachten, of ligt dat aan mij???
Ben benieuwd of het wat uitmaakt
Ik heb dus CPUCool gedownload, en het maakt niets uit. Nog steeds zit ik met temperaturen van 58°C. Er zit duidelijk iets niet goed met de verbinding tussen HS en core, maar hoe los ik dat op???Op dinsdag 08 januari 2002 17:44 schreef halu het volgende:
[..]
Het zou best aan die Asus Probe kunnen liggen.. Ik werd ook altijd nogal verdrietig van de temperatuur die die aangaf van mn xp1500+ (58 idle en 62 stressed) met een zalman CNPS5001CU.. Nu heb ik sinds vanmiddag CPUCooL draaien en die geeft 49 idle en 53 stressed.. Dat lijkt er al een stuk meer opCheck hier voor die cpucool: http://www.tweakers.net/meuktracker/1487
Ben benieuwd of het wat uitmaakt
hmmm vervang die prut es door Artic Silver II en je zal zien dat t verschil nog wel groter wordt kwa temperatuurOp zondag 06 januari 2002 20:58 schreef Se7enth_son het volgende:
[..]
en die prut is trouwens van coolermaster.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Ik heb 800 en 1500 waterproof schuurpapier gebruikt op een glasplaat.Op maandag 07 januari 2002 23:26 schreef Se7enth_son het volgende:
[..]
De onderkant van mijn heatsink is duidelijk niet vlak. Je kan idd nog de strepen van de freeskoppen zien. Maar met koelpasta moet dat toch geen problemen opleveren? Dat is er toch voor om oneffenheden tussen HS en core 'op te vangen'?
Mocht dit wel een probleem zijn, hoe (en waarmee) kan ik die heatsink dan het beste polijsten?
Nu mijn nieuwe pc een week draait, is het temp.verschil afgenomen naar 4. (41~45max).
Meestal is ie tussen de 41 en 43
Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95
welke temp sensor gebruik je ?
ff wat anders de meeste asus borden meten de cpu temp in de socket en wat iedereen vergeet is dat daar geen airflow is
dus is het daar altijd het warmst met uitzondering van in je core natuurlijk
kijk ff of je zo'n ext jwtpr sensor kan regelen en prop die er eens tussen (tussen je heatsink & proc en dus niet tussen je heatsink en je core )
zit nu hier met een een koolance kast op 44c idle en stressed iets van 46c jwtpr zegt bij mij 43c dus dan klopt het redelijk verder als je temp 60c is zou ik ff opletten
60 in je socket is ongeveer 75/80c in je core
en bij 90/95c in de core houd het geloof ik op met leven
nou ik hoor het wel mzzl
Na rose e cient spin
Ik heb 32graden idle en 40graden stressed.
1400Mhz @ 1586Mhz dus wel degelijke overclock en heel low temps
Voor de rest nog een papst 120mm fan aan bovenkant en enermax voeding met 2 fans + extra 80mm casefan enermax also
cya
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Bedankt voor de tip! Ik zal het meteen ff gaan proberen...Op woensdag 09 januari 2002 10:27 schreef a.p.versteeg het volgende:
Om te weten of je koeler goed op de proc. drukt kan je (als de proc. en heatsink schoon is,dus geen koelpasta)tussen deze 2 een stukje heel dun papier doen die er aan een kant uisteekt zodat je hem er tussen uit kan trekken als dit heel gemakkelijk gaat dan is er te weinig druk ,dus niet goed gemonteerd.Doe dit alles wel alleen wanneer je pc uit staat.
Heb trouwens ook Artic Silver besteld, maar da's nog niet binnen
Ik heb trouwens geen externe temp.sensor. Iemand enig idee waar ik zoiets kan halen?
Op deze site staat dat je beide oppervlaktes (dus core en heatsink) goed moet schoonmaken met bijvoorbeeld isopropyl alcohol(IPA), maar is dit niet slecht voor je core??? Kan ik dit gewoon schoonmaken met IPA, of moet ik iets speciaals doen? (sorry hoor, maar ik weet er helaas nog niet zoveel vanaf)Op maandag 07 januari 2002 23:23 schreef who_am_i het volgende:
Check deze site even![]()
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
Verwijderd
Voorheen had ik een 6035 met Delta HP en dan werd m'n CPU (Tbird 1G @ 1.45 - 1.99V) maximum 43° stressed (na lange tijd CMR2 te spelen) en stond ie idle op 36°.
Nu met m'n PAL8045 met Delta MP (die die er standaard bijzit) word ie 46° stressed en idled hij op 38°.
Ik heb meer dan voldoende casecooling, dus daar ligt het ook niet aan.
Misschien is het de fan die niet krachtig genoeg is, ik weet 't niet. Ik ben iig wel teleurgesteld
En dat vindt je niet goed ?
Ik ben errug tevreden, zie sig maar
Is toch echt niet slecht, zeker niet voor een TB op 2.16v
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Nee dat vind ik niet goed...Op woensdag 09 januari 2002 13:57 schreef TheDarkLord666 het volgende:
ehm ?
En dat vindt je niet goed ?
Ik ben errug tevreden, zie sig maar
Is toch echt niet slecht, zeker niet voor een TB op 2.16v
Ik betaal 80€ voor een nieuwe cooler en 't minste dat ik dan (mag verwachten) verwacht is dat ie beter coolt dan degene die erop zat, wat niet het geval is dus.
M'n Geforce is echter wel blij met z'n nieuwe 6035
Zijn trouwens deftige temps voor een TB op 2.16V, ik tik de 50° aan op 1570/2.08V