Toon posts:

P2 350 overclocken ???

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een p2 350 en een intel rc 440 bx mobo, maar mijn processor is toch wel te traag aan het worden en ik zou hem willen OC'en. Nu, in mijn bios zie ik nergens instellingen staan om te overclocken. Of moet je eerst die processor unlocken? en als dat zou zijn, hoe doe je dit?

Thx

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 14:33

Barreljan

...Zoom-Zoom...

jumpers op je moederplank omzetten

als je wat hiervan ziet probeer wat. ook wel handig om te weten wat al je jumpers zijn. kiek maar in je mobo manual dan zal het al beter gaan. oja op de oude p1 borden stond meestal een klein schematje, miss. heb je dat ook op je mobo

suc6

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
[topic=324186/1/25]

PII kan je niet unlocken
OC'en vaak met jumpers bij PII mainbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie er wel enkele jumpers opstaan, maar dewelke is het, in de handleiding staat er nix van ...

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

heb je toevallig een naam van je mobo? kzal dan wel ff voor je rondzoeken. dus iets van Abit (nog wat) offe ATC 1000

staat meestal ook wel op je mobo geprint

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:21 schreef Voodoo_man het volgende:
heb je toevallig een naam van je mobo? kzal dan wel ff voor je rondzoeken. dus iets van Abit (nog wat) offe ATC 1000

staat meestal ook wel op je mobo geprint
ATC 1000 is toch A - Trend :?

• Barreljan

Barreljan

...Zoom-Zoom...

jaja een heuse Atrend, keb er nog eentje liggen (de atc1000 dan)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij lees ik dat je een intel mobo hebt.
Deze hebben meestal een jumper op het mobo zitten waardoor er een extra optie in het bios tevoorschijn komt.
Hier kan je je FSB aanpassen (De enigste manier om je CPU te overclocken).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Ik denk dat je beter in het boekje van je mobo kan zoeken wat voor een processoren nog meer ondersteunt worden. Overklokken levert in deze niet echt iets op ben ik bang...ben ook altijd aan het overklokken, maar nog nooit een echte snelheidswinst gemerkt.
Probeer hier anders een P3-450 o.i.d. te kopen:

http://www.tweakers.net/aanbod/cat/1

Wil je echt overklokken, ben je denk ik weer op hetzelfde boekie aangewezen voor jumpersettings.

Succes. :)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

P2-350 op een RC440BX, dit klinkt als de Aldi pc van eind '98. Heb hem ook gehad.
Intel RC440BX is een intel moederbord en ik moet je teleurstellen, maar dit bordje is op geen enkele manier te overklokken. Ook niet via SoftFSB. Ben er zelf lang genoeg mee bezig geweest om het absoluut zeker te weten.
De cpu zelf heb ik wel op een ander moederbord tot 420 gekregen.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-01 22:30
hij zegt bovenaan dat hij een intel mobo heeft. die valt dus niet te overclocken. aangezien intel ook geen coppermine bios updates heeft (waarschijnlijk) kun je er max een p3-600 katmai core in kwijt...

met een intel mobo wordt het lastig overclocken. het zou alleen kunnen met de fsb. dus als je een p2-233 tot 333 of een celly 1 hebt.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 19:28 schreef DarkSide het volgende:
Volgens mij lees ik dat je een intel mobo hebt.
Deze hebben meestal een jumper op het mobo zitten waardoor er een extra optie in het bios tevoorschijn komt.
Hier kan je je FSB aanpassen (De enigste manier om je CPU te overclocken).
De ENIGE manier! |:(

De enigste is zoiets van leukste, beste als bijv. naamwoord :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:13

DarkSide

theres no place like ::1

Ja sorry.
Klonk al zo raar.
Dit zal de enigste keer zijn dat ik zo'n fout maak :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Is een van de meest gebruikte fouten in de Nederlandse taal, samen met als/dan en hun/zij!

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 19:43 schreef SlinkingAnt het volgende:

[..]

De ENIGE manier! |:(

De enigste is zoiets van leukste, beste als bijv. naamwoord :P
Enigste kan wel maar dan moet het een enige manier zijn :)
Als in: "wat een enig Mod heb jij gebouwd, de enigste Mod die ik ken" ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Volgens mij kan je een PII prima overclocken. Alleen moet je dan wel lef hebben, d.w.z. de carthridge openmaken in het geval van slot 1. En dan een paar soldeerpuntjes linken. Volgens een artikel wat ik jaren geleden heb gelezen op tomshardware.com moet dat op die manier. Weet alleen niet precies welke soldeerpuntjes, helaas... Heb nog niets kunnen vinden so far, wellicht nog niet goed genoeg gezocht. Als iemand hier een schema van heeft... PLEASE, MAIL ME!!!!!!!!!!!! Overigens heb ik zelf een PII 333, volgens overclockers.com moet die makkelijk op 500 kunnen. Ze laten alleen helaas niet zien hoe. })

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 23:21
Overigens heb ik zelf een PII 333, volgens overclockers.com moet die makkelijk op 500 kunnen. Ze laten alleen helaas niet zien hoe.
Wat dacht je van de FSB van 66 -> 100mhz en bidden dat ie meewerkt :-)

Regeren is vooruitschuiven

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Terug naar het archief met dit topic ;)
En idd wat T-MOB zegt, gewoon de FSB omhoog :P
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.