regio probleem DVD..heel vaag ?

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik heb een DVD speler in mijn computer al een jaar ofzo..maar sindskort zegt ie als ik een DVD wil afspelen dat ie niet regio compatible is ofzo.. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
Het gaat om een DVD die ik bij de Free record shop heb gekocht en de region code is Pal 2.
Andere dvd's heb ik (nog) niet uitgeprobeerd want dit is de enige die ik thuis heb.

Mijn dvd soeler is een Aopen en ik draai win98SE+win2k maar in win98 wil ik ze spelen. Ik kan me niet herinneren dat ik iets met de dvdspeler heb lopen doen. Enige wat ik heb gedaan is Win98SE installeren..

Onder win2k kan ik overigens bij de instellingen van mijn dvd wel de regiocode veranderen maar dat kan maar 6 keer ofzo..hij staat nu op regio1 dacht ik maar ik heb er zelf nooit iets aan veranderd dus moet iets het veranderd hebben toch ? een besturingssyteem als win2k of 98SE ?

help me

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-03 13:17

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Als ie nu op regio 1 staat kan je dus geen regio 2,3,4,5,6 dvd's afspelen. Dan krijg je dus een foutmelding. Alle dvd's die je in Nederland (legaal) koopt zijn regio 2, PAL.
Die regio instelling is iets dat je in de speler zelf veranderd. Dus als je onder Win2K insteld dat ie regio 1 is, zal ook onder win98SE de regio van je speler 1 zijn!!! Zet dus die speler op regio 2, en dan zouden ze het moeten doen.

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:08

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik had het verkeerd...in win2k staat ie ook op regio 2 !!!

Dus dan is mijn DVD speler dus regio 2 en mijn DVD'tje is dat ook !!! dus waarom zegt ie dan toch dat het niet goed is ???
Ik gebruik btw Softdvd standaard bij Diamond Stealth3s540.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• The Cat
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 20:47
Ik had ditzelfde probleem bij mijn nieuw systeem. Normaliter hoort bij een regio gelockte drive zodra je er een DVD instopt de drive zichzelf te locken op de regio van de desbetreffende DVD die je erin stopt. Alleen gebeurt dat niet bij alle DVD's. Bij een aantal krijg de door hjouw genoemde foutmelding. Mijn drive lockte zich pas nadat ik hem een andere DVD had gevoerd (The Matrix). Of je drive gelocked is kun je zien met Drive Region Info tool op inmatrix.com. Dit tooltje geeft niet alleen de regiocode van je drive maar ook hoeveel keer je hem nog kan resetten. Veel geluk!