Toon posts:

DVD op je TV !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een plankje voor het afspelen van DVD films op je TV via de PC.
Welke video/TV kaartjes hebben de beste prijs kwaliteit verhouding ????
Ik heb nu een 3d Prophet Geforce SE (dus zonder tv-out ;( ), de films lopen perfect
m.b.v. VaroDVd en PoWerDvD.
En hoe lang kun je de kabel van Pc naar TV maken ? 15m ?
Wat is jullie ervaring hiermee ?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Wat je zou kunnen overwegen is het aanschaffen van een MPEG 2 decoder kaart. Sublieme weergave zonder horten en stoten en een perfecte TV-out. De DXR3 van Creative of de Hollywood + van realmagic zijn zulke kaarten, beiden hebben dezelfde chip dus verschil in kwaliteit is er niet. Kosten van zo een kaart zijn ongeveer 200 gulden. Je zou 'em ook 2e hand kunnen kopen wat ik ook heb gedaan, voor 100 piek. Er zijn altijd wel mensen die zo een kaart wegdoen omdat ze nu zo'n snel systeem hebben dat ze het met software af kunnen. Hoe lang die kabel mag zijn weet ik niet precies, hoor ik verschillende verhalen over, 15 meter mag geen probleem zijn denk ik.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Het nadeel van een MPEG kaart is dat je geen DivX op je TV kan kijken, dat kan met een gewone videkaart met tvout wel.

Ik heb een Creative DXR3 met 5 meter kabel ertussen naar m'n TV. Wat ik heb gehoord is dat de doorluskabel van de Realmagic beter is dan die van de Creative, maar ik gebruik m niet dus dat kan mij niet zoveel schelen. Verder gebruik ik voor DivX de TVOUT op mn videokaart.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ikbn zelf ook nog steeds een beetje op zoek naar dat soort dingen, weten jullie ook welke decoder regiovrij te krijgen is? dat was namelijk een probleempje bij de hollywoodplus, heb ik begrepen

Verwijderd

Topicstarter
Heb me gisteren de Hollywood+ gekocht op
een beurs in Sittard, werkt perfect!
Alleen nog uitvogelen hoe een kabeltje te
maken van video-out naar scart.

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
gizzy : wat heb je ervoor betaald?
Weet ik of het nuttig is om op een beurs te wachten of hem gewoon 2dehands/in de winkel te kopen

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb vorige week even 15 meter coax gehaald met twee tulp stekkertjes en deze tussen m'n G400 en tv gehangen. Superstrak beeld... Erg fijn DiVX'jes, VCD'jes etc. etc. op tv kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bjorn ; Ik heb er 189.- voor betaald, kaartje
is het geld echt waard!
de stand was van Jin Computers uit Den-haag
kijk op : http://www.jincomputers.nl
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif
Pagina: 1