Toon posts:

CAS 2 of gewoon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga 256mb sdram bestellen van kingston maar nou zie ik dat de gewone en de CAS2 hetzelfde kosten
wat kan ik het beste kopen?

zie sig voor systeem specs

Verwijderd

cas2 is sneller... Maar veel isset niet...

Verwijderd

Kingston, zeker als je wilt overklokken. Met no-name geheugen weet je nooit wat je koopt. Soms is het bijzonder goed, vaak slecht. Ik heb hier alleen maar no-name geheugen en geen van allen is echt goed. Maar ik hoef dan ook niet over te klokken via de FSB..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 18:56 schreef CB het volgende:
Kingston, zeker als je wilt overklokken. Met no-name geheugen weet je nooit wat je koopt. Soms is het bijzonder goed, vaak slecht. Ik heb hier alleen maar no-name geheugen en geen van allen is echt goed. Maar ik hoef dan ook niet over te klokken via de FSB..
ik had pc100 geheugen noname (192 mb) en toen heb ik een keer me fsb op 133 gezet met jumpers (dus 933 mhz) en toen kreeg ik blauwe schermen als windows wilde opstarten

kheb me geheugen net verkocht voor 50 euro aan me zusje (die had maar 32mb) dus die is vet blij nu 8-) en nu ga kingston geheugen kopen.

Verwijderd

nou dat kingston is dus ook niet altijd even fantastisch, ik had een pc133 reep ervan en die ging niet op cas2 en op cas3 ging ie tot maarliefst !!136!! mhz.
ik zou voor crucial of voor infineon gaan, daar heb ik aanzienlijk betere resultaten mee geboekt

Verwijderd

Topicstarter
nu snap ik het nie meer
ik kom op die site (dynacomp) en wil het gaan bestellen maar nu heb ik keuze uit 2 dingen weer:
-Kingston valueram 256 Mb PC133 SDRAM CL2
-Kingston valueram 256 Mb PC133 SDRAM CL3

de CL3 is goedkoper
maar wat houdt dat CL in?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:02 schreef WuKen het volgende:
nu snap ik het nie meer
ik kom op die site (dynacomp) en wil het gaan bestellen maar nu heb ik keuze uit 2 dingen weer:
-Kingston valueram 256 Mb PC133 SDRAM CL2
-Kingston valueram 256 Mb PC133 SDRAM CL3

de CL3 is goedkoper
maar wat houdt dat CL in?
Cas lateny, dus CL2 is sneller :P

Verwijderd

Topicstarter
kheb ff op de kingston site gekeken en ik moet de CL3 hebben voor mijn moederbord thnx voor de reacties, ik heb besteld

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:13 schreef WuKen het volgende:
kheb ff op de kingston site gekeken en ik moet de CL3 hebben voor mijn moederbord thnx voor de reacties, ik heb besteld
als jij niet gaat overclocken kun je voldoen met 133 c3 , dat werkt dan nl. pirma op 100 cas2 , maar je zei dat je wou OC'en, dus dan zit je wel weer op een 133 bus, had je dus netzogoed 133 C2 kunnen bestellen.........

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 19:26 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:

[..]

als jij niet gaat overclocken kun je voldoen met 133 c3 , dat werkt dan nl. pirma op 100 cas2 , maar je zei dat je wou OC'en, dus dan zit je wel weer op een 133 bus, had je dus netzogoed 133 C2 kunnen bestellen.........
als ik hem op 133 mhz FSB wil zette moet ik eerst een betere koelinstallatie hebben
ik draai nu 19 graden idle en 21 stressed met een spire maar op 133 FSB gaat ie snel richting de 30 graden idle

Verwijderd

dus? dat zijn prima temps hoor......

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk af of alle nieuwe modules niet cas 2 kunnen draaien, maar dat het gewoon om marketing redenen is dat men nog het verschil maakt.

Ik heb no-name DDR 2100 CAS3 op CAS 2 draaien, kan OC'en tot fsb 150 op die modules (wel CAS 3 dan).

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

die kingston cl3 wil ook best op cl2 draaien op de standaard 133 mhz. Maar het geheugen (cas3@cas2)zal minder hoge snelheden halen met overclocken dan de echte cas2 module.

Verwijderd

Neem CL2, CL3 wil soms niet eens normaal lopen op 133 zelfs niet met Cas3. Tenminste dat heb ik hier met de A-merk geheugen van funprice...is ook nie echt topspul.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

A-merk spul en Funprice in 1 zin? Gewaagd hoor. :P

Ik heb bij Mycom altijd Infineon PC133 CAS3 gehaald... wat *perfect* loopt op CAS2 en 133Mhz. Ik heb er nu 512MB Infineon (2x128 + 1x256) PC133 inzitten, draaiend op CAS2 en 133Mhz (CLCK+PCI) en nog nooit stabiliteitsproblemen o.i.d gehad. Win2K/Sp2 draait als een zonnetje! (XP overigens ook maar daar werkt mijn modem niet mee).

Infineon PC133 geheugen is gewoon prima. Ik heb met Kingston geen ervaring.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1