Toon posts:

Wharfedale

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net op de gemeente werf\stort 2 wharfdale speakers gevonden en ze doen het nog

dit staat er achterop

linton2
serail n o. 2w/54101a
made in england enz.

hoe groot is het vermogen en is het wat qua geluid.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

hoe groot is het vermogen
Wat boeit dat nou?
en is het wat qua geluid
Dat kan je waarschijnlijk zelf het beste beoordelen.
Mijn ervaring met oude Wharfedales is niet zo goed (en niet zo groot). Geen idee helaas welk type ik heb gehoord.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het vermogen weten want het kan 20 a 25 watt bijv zijn en me versterker is over de 100 en ik wil ze niet opblazen dat heb ik al me me jamo gedaan de conus stukken vlogen door de lucht Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb zelf nog ergens een setje dovedales staan ook van wharfedale als ik me het goed herinner zijn die lintons uit bijna dezelfde serie,ik zal is kijken of ik dat boekie nog ergens kan vinden.

En Jag juist de oude wharfedales staan heeel goed bekend,25 jaar geleden was wharfedale echt top of the bill.Dat setje dovedales waren toen(25 jaar geleden) als beste getest en kosten FL2000,- ze zijn nu een betje akelig maar ze hebben echt jaren (eerst bij pa,maar die vond ze te groot Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif ) perfect gedraaid zelfs nu kom ik bijna geen speakers tegen die een mooiere bas produceren(zaten ook 12inch woofers in Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif en een gesloten systeem.

Greetz Jur.

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
inderdaad dit merk is OK

Verwijderd

Zonde dat je ze hebt opgeblazen, maar ach.. het zijn maar jamo's. Maar volgens mij kan je het wel horen als de luidspreker op z'n piek vermogen is beland als je té hard draait.

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:28
het probleem zit hem niet in of je je speakers opblaast, maar of je je versterker niet opblaast => je moet eerst weten wat de impendantie van de speakers is, als deze lager is dan jouw versterker kan leveren dan trekken deze speakers meer stroom dan jouw versterker kan leveren (beetje gebrekige zinsconstructie). Wat extra vermogen van jouw versterkerskant is nooit verkeerd, anders moeten jouw speakers te veel "werken".

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Deze speakers kan je bijna niet opblazen, TENZIJ: je zo hard gaat draaien dat je vervorming gaat horen !

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Als je speakers gebruikt met een impedantie lager dan waarvoor je versterker geschikt is, dan kan dat problemen geven op hele hoge belastingen. Dus dat kan inderdaad een probleem zijn. Alhoewel ik denk dat het wel zal meevallen, die versterker is waarschijnlijk wel geschikt voor impedanties van 4 Ohm, dat moet je ff opzoeken, en dan kan je een willekeurig paar speakers eraan hangen, want de imedantie van de speakers is echt minimaal 4 Ohm.
Wat extra vermogen van jouw versterkerskant is nooit verkeerd, anders moeten jouw speakers te veel "werken".
Jaja, die mag je uitleggen.

Jag

Verwijderd

Topicstarter
die jamo's waren echt al verrot er was al een gat in gevallen toen heb ik ff de muziek er veeel te hard opgezet en toen ging die kapopt die andere jamo waar geen gat inzat hield het wel maar toen ik de rand aan raakte vielen daar ook gaten in en het waren maar kleine pest jamo'smaar heb zaterdag avond ff me wharfedales hard gezet er komt een mooi geluid uit.

[Sorry mode]
sorry buurjongen dat ik je nacht rust heb verstort maar er was een aangepast programma op slamfm omdat Miles de broer van Duncan (van id&t) overleden is.
[/Sorry mode]

Verwijderd

Het is toch als de versterker te licht is dat de speakers dan meer kans hebben te worden ópgeblazen'?. Met een 10 watt versterkertje kun je 100 watt speakers opblazen omdat ie gaat clippen. Andersom is het wel veiliger....toch?

Verwijderd

klopt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Verwijderd

Klopt ! Maar zet het ding niet zo hard dat ie gaat vervormen ! Je stuurt dan nl alleen blokgolven (klinkt echt lelijk !) naar je speaker en daar zitten te veel gelijkstroom componenten in. Daar kan geen een speaker tegen. Hoewel je met een 5 watt versterker niet een 1000 watt speaker kan opblazen !
Pagina: 1