66 Mhz, 64 Bit PCI sloten vraag

Pagina: 1
Acties:

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zie op de promise site een raid controller staan :

http://www.promise.com/Products/FastTrak_Tx2/FT100_TX_LP_series_Data_Sheet.pdf
Ready for 66MHz PCI bus motherboards, the FastTrak100 TX/LP series achieves unbelievable RAID 0 striping with speeds that can reach up to 200MB per second sustained for accelerated workstation performance. To protect critical data, FastTrak100 TX & LP products simply offer faster data transfers under fault tolerant 2-drive RAID 1 mirroring or 4-drive RAID 0+1. That's unheard of performance, protection, and, thanks to Ultra ATA drives, storage economy versus traditional RAID solutions.
En dan staat er op een pagina dat hij backward compatible is met de 33Mhz pci slot. Maakt hij dan nu wel of geen gebruik van de 64 bits capaciteit van de pci bus (als ik hem in de 64 bits bus stop).

Ik zit er namelijk over na te denken om de ASUS A7M266-D te kopen, deze heeft echter geen onboard RAID dus wil ik dit er zelf bij zetten omdat ik nu twee schijfen in raid draai en daar erg van ben gecharmeerd.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
edit:
Hier stonden foute gegevens, mijn excuus hiervoor

Powered by KPN

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Die Promise kaarten ondersteunen geen 64-bit PCI en zullen er dus ook geen gebruik van maken. Als je dat ding in een 66MHz, 64-bit slot stopt zou hij op 66MHz moeten gaan lopen, maar natuurlijk wel op een bus van 32-bit.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Er zit een verschil tussen de vermelde 66MHz en 64 bits PCI, de laatste is een verschil in aansluiting... Om gebruik te maken van de 64 bits PCI, moet hij ook over een 64 bits PCI aansluiting beschikken (doet hij dat?) Maar, op de A7M266-D zitten 32bit 33MHz sloten, die dus niet gebruik zullen maken van de 66MHz mogelijkheden, terwijl de 66MHz 64bit sloten dit wel kunnen, denk dus dat je dan geen gebruik van de 64 bit zult maken, maar dan wel van 66MHz, wat dus de maximum transfer 2 x zo hoog maakt, 133 x 2 >= 200, als het ook nog eens 64bit zou zijn zou ook wel 4 x 133 >= 500 mogelijk moeten zijn (maar dat zullen je schijven nooit voltrekken :P )

edit:

Damn you Femme, you evil mann... Dit lulverhaal is veel langer, typ jij er weer effe een soortgelijk reply boven :P

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Correct me if i am wrong. Maar je hebt toch 66 Mhz 32-bit pci en 66 Mhz 64-bit pci?

Volgens mij doet die Promise zowel 33 als 66 Mhz 32-bit PCI.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie