Toon posts:

Rik Stoet en de Heart serie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.776 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn queste naar een nieuwe cd-speler heb ik al het nodige beluisterd. Er is nu 1 cd-speler die me erg bevalt: de Arcam CD62. Om dat ik eens de cd-speler naast een speler van NAD wilde zetten ben ik op zoek gegaan naar een winkel met een breed assortiment en waar ze deze beide speler hebben. Nu ben ik bij Rik Stoet in Den Haag uitgekomen(is nog dichtbij ook).

Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met deze winkel en of de Heart serie: gemodificeerde Marantz spelers, de moeite van het luisteren waard zijn. Misschien dat iemand daar ook ervaring mee heeft?

Voor mensen die nog een aanrader weten mijn budget is zo'n 1200,-

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat niemand mij kan helpen ;(

Ik ben zeker ook echt benieuwd naar ervaringen met die "tubed" Marantz spelers...

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
Ik heb wel eens een tjoeb gehoord, da's ook een marantz met een buisje in de uitgang, maar dat was te kort voor een goed oordeel....

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12 08:35
Op zondag 06 januari 2002 21:46 schreef hervaz het volgende:
Ik heb wel eens een tjoeb gehoord, da's ook een marantz met een buisje in de uitgang, maar dat was te kort voor een goed oordeel....
In de Tjoeb zit naar mijn mening een foute beslissing. Het buizenuitgangstrapje is ingebouwd NA de uitgangsopamp. Dus je hebt een normale marantz uitgang en daarachter zit dan nog een keer dat buisje (ze hadden het niet eens hoeven in te bouwen, maar ook op de uitgang kunnen aansluiten, à la musical fidelity X-10).

Als ze het ECHT goed hadden willen doen, hadden ze het buizentrapje de functie van de opamp moeten laten overnemen en hem direct na de DAC moeten aansluiten.

Het enige wat het nu doet, is een beetje "buizenvervorming" toevoegen om dat buizenklankje te geven, maar een echte verbetering is dat niet, naar mijn mening.

• hervaz
Ow dat wist ik helemaal niet, ik vind dat dingetje van MF eigenlijk ook niets, je krijgt een beetje een buizengeluid maar eigenlijk heeft het alleen nadelen, je verandert het signaal van je cdspeler gewoon en je hebt alweer een extra apparaat in je signaalweg zitten, verbaast me niet dat ik hem zo vaak 2dehands te koop zie.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 21:53 schreef Lampje het volgende:

Als ze het ECHT goed hadden willen doen, hadden ze het buizentrapje de functie van de opamp moeten laten overnemen en hem direct na de DAC moeten aansluiten.
Volgens de Site van Rik Stoet:

Het verschil tussen de tubed CD4000 en de tubed CD5000 zit hem in de verschillende D/A konverter, de buizen schakeling die de op-amp werkelijk vervangt en de beschikbaarheid van een optische uitgang.

Is het nu wel de moeite waard? Ik heb totaal geen ervaring met het buizengeluid dus ik weet niet of het echt wat is.

M'n shortlist wordt dan als volgt:

Arcam CD62
NAD 541
Heart CD5000
Rotel RCD-951

Ik had al gehoopt dat jij zou reageren Hervaz... Heb jij ervaring met die Rotel?

• hervaz
Ja toen mijn teac als een gek begon over te slaan (3 maand oud :( :( ) , moest ik downgraden naar een speler in de prijsklasse 1300/1400 piek.

Ik heb wat spelers beluisterd toen, maar er kwam een kandidaat uit die ik totaal niet verwacht had, een sony xa 20 es, ik vond hem qua geluid en bouw beter dan de andere spelers, namelijk de rotel 951, marantz cd 6000/ose/ki/le, duson,micromega (was allemaal in arnhem te beluisteren).

Ik heb er toen 1199,- voor betaald, ik wou er een tijdelijke oplossing van maken, en dan een teac vrds-10 op de kop tikken of een loopwerk en dan scouten naar een wadia dac ofzo, maar de speler past zo lekker in mn set dat ik hem er in ga laten, ik wacht denk ik even en kijk de situatie aan hoe de cd zich gaat ontwikkelen, en dan misschien een keer een overstap maken naar sacd of dvd audio...

Ik had nooit verwacht dat ik ooit een sony zou kopen (je wil misschien onbewust toch patsen met een raar merk) en ik krijg ook veel reacties ala " wat een mooie set, alleen een sony cd speler??? :?

Ik heb het verhaal dat de ES reeks zich kan met met de betere hifi ook al vele malen moeten uitleggen en als ze dan de stevige lade zien en de puck en hoe mooi alles werkt en dan het geluid nog dan zijn ze vaak verkocht en is sony opeens weer goed :)

Verwijderd

Topicstarter
idd die Sony daar heb je het al vaker over gehad. Ik moet die ook eens horen. Misschien dat ik maar eens een tripje naar RAF ofzo moet wagen, daar hebben ze alle spelers die ik op het oog heb. Die Arcam blijft trouwens geweldig, misschien moet ik het mezelf niet zo moeilijk maken en deze tegen een, misschien twee spelers vergelijken...

Ik wil niet stoken in een goed huwelijk maar volgens mij heb ik een TEAC vrds-10 bij studio107 zien staan...

• hervaz
Wat vreselijk duur dat studio 107, ik kon laatst een vrds-10SE (met xlr en beter loopwerk) in mint status kopen voor 880 piek, toen had ik die bijna gekocht...maar je wel aan de gang blijven... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zeg het toch maar ff...

Blijft er nog een vraag over: Wie heeft er ervaring met Rik Stoet?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik, en ik ben er erg positief over. Ik heb echter nooit zijn gemodde marantz geluisterd. Heb er wel mijn versterker en luidsprekers gekocht. Heel fijne winkel. Ruim de tijd om goed te luisteren, lekker ongedwongen en goede spullen. Alleen ben ik niet zo gek van de stoet-zelfbouw versterkers.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt...

Op de site maakte ze al een goede indruk, maar goed om te horen dat het ook echt een plezierige winkel is, al is het dan 1 reactie. Ik woon namelijk in Delft en Audiohuis Delft heeft niet veel keuze in mijn prijsklasse.

Nog ff twee maandjes sparen en dan gaan we maar eens een bezoek brengen :)

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Ik wilde zelf binnenkort ook maar is gaan luisteren naar die tubed versies, vraag me toch af of t de moeite waard is. Ze hebben in ieder geval wel verstand van zaken bij rikstoet dat kan ik je nog wel melden.

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje een oude koe maar ik wilde toch ff melden dat het toch een Heart tubed Marantz is geworden...

De Arcam had een iets mooiere resolutie maar de diepte en de levendigheid in de Marantz speler heeft mij toch overstag doen gaan. Het is wel een foei lelijk ding maar het geluid maakt veel goed...

Eind goed, al goed :)

• hervaz
Welke is het precies geworden?

Syc6 met je aankoop, ow en als het een cd6000 is: die is niet lelijk, ik gebruik hem als loopwerk :)

Verwijderd

Topicstarter
cd5000

Beswel lelijk :(

• hervaz
Afbeeldingslocatie: http://www.meridian.co.uk/images/508_2.jpg

Lelijker :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12 08:35
Op donderdag 04 april 2002 21:10 schreef nevyn het volgende:
cd5000

Beswel lelijk :(
test op hifi.nl

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig is er altijd nog iets lelijker ;)

Testje had ik al gelezen, wel leuk...

Dit had ik op het oog

Afbeeldingslocatie: http://www.arcam.co.uk/diva/images/cd62.jpg

Dan is die Marantz ineens nog lelijker :o

Verwijderd

De Tjoeb heeft nog een sloridigheids foutje, namelijk dat de buizen horizontaal geplaatst zijn. Betekent dat je ze om de 2 jaar moet vervangen ;)
In Beek zit ook een audiozaak die doet het zelf, en die plaatst ze wel gewoon vertikaal.

• hervaz
Dat moderne van die arcam vind ik ook absoluut niet mooi trouwens...

(sorry jvs >:))

Dit vind ik nou mooi, alleen eerst ff de lotto winnen of een nier verpatsen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wadia.com/products/861/861_grey_dk.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 22:29 schreef Xanandu het volgende:
De Tjoeb heeft nog een sloridigheids foutje, namelijk dat de buizen horizontaal geplaatst zijn. Betekent dat je ze om de 2 jaar moet vervangen ;)
In Beek zit ook een audiozaak die doet het zelf, en die plaatst ze wel gewoon vertikaal.
Kan ik wel mee leven denk ik...

Wat kost het vervangen dan?

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-12 21:34

joker1977

Tweakert

Op donderdag 04 april 2002 22:29 schreef Xanandu het volgende:
Onder het motto nooit te oud om iets bij te leren:

Waarom moet een buis verticaal geplaatst worden ?

Verwijderd

Topicstarter
De CD6000 heeft ze wel vertikaal maar dat lijkt me meer door ruimte gebrek te komen.

Uit de forums haal ik dat de triodes die in mijn Heart zit 5/10 jaar mee gaan...

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Ik heb ook al eens gekocht bij Rik Stoet, al was het maar een koptelefoon (van Grado). Inderdaad allemaal erg ongedwongen en professioneel. Ik kreeg de betreffende koptelefoon gewoon een halve dag mee naar huis om te beluisteren. Prima hoor!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Elektuur had ooit een schema met een srpp-eindtrap voor een cd-speler.
Heel simpele opzet.
Het schema staat in het tweede buizenboek van Zur Linde.

Verwijderd

Op donderdag 04 april 2002 21:14 schreef hervaz het volgende:
[afbeelding]

Lelijker :)
We zijn een hoop dingen met elkaar eens op de Irc chat hervaz, maar hier kan ik het niet mee eens zijn. Ik vind Meridian er geweldig mooi uitzien, en het klinkt ook nog eens super. Ik vind die Wadia er een stuk lelijker uitzien, beetje een opgevoerde baksteen ;)

• hervaz
Haha, geweldig klinken doet het ook, maar ik vind die doosjes met de 80's look nou eenmaal niet mooi, ik zou er best een willen hebben, schijnen echt een analoog geluid te geven....en wadia is gewoon DE natte cd speler droom :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die ervaringen hebben met tubed cd-spelers...

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-11 10:31
Hoi, wie heeft er informatie over de micromega stage 4 cd speler?
Ook welkom test, cq folder, foto, verder als iemand hier ervaring mee heeft, of het zich loont de speler op te waarderen met de stage 6 printplaat? _/-\o_

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hmz grmbl *kuch* beetje 3 jaar oude topics schoppen op zondagochtend @#$%##@@# !!! :Y) :+

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2002 @ 16:36:
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die ervaringen hebben met tubed cd-spelers...
Unison unico serie...erg goed.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
tonysettanta,

Aangezien dit drie jaar later weinig meer met het zelfde apparaat te maken zal hebben, en je het over een heel ander hebt, denk ik dat het nuttiger is om even je eigen topic te openen. Vermeld daarin zoveel mogelijk relevante info, en lees Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime nog even door. Daarin staat precies waaraan de topicstart moet voldoen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.