Toon posts:

En weer een Maxtor dood :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bah ik word er nu strontziek van.. 3e Maxtor schijf die stuk is binnen een half jaar.. De eerste deed het een jaar, de 2e vervangende schijf van Maxtor deed het niet eens een week en nu begeeft de nieuwste het weer na 2 maanden..

Dus wat nu doen ? Weer terugsturen naar Maxtor of maar eens een nieuwe kopen en iemand misschien nog tips wat voor schijf? Maxtor ben ik nu zat en over IBM hoor ik ook veel slechts.

Dus misschien een Western Digital ?. Ik zie ze bij MyCom onder andere. Wie heeft er ervaringen met Western Digital ?

Verwijderd

Hmz... raar.
Het Maxtorschijfie in de Server-PC loopt al 4 jaar zonder problemen en die van mij ook alweer een half jaartje.

Kep misschien un tip voor je:
Koop nooit goederen bij een SRV-man(=is Stiekum Rotzooi Verkoper) :P:P:P

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
misschien moet je er voortaan een HD koler opzetten

Ik denk dat je een 7200rpm schijf hebt (had) en die kunnen nog wel eens warm worden in een slecht geventileerde kast

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waren die 2 nieuwe schijven? Of 'reparaties' van je oude? Want meestal doen ze dan alleen een low-level format en dan krijg je hem weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 19:41 schreef Bigs het volgende:
Waren die 2 nieuwe schijven? Of 'reparaties' van je oude? Want meestal doen ze dan alleen een low-level format en dan krijg je hem weer terug.
De serienummers waren wel verschillend. Maar ik heb sterk het vermoeden, dat dit gewoon andere "gerepareerde" schijven waren..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 19:40 schreef thedolf het volgende:
misschien moet je er voortaan een HD koler opzetten

Ik denk dat je een 7200rpm schijf hebt (had) en die kunnen nog wel eens warm worden in een slecht geventileerde kast
Hm ik heb er 2 80x80 ventilators achter hangen (Aopen HQ08 kast).. zou toch voldoende moeten zijn ?

• WiD
  • Laatst online: 21-04 13:04

WiD

Op zondag 06 januari 2002 19:41 schreef Bigs het volgende:
'k Heb toch pas een splinternieuwe gekregen ter vervanging van een meer dan 2 jaar oude quantum. Maxtor D740X-6L :9~

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 21:43
moi heeft hier nu ook een defecte diamonmax plus 60. dit is mijn eerste overleden maxtor. heb er nu 4. hiervoor had ik alleen quantum schiven. dit waren ook allemaal perfect, maar ja dat waren voornamelijk scsi schijven. viking 2 en atlas 4.

daarvoor 6 wd's gehad in groottes tussen de 850 en 2.5gb. daar zijn er 5 van overleden. daana was ik dus overgestapt. op quantum.

Verwijderd

Ik heb een maxtor en een IBM... zie je mij sip kijken? :*

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:45 schreef WiD het volgende:

[..]

'k Heb toch pas een splinternieuwe gekregen ter vervanging van een meer dan 2 jaar oude quantum. Maxtor D740X-6L :9~
Vertel mij dan PLZPLZPLZPLZ waar jij die 6L versie hebt gekocht!!!!!!!!! Ik kom namelijk alleen maar 6J versies tegen!!!

• WiD
  • Laatst online: 21-04 13:04

WiD

Op zondag 06 januari 2002 19:50 schreef HeROiC het volgende:

[..]

Vertel mij dan PLZPLZPLZPLZ waar jij die 6L versie hebt gekocht!!!!!!!!! Ik kom namelijk alleen maar 6J versies tegen!!!
'k Heb gewoon mijn oude quantum (18.2Gig KA+) opgestuurd naar Ierland, en donderdag kwam er een pakje terug met daarin een Maxtor D740X-6L 20Gig.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 20:05 schreef WiD het volgende:

[..]

'k Heb gewoon mijn oude quantum (18.2Gig KA+) opgestuurd naar Ierland, en donderdag kwam er een pakje terug met daarin een Maxtor D740X-6L 20Gig.
Tsja ik denk dat er niet veel meer op zit dan de mijne ook maar weer op te sturen.. Maar ik ga morgen in elk geval wel een nieuwe kopen..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maxtor is idd ruk, ik werk er nu ook op en het werkt gewoon sloom. Binnenkort koop ik toch nog een schijf van mijn oude vertrouwde merk: SEAGATE, dit vind ik persoonlijk echt een aanrader.
De Barracuda is een van de snelste IDE schijven en de nieuwe IV serie is gelukkig verlost van het koelprobleem, heeft alleen niet meer de 'seagate-look', maar werkt perfect.

Zelf heb ik al een Barracuda IV erin zitten die perfect werkt. Verder nog 2 Barracuda II's die mij ondanks de hitte ook goed bevielen (en waarvan er eentje kapot is, de eerste van 10 Seagate schijven).
Ik van van plan nog een 60 gig Barracuda IV erin te hangen.

En dan of die Maxtor verpatsen of gebruiken als schijf om nutteloze data op te zetten. (of plat slaan met een *****)

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:02

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Western Digital is wel goed maar ik heb nu een Seagate en die is ook wel ok.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04 21:14
5 jaar geleden een 4.3 gb quantum gekocht (na iets minder dan 1 jaar hielt ie er mee op! :( )
en WD al 3 jaar een 6,4 en 7 maanden een 40 en (nog) geen problemen mee gehad!

Verwijderd

Ikzelf heb ook western Digital. eentje uit de BB serie.. heerlijke schijf..doet het nu al zo'n 8 maanden zonder enig probleem..lekker stil & snel ook

• DJ Adidas
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10-2025
Op zondag 06 januari 2002 19:35 schreef P.C.Simonis het volgende:
Bah ik word er nu strontziek van.. 3e Maxtor schijf die stuk is binnen een half jaar.. De eerste deed het een jaar, de 2e vervangende schijf van Maxtor deed het niet eens een week en nu begeeft de nieuwste het weer na 2 maanden..

Dus wat nu doen ? Weer terugsturen naar Maxtor of maar eens een nieuwe kopen en iemand misschien nog tips wat voor schijf? Maxtor ben ik nu zat en over IBM hoor ik ook veel slechts.
Je bent niet de enige met dit soort problemen.
Heb zelf 3 x Maxtor:
- 2 x 20 GB, 7200 RPM, Ultra ATA100 (1 in Werk&Game PC, Andere in Game PC)
- 1 x 40 GB, 7200 RPM, Ultra ATA100 (in Werk&Game PC)

Als eerste overleed er een 20 GB ...
Na die vervangen te hebben een Coolingbay http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=131071 aangebracht en daar vervolgens m'n 40 GB achter gehangen.
Die 20 GB achter een 80mm fan gegooit en eens kijken of het zo wat minder warm werd.
Helaas stopte die 40 GB een paar maanden later ook. :'(

Het vreemde is dat die schijven zo onwijs warm worden.
In vergelijking met mijn 9.1 Quantum KA+ 7200 RPM is dat echt niet normaal :?

Ik heb die 40 GB ondertussen ook vernieuwd gekregen .... alle overleden HDD's waren nog geen jaar oud :'(

Wordt tijd dat Maxtor & IBM (Maxtor is namelijk niet de enige met Temp Probs) daar eens naar gaan kijken ipv. Schijven te maken waar 160 GB op kan. Want als je schijf dan kapoet is ben je helemaal ziek ... |:(

B. Gates said: "640 should be enough for everyone." I think he meant 640 PB ;-)

Verwijderd

Maxtor ruk? I think not!
Omdat hier iemand niet goed met z'n schijven om kan gaan is het hele merk meteen slecht?
Als je die schijfjes gewoon een beetje op temperatuur houd is er niks aan de hand.
Ik draai al op maxtor schijven sinds m'n eerste computer(p2 350), de 4gb maxtor die daar inzat werkt nog steeds!
Heb nu ook 2 maxtor schijven in m'n bak hangen, een 20gb diamondmax nogwat en een 40gb D740X-6L, bijde zonder problemen. De 20gb is nu zo'n jaar oud en de 40gb bijna 4 maanden.
Uiteraard zijn deze schijfjes goed gekoeld.

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 23:15
Ik heb een ibm 75 gb [gecrashed en net teruggestuurd] en een wd 1000bb [motor draait niet meer en 2 weken geleden teruggestuurt]

Ze kunnen in ieder geval niet kapot zijn gegaan door overhitting, ze zitten achter 2 8cm delta's [lian-li kast]

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Welke types waren die maxtors?

Verwijderd

begrijp er niks van: heb alleen maar goede ervaringen ermee.

Heb er momenteel 6 maxtors in hangen: allemaal perfect,, nog nooit geen problemen gehad?? levensduur is lang, zeer lang.
oftewel je hebt heel veel PECH.

in die ene pc kast hangen ze zeer dicht boven elkaar, wordt warm maar dat is al 2 jaar zo dus daar gaan ze zeker niet kapot van.

pech pech pech voor je..

Verwijderd

Mensen brullen gewoon te snel dat iets niet goed is omdat zij er zelf problemen mee hebben/hadden, het zij door hun eigen onkunde of door stomweg dikke pech.
Ik persoonlijk heb weer slechte ervaringen met Seagate en Western Digital maar dat zegt nog niet dat bijde merken slecht zijn. In mijn geval gingen ze kapot omdat ze niet AV-geschikt waren, deze schijfen werden gebruikt voor video editing wat een constante datastroom van 4mb/s vereist.
Ik kwam er echter later pas achter dat deze schijven dat niet aan konden.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat jouw slechte ervaringen misschien wel komen door verkeerd gebruik, net als bij mij het geval was.

De WD en Seagate schijven waren trouwens oudere modellen, de Seagate was er zo een die het geluid van een koffie machine maakte en die WD was simpelweg niet vooruit te branden.
Dit zegt dus niets over de huidge modellen van Seagate en Western Digital.
voordat dit als flame wordt gezien

Verwijderd

Topicstarter
't zijn allemaal 54098H8 wat ik tot nu toe heb gehad.. Ga morgen dan maar een D740X halen. Kijken hoe lang die het uithoudt. Ow ja en oververhitting is vrijwel uitgesloten. Aangezien ik er fans achter heb hangen. Als ik mn hand op de schijf leg, dan voel ik ook amper warmte.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 06 januari 2002 21:36 schreef Roefoes het volgende:
Mensen brullen gewoon te snel dat iets niet goed is omdat zij er zelf problemen mee hebben/hadden, het zij door hun eigen onkunde of door stomweg dikke pech.
Alsof ik mijn mening baseer op een gecrashed schijfje |:(

Als ik veel gezeik heb met meerdere schijven/types dan zeg ik pas dat het zuigt.
Zo heb ik heel wat Maxtors zien overlijden, wordt je niet vrolijk van.
En als je dan goede dingen hoort over de nieuwe serie en zelf even een schijfje nodig hebt voor 2 weken en je koopt zo'n ding en je pc is ineens stukken slomer, dan blijf ik toch liever bij mijn vertrouwde dingen die beter werken dan wat ik nu heb.
Pagina: 1