Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ericsson T68 met Ben GPRS (help)

Pagina: 1
Acties:

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Goedenavond beste mede Tweakers...

Al een tijdje heb ik een T68 van Ericsson met een Ben Vaak abonnement. Nu wil ik met dit toestel gaan Wappen en mijn mail ophalen via GPRS. Ik heb alle instellingen over genomen van de Ben-Online site, maar bij het verbinden geeft hij de foutmelding "APN-Naam onjuist".

Ik heb al gesproken met Ben, maar Ben heeft van de GPRS-service weinig kaas gegeten (helpdesk modus :'( ) en toch wil ik gebruik maken van GPRS!

De instellingen zijn:

APN-naam = internet-act
DNS = 193.79.251.39
ip = Geeft server uit, dus niets ingevuld
ID = zelfde als Ben-Wap id
Password = zelfde als Ben-Wap password

Voor de rest heb ik alle instellingen op standaard staan. Ik heb met search net iemand gevonden die met een t39 en Ben gewoon kon gebruik maken van de GPRS-diensten en Ben dus dit moet ook mogelijk zijn met mijn T68.

Al vast bedankt mannen (en de vrouwen natuurlijk ;) )

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Waarom heb je niet een van je eerdere topics hierover omhoog geschopt?

Ik zou gewoon aandringen bij Ben dat ze je helpen want het is hun verantwoording dat ze weten hoe hun diensten werken.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Zware Unit
Ben tevens Dealer van Ben (werk in telecomshop), maar geloof mij: Dit heeft geen zin!!!!

Ik zoek iemand die het wel aan de praat heeft gekregen (met andere Ericsson of zo!!).

Schoppen kan ook, maar dit is vaak effectiever!

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Zware Unit
Er zijn vast wel mensen van BEN die deze site bezoeken (of andere telecom shops.) Er is vast wel iemand die GPRS met een Ericsson aan de praat heeft gekregen???? ;( toch???

• Zware Unit
Het WERKT!!!!!!!!!

Gesproken met de Directeur van Ben`s klantenservice en die gaf toe dat ben mij de verkeerde gegevens had verstrekt....

Nu lekker met Ben-Actief (5 euro per MB :( ) op het internet.....

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
En hoe werkt het dan? Wat zijn nu de juiste instellingen? Ik heb namelijk ook net de T68 gekocht en wil graag weten hoe het werkt!

Thx!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Hey ik krijg volgende week de T68. Echt een mooie telefoon, welke kleur hebben jullie eigenlijk?
Maaruh hoe zit het nu met die instellingen?

|Specs|

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de Lunar Grey uitvoering. GPRS gebruik ik (nog) niet, maar de WAP instellingen heb ik via www.sonyericssonmobile.com laten versturen door middel van een sms. Ik ben erg tevreden over het toestel. Een paar maanden geleden had ik het toestel voor het eerst in mijn handen op mijn werk en toen wist ik: dit wordt mijn nieuwe telefoon!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 16:48
Ik heb hem in Zirrocan Gold uitvoering. Ziet er veel beter uit als de grijze versie. Stuk vrolijker.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:59

Honesty

kattenneus!

ik dacht dat wappen altijd zonder problemen ging :(

Festina lente

• Techknow
Maar nu weten we nog steeds niet hoe de T68 ingesteld moet worden om GPRS te gebruiken bij ben...

please!

• Zware Unit
Dit zijn de Instellingen bij BEN-GPRS-ACTIEF!!!!

APN-Naam = internet-act
ID = zelfde als ben-wap
PW = zelfde als ben-wap
DSN = 193.79.251.39
IP = geeft ben-netwerk uit!

voor de rest alles standaard!!!

als je geen ben-actief of intensief abonnement hebt kan je ook gprs-en...

gewoon de APN-Naam veranderen in "WAP"!!!

Kan je alleen wappen via GPRS (zonder gprs abonnement dus!!)

met de actief en intensief kun je alles doen!!

voor de snelheid hoef je het trouwens niet te doen. Ben op het moment nog aan het klote met de verbinding van de t68 en het internetten op mijn compaq 3870 met bluetooth...

hij pakt de modem-opties niet :(

post ik wel wanneer het werkt!!!

• Techknow
Thanks

Als je geen abbo hebt werkt het ook als je helemaal geen APN naam invult en het veld dus gewoon leeg laat.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:27

Mex

Ik heb hem in deze kleur net gekocht voor €400...
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~rschouten/68.jpg

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Hijs mooi he.. :P

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Zware Unit
Heeft iemand al via zijn bluetooth en een laptop of pda met bluetooth het internet aan de gang gekregen.

Normaal doe je gewoon effe beide apparaten met bluetooth aan elkaar hangen en dan query je je telefoon.

Je hebt dan een lijst met modem-opties en een van de optie gebruik je dan voor je modem-instellingen op je laptop of pda!!! alleen hij geeft aan (compaq 3870) dat hij geen verbinding kan maken met de modem (wel inbellen, geen gprs (is geen inbellen!!))

Iemand hier al mee lopen spelen??

Lukt binnenkort vast wel.......

• Smirnoff
  • Laatst online: 15:21
Damn, dat ding is wel heeeeel erg :9~

• Techknow
Kan je wel e-mailen met ingebouwden pop account?

• XKB

XKB

Anonymous functional

Heeft iemand al GPRS via bluetooth aan de gang verder?
Ik krijg met mijn T68 en iPaq 3630 met anycom bluetooth het niet werkende. Wel dial-up en Wap via grps maar niet inetten op mn PDA via GPRS.

Wie helpt mij?

Ik vraag me vooral welke service je voor GPRS internet moet kiezen:
1) DUP, lijkt me niet = Dial Up Protocol
2) SPP, Misschien? Is iets met serial ports
3) FAX, Naaah..

Ik kan wel met mn iPaq connecten aan mn T68 via SPP alleen kan ik dan nog steeds niet inetten :?

• XKB

XKB

Anonymous functional

Ik ben er ondertussen achter dat je dat APN waarschijnlijk via de modem string moet meegeven. Ik weet echter niet de precieze string. Heb nu de guide op http://www.pocketpcwriter.net/stories.php?story=01/12/29/7461702 gevolgd, en dit werkt ook niet :( Ik krijg zo te zien wel GPRS verbinding maar kan geen sites bezoeken ed. :(

• XKB

XKB

Anonymous functional

Oww ja: Ik heb Telfort GPRS

• XKB

XKB

Anonymous functional

Jeuj! het werkt.. Moest nog 1 ding extra toevoegen aan de dialstring.

• Zware Unit
meld effe welke string je hebt gebruikt!!

• Techknow
Ik heb de string van Ben gekregen en zal even opzoeken wat het precies is maar mijn probleem is waar moet ik hem in voeren en waar stel je in of je verbinding digitaal of analoog is voor WAP?

Ik heb me T68 nu opgeruild, me eerste viel steeds uit maar daarmee kon ik via GPRS zonder abbo bij Ben wappen en werkte het Ben GPRS actief abbo niet maar nu met me tweede tel werkt me e-mail functie wel via GPRS maar wap dus niet meer wegens communicatie fouten....uhhh????

• Zware Unit
Krijg mijn Wap ook niet (meer) aan de praat met mijn Ben-Actief abonnement....

Best vreemd, mail doet het perfect. Ook mijn Xs4all-wap werkt niet...?

Kun je de string effe mailen of posten svp?

• Zware Unit
Schop! (en een antwoord SVP!!!)

• Techknow
Schop!!! Ik wil weer wappen....

Heeft het wel bij jou gewerkt Vries335 met het abbo? Bij mij alleen zonder het abbo...

Please..grrrr...schop schop

• Zware Unit
Schop :'(

• XKB

XKB

Anonymous functional

ik heb een telfort abonnenment en gebruik als modemstring:

+cgdcont=1,"IP","Internet","0.0.0.0"

succes dan maar..

• Techknow
waar moet je die string eigenlijk invoeren in de T68 want dat kan ik niet vinden...

tevens heb ik wel eens onder het bellen dat het een kleine minuut zo kraakt dat het onverstaanbaar vervoormd wordt het geluid, ik hoor dan niks, de beller aan de andere kant van de 'lijn' merkt niks...even later is het spontaan weg...iemand die dit heeft meegemaakt???

Gr

Verwijderd

werkt zo'n los GPRS abo ook met andere providers? Ik heb Libertel 240, maar volgens mij bieden ze voor prive gebruikers geen GPRS aan...nooit gezien iig

• Royalpieter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40
Kan ik deze instellingen ook gebruiken met een Nokia 8310?
Verder vroeg ik me af wat nou duurder is: gewoon wap, betaal je ongeveer 0,12 eur voor of wap over gprs, betaal je 30 euro per mb voor. Als je dus bij Ben niet van plan bent om een gprs abbo af te sluiten, maar toch gebruik wilt maken van wap over gprs, betaal je je dan blauw?
groet
RP

Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op maandag 25 februari 2002 01:08 schreef Mries! het volgende:
werkt zo'n los GPRS abo ook met andere providers? Ik heb Libertel 240, maar volgens mij bieden ze voor prive gebruikers geen GPRS aan...nooit gezien iig
Op naar een Business Point jij! :7

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

is businesspoint niet alleen voor businesses? :)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op dinsdag 26 februari 2002 00:23 schreef Mries! het volgende:
is businesspoint niet alleen voor businesses? :)
Nope :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• rnmt
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Heb zelf de T68i + BEN Extra, maar krijg dat WAP/GRPS ook niet aan de praat.

Heb via BenOnline een SMSje met de instellingen ontvangen, maar als ik nu op BenWap klik dan is hij hele tijd bezig met verbinden, maar ik krijg nooit een site te zien. Na het verbinden laat hij nog wel even zien dat er in de laatste sesie 0 bytes zijn verzonden in 0.44 seconden....lijkt er dus op dat de verbinding dan weer verbroken is

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?? :?

Throw me a freakin' bone here

• rnmt
  • Laatst online: 09-11-2024

rnmt

Dr EvIL

Ik krijg btw soms ook de melding: GRPS mislukt...

Throw me a freakin' bone here

Pagina: 1