Welke Stille/ Goed koellede koeler voor max ¤75

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Goed, nou ik heb hier eerder ook al een topic over gemaakt, en toen had ik als eindconclusie dat ik de Zalman5000+ zou kopen.
Omdat deze:
-Geschikt is voor mijn XP 1700+.
-Voldoende koelt.
-En enorm stil is.

Maar nu is er op T.net een review gemaakt. zie hier .
En hierbij werd vermeld dat als je maar iets doet overclocken de proc gelijk te heet word.

Aj, dacht ik, ik weet niet wat ik in de toekomst zou gaan doen, maar een beetje experimenteren zal er wel inzitten.

Nu weet ik dus niet meer wat ik het beste kan doen.

Nu wil ik in mijn kast geluidsdempend materiaal aan de binnenkant van mijn Chieftec Dragon bigtower plaatsen om het geluid iets te dempen, [scheelt dit veel :? ] .

Mijn doel moet zijn , dat ik een kast krijg die stil is, en een koeler erin die goed genoeg koelt om te gaan overclocken.

Mijn uitgave is ongeveer rond de €70-75 maximaal [ omdat ik eigenlijk al €50,- al veel vindt]

Hierbij moet ik ook vermelden dat de kast in de zomer nog steeds op mijn kamer staat, en als het zonnekuh zijn best doet het aardig heet kan worden op mijn kamer [lees: 30 graden] .

Ik hoop dat jullie mij nu net zo'n goed advies geven als in het vorige topic.

w00t

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Ben op dit moment niet helemaal meer thuis in wat er zoal in coolerland te kopen is, maar kijk eens bij www.oc-shop.com
Je kunt een Alpha koeler kopen waar een Delta 80 mm MP op past. Is vrij stil en presteert goed. Kost alleen € 80. Heb je dan niet zo veel aan.

En anders dit:

Swiftech MCX370 copper base with Delta AFB-60MP fan
The new revision with the patend pin design and copper base

€ 62.00
FL 136.63

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

ik zou voor de Alpha PAL 8045 gaan. Krijg je wel voor onder de € 75,-.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 18:16

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

als je een cpu fan koopt met 4 schroefen bouten
moet je dan je mobo los maken ??

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Verwijderd

ja

Verwijderd

Geen zin om een nieuw topic te openen, dus vraag ik het hier maar:
Ik heb een Athlon 1400, met daarop nu een NoiseControl Silverado en AS II. Die wordt echter alleen al als ik in WinXP een opdracht voor school zit te typen in word, 57/58 graden. Daarbij komt ook nog dat die Silverado op 12 volt draait, en dus een herrie maakt.
Als ik nou zo'n Alpha 8045 koop, wat voor fan moet er dan op (ik wil dan een doooodstille), en welke temperaturen kan ik dan verwachten? Geld speelt niet zo'n idioot grote rol, maar wil van het geklooi met fans af, en toch een lekkere temperatuur behalen(en dus ook de 4* 80mm fans uit mn systeem).

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

pesrfect systems heeft nu een aanbieding van een apha 8045t met papst 8412 ngm voor ong. 60 pleuro (exacte bedrag weet ik niet meer).
ASIII hebben ze daar nu ook tijdelijk voor 8 pleuros.
ik heb het ook in mijn kast zitten (xp 1600+) en bevalt goed

[edit] hij loopt nu op 1610 mhz (fsb 153)

Van klussen krijg je grijze haren

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:31
Op dinsdag 05 maart 2002 15:24 schreef Herodion het volgende:
Ik heb een Athlon 1400, met daarop nu een NoiseControl Silverado en AS II. Die wordt echter alleen al als ik in WinXP een opdracht voor school zit te typen in word, 57/58 graden. Daarbij komt ook nog dat die Silverado op 12 volt draait, en dus een herrie maakt.
Als ik nou zo'n Alpha 8045 koop, wat voor fan moet er dan op (ik wil dan een doooodstille), en welke temperaturen kan ik dan verwachten? Geld speelt niet zo'n idioot grote rol, maar wil van het geklooi met fans af, en toch een lekkere temperatuur behalen(en dus ook de 4* 80mm fans uit mn systeem).
Waterkoeling :?

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
De nieuwe zalman stiller zijn ze niet, wel een fan bovenhangen met je xp

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

Op dinsdag 05 maart 2002 15:24 schreef Herodion het volgende:
Wow zeg, U have problem... Ik heb ook zo'n dondervogel type heethoofd (ook de 1400 dus), met daarop een Zalman koperen waaier op stille modus, een 8cm intake op 7 volt, 6cm outtake op 7 volt, en temp. geregelde voedingsfan. Haal dan onder diezelfde omstandigheden 54 graden.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• kleefding
  • Laatst online: 19-02 13:18
heb een grote fan op een nonameblok gezet, gaat over de rooie als ik mn intakefan uitzet.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:22

Wimo.

Shake and Bake!

Voor 75 euro kun je ook aan waterkoeling denken

Verwijderd

alpha 8045 + fanduct 8 > 12 cm + 12 cm papst fan naar keuze uitzoeken >:)

• lo3k
  • Laatst online: 08-05-2024
Alpha Pal8045T + YS (69,00 €)
koop hier ligt wel in duitsland, maarja weet niet of je kort bij de grens woont... (net als ik)

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 16:12

Jan Laros

Aerschtuner

Alpha Pal 8045T met Papst NGM fan. Die draait op 26 decibel en is niet praktisch niet te horen! Voor 68,50 te bestellen bij Perfect Systems.

Verwijderd

Een goede koeler voor weinig geld is de Titan D5T, produceert slechts 29 decibel aan geluid en kost nog geen 20 euro.

Verwijderd

[topic=378757/1/25]

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:42
Op zondag 06 januari 2002 20:29 schreef lambi80 het volgende:
Ben op dit moment niet helemaal meer thuis in wat er zoal in coolerland te kopen is, maar kijk eens bij www.oc-shop.com
Je kunt een Alpha koeler kopen waar een Delta 80 mm MP op past. Is vrij stil en presteert goed. Kost alleen € 80. Heb je dan niet zo veel aan.

een 80mp stil? hahahahha. ik heb zo'n ding hier liggen. wat een #%@$&U(%^*&#% herrie

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 11:25 schreef HPE het volgende:
[topic=378757/1/25]
Heb ik gedaan, lees maar ff iets naar boven dan zie je waarom ik dit topic dus niet open ;)
Waterkoeling: k wil juist niet teveel tweakeren aan me kast... *schaam*, heb nl niet zoveel tijd, moet wat meer tijd aan school gaan besteden dan aan computer :{

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53
Op donderdag 07 maart 2002 21:40 schreef Herodion het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, lees maar ff iets naar boven dan zie je waarom ik dit topic dus niet open ;)
Waterkoeling: k wil juist niet teveel tweakeren aan me kast... *schaam*, heb nl niet zoveel tijd, moet wat meer tijd aan school gaan besteden dan aan computer :{
Ja maar als je het leest dan is er toch helemaal geen reden om een topic te kicken?

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:18

miekol

erm

Er was hier toch ook iemand die een Papst 8412 NGL (12 dba!! :9~, ik heb ze als casefans echt lekker stil :)) op ze Alpha heatsinkje had gekwakt en nog fatsoenlijke temps had?

Oh ja alpha + papst ngm is in de aanbieding bij www.perfect-systems.nl

Verwijderd

Ok, ik zit nu sterk na te denken over die Alpha... hoe zit het met temperaturen, zal dat veel lager worden dan de 60 graden waar ie met dit weer al snel aan zit?

Verwijderd

enermax heeft ook wat mooi fans volgens mij in assorti.

Verwijderd

Verder niemand? :'(

• De_Bastaard
  • Laatst online: 22:31
Herodion
Die Alpha houd je 'hoofd' wel koel hoor :) alleen zoals ik hier boven las, wil je al je casefans verwijderen? hmmz ... dan word et toch al moeilijk om em koel te houden hoor :7 .. je zou ipv die 4 casefans wat je nu hebt, om switchen naar de allerstilste 80mm's van Papst? die hoor je bijna niet maar er word toch wel 'wat' lucht verplaatst :)

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
/edit: Lees de draad voor je blaat |:(

Verwijderd

Wat vinden jullie eigenlijk van de Cooler Master DP5-7H53F-01? Kost maar €15,- en is temperatuur geregeld.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 14:58 schreef De_Bastaard het volgende:
Herodion
Die Alpha houd je 'hoofd' wel koel hoor :) alleen zoals ik hier boven las, wil je al je casefans verwijderen? hmmz ... dan word et toch al moeilijk om em koel te houden hoor :7 .. je zou ipv die 4 casefans wat je nu hebt, om switchen naar de allerstilste 80mm's van Papst? die hoor je bijna niet maar er word toch wel 'wat' lucht verplaatst :)
Een collega van me raadde me aan om een XP (of de nieuwe thouroughbred (jezus wat een naam!) te kopen, omdat deze aanzienlijk minder hitte zou creeeren... Daar dan een alpha op en ik ben van het gedonder af!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik heb nu de Spire Superrock. Misschien een iets minder bekend type, en ik heb nog maar twee koelers gehad dus een authoriteit op dit gebied ben ik ook niet, maar ik kan zeggen dat hij stil is en goed koelt. Hij is iig stiller dan een silverado op 12v, en koelt hier bijna 10 graden beter, Idle temps van 40 graden ongeveer, en stressed rond de vijftig op 1400@1463 (multiplier van 10.5 op 11 gezet WHOA >:)) Er kan evt nog een andere fan op, er zit nu een el cheapo 7 cm fan op.. :(

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb dus net een Zalman 6000 Cu gekocht voor €40 en ben er zeer tevreden over. Toen was me voeding de luidrustigste dus voeding modde.. die ging kapot >:) en toen maar gelijk de Zalman voeding gekocht! Nu nog de Seagate Barraduca IV ofzo en passive heatsink op me gpu. silence costs money (isolatie komt nog)

stilte kan echt duur worden door kwaliteit kopen.
maar die zalman 6000 cu koelt goed hoor. kan tot XP2000+ zelfs op silence dus oc'en moet lukken.
Ik haal zelfs 55C met Burn7k en dat is op normal (d8 ik!!). Dit is zwaar hoog en oc'en is dus op dit punt out of the question! Maar er zijn anderen die met dezelfde koeler op een systee mdat hoger zou moeten uitkomen lager uitkomen! Dus er is iets bij mij fout! aiflow ofzo, maar dat komt zodra ik me loon heb ;)

over geluid: silence is echt stil (net als voeding) me oor moet er doorheen om en to horen. (Ik heb geen fanguard voor me pu fan :D)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 21:51
Dé oplossing: Alpha PAL8045 met Papst 8412NGL. Hoor je NIET (harde schijf komt er keihard boven uit), en houdt m'n Athlon 1 GHz op +- 45 graden stressed.

Verwijderd

http://www.arctic-cooling.com/arctic/produkte.html
deze vond ik wel aardig en hij is ook niet zo duur

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

probeer deze eens:

Afbeeldingslocatie: http://www.listan.de/images/products/kuehler/kanie-w/kaniew_2.jpg

is wel niet zo stil :P maar koelt heel erg goed :
(je hebt 3 uitvoeringen)
1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Kanie Hedgehog Type W mit 2 x YS-TECH Silent Lüfter 

Technische Daten:
Maße (mit Lüfter): 60 x 122 x 65 mm
Anzahl der Lüfter: 2 St.
Maße des Lüfters: 60 x 60 x 25 mm
Lüftertyp: Doppelkugellager
Fördermenge: 21CFM = 35,2m3/Std./je Lüfter x 2 = 70,4m3/Std.
Drehzahl: 3200 Umdr./min.
Drehzahlüberwachung: Ja, über Mainboard
Geräuschentwicklung: 28 dBA
Thermischer Wiederstand: nicht bekannt
Anschluß: 3-pin Molex
Leistungsaufnahme: 1,44 Watt/je Lüfter x 2 = 2,88 Watt
Betriebsspannung: 12 V
Gewicht: ca. 650 g.

2
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Kanie Hedgehog Type W mit 2 x YS-TECH Power Lüfter 

Technische Daten:
Fördermenge: 26CFM = 43,6m3/Std./je Lüfter x 2 = 87,2m3/Std.
Drehzahl: 4200 Umdr./min.
Geräuschentwicklung: 36 dBA
Leistungsaufnahme: 2,16 Watt/je Lüfter x 2 = 4,32 Watt!!!
Gewicht: ca. 650 g.

3
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Kanie Hedgehog Type W mit 2 x Delta AFB0612EH (Black Label) Lüfter

Technische Daten:
Fördermenge: 37,6CFM = 64,0m3/Std./je Lüfter x 2 = 128,0m3/Std.
Drehzahl: 7000 Umdr./min.
Geräuschentwicklung: 46,5 dBA
Leistungsaufnahme: 3,84 Watt/je Lüfter x 2 = 7,68 Watt!!!
Gewicht: ca. 690 g.

de eerste 2 zijn iets duurder dan 75 euro (1 euro meer) die ander is rond de 85 euro

-Te huur

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2025

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb de Alpha PAL8045 met een Papst 8412 N/2G, in combinatie met een Zalman Fan-mate (Baybus is in de maak).

S'avonds draai ik hem op ongeveer 7 volt, zodat ik heerlijk rustig kan gaan slapen.

(Was 2 weken geleden niet mogelijk met TT DO III @7000 RPM >:) )

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Verwijderd

Ik heb een Alpha PAL8045T met enermax 80mm fan die kan je verstellen tussen de 1000 ~ 3000 rpm draait bij mij op 2600rpm en vrij stil...

wil eigelijk nog langzamer laten draaien en wil dit doen dmv een beter airflow in mijn kast....

Verwijderd

Deze houd trouwens mijn duron 800@1080 @1,88v idle op 41graden
Pagina: 1