Toon posts:

Auteursrechten Website?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Stel je de volgende situatie voor:

Je maakt een website voor een bedrijf dat handelt in lampen (bijvoorbeeld). De site kost je veel tijd en moeite en na lang zweten en fotosoepen ben je dan eindelijk klaar. De site is klaar en ziet er netjes (volgens jou) uit.

Een paar maanden later surf je over het net en kom je een website tegen van een lampen-bedrijf die veel tekst en outlay heeft die overeenkomt met jou gemaakt website.

Wat zou je doen? Of beter gezegd, wat kan met doen?

Om het geheel duidelijker te maken. Ik heb dus zo'n soort site gemaakt en kom er nu achter dat ideeen en tekst gewoon regelrecht gejat zijn. Kijk als die concurrent aan de andere kant van Nederland zat was het probleem niet zo groot. Echter zit deze dicht in de buurt.

Is er een mogelijkheid tot bescherming van je website? Zo ja? Hoe? Wat? Waar?

Alvast bedankt :)

Sigma

PS: Indien deze ge-moved wordt, gaarna niet naar HK. Daar kom ik (nog) niet in. ;)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jij bezig de rechten op de layout van de site.

Edit: ik lees niet :) Als er een copyright onder je site staat, en de gestolen ideeën komen sterk overeen met jouw creatie, dan kun je ze bellen of mailen.

Maar hier is al een keer een topic over geweest dacht ik, moet je even zoeken...

Edit2: [topic=232732/1/25]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot :)

Verwijderd

alles wat je zelf maakt, schrijft, creeerd is toch je eigen eigendom?

je kunt ze natuurlijk mailen :) en bedreigen.. Ik heb het ook eens gehad dat iemand mijn layout gejat had. Had ik een boos mailtje geschreven met wat onzin over aanklagen erin en binnen 1 dag was die site eraf :)

Ik weet niet precies of je er iets tegen kan doen. Ze kunnen natuurlijk bijna alijd jouw HTML code veranderen en als je een beetje goed kan photoshoppen hebben ze ook zo alle plaatjes na gemaakt..

Verwijderd

hehe nou zeg :( jullie zijn te snel :D

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 06 januari 2002 19:10 schreef vorteXt het volgende:
hehe nou zeg :( jullie zijn te snel :D
Welcome at WD&G :P

Verwijderd

hehe :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja het gaat meer om indeling van de produkten en tekst..

Origineel:
ORIGINEEL BEDRIJF levert al geruime tijd PRODUKT componenten aan zowel bedrijven als partikulieren. Dankzij een eigen assemblage- en repareerafdeling kunnen wij optimale kwaliteit en service leveren.

Loser Kopie:
Loser levert al geruime tijd LOSER PRODUKT aan zowel bedrijven als particulieren. Met een eigen technische dienst en assemblageafdeling kunnen wij constante kwaliteit en service leveren.

Dus..

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Het is toch niet echt jou probleem? Is toch het probleem van het bedrijf dat jou heeft ingehuurd ... als alles zwart is gebeurt zul je waarschijnlijk dikke pech hebben en als alles wit gebeurt is dan heb je waarschijnlijk meer succes. Je hoeft er niet copyright op te zetten want dat heb je al automatisch "Intellectueel recht". Waarschijnlijk heb je als het wit is je intellectueel recht erover verkocht oid aan het bedrijf waar je voor werkt. Dus dat hun alle rechten erop hebben e.d.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Ok, the truth.

Het origineel heb ik niet alleen gemaakt, ik werk ook voor het bedrijf waar de website voor is. Dus ik ben wel direct betrokken en het is zo wit werk als mogelijk is..

Ik zie nu ook dat ze images gejat hebben. Ik stuur morgen wel een boze brief naar die losers..

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Laat es ff de links zien van de betreffende sites. Stuur ook een copie van de brief naar de hoster van de website met het verzoek de inbreukmakende website te verwijderen. Ideeen mag je jatten, daar kun je nooit auteursrecht op hebben. Het gaat erom of ze teksten en images regelrecht hebben overgenomen.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op zondag 06 januari 2002 19:17 schreef Yellow het volgende:
Waarschijnlijk heb je als het wit is je intellectueel recht erover verkocht oid aan het bedrijf waar je voor werkt. Dus dat hun alle rechten erop hebben e.d.
Nee:
Je intellectuele eigendom moet je expliciet overdragen. Tenzij je in dienst van een bedrijf de site hebt gemaakt dan ligt het intellectuele eigendom bij het bedrijf.

Heb je in het kader van je eigen zelfstandige werkzaamheden een site gemaakt dan ligt het intellectuele eigendom bij jou. Ze mogen dan niet zonder jouw toestemming zomaar met blink en marquee de site verder gaan versieren.
Pagina: 1