Toon posts:

Nieuwe Power Supply nodig voor P4 Mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Pentium III + Mobo P3V4X welke in een ATX kast zit. De Kast is een Aopen 235 Watt. Zoals deze:

http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/casemods/mcboom-1.jpg

Ik wou een Asus P4T-E mobo aanschaffen(dit is een Pentium 4 mobo)maar mijn vraag is:

1) Moet ik een nieuwe power supply aanschaffen om het mobo te kunnen aansluiten of zijn de connectors van een atx power supply ook goed?.

2)Als ik een nieuwe power supply moet kopen past deze dan nog in de Aopen kast?

bedankt,

Verwijderd

jep je hebt inderdaad een nieuwe voeding nodig voor een P4. deze heeft twee extra connectoren speciaal voor de pentium 4. meestal 300 W voedingen.

Ik vermoed dat de nieuwe voeding gewoon in je Aopen kast past, omdat de vorm of grootte niet veranderd is.

Verwijderd

minder dan 350 zou ik niet pakken voor P4

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 18:48 schreef BlackIllusion het volgende:
minder dan 350 zou ik niet pakken voor P4
de P4 systemen die ik ken worden standaard geleverd met 300W voedingen. dit is meer dan voldoende voor zo'n bord, cpu, en insteekkaarten (ook met een GF3)

Verwijderd

mja, videokaart, soundkaart, netwerkkaart en dan nog 4 apparaten aan IDE + diskette en dan nog wat extra cooling ...
'k zou toch 350 nemen :P

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik heb zo te zien dezelfde kast (HQ 48?) als jij met daarin een P4. Alleen zit daar wel een 300W voeding in. Toen ik een offerte liet maken is mij verteld dat je dat nodig hebt voor die P4.....

Maar die kast is daar prima voor! (Op de weinige ventilatiemogelijkheden na dan)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Voor de P4T-E heb je zeker een nieuwe voeding nodig omdat je ook twee speciale voedingsstekkertjes moet aansluiten. Op latere mobo's heeft ASUS een alternatief hiervoor door een molex aansluiting te monteren (zie bv P4B266). Moet wel beetje krachtige voeding zijn inderdaad, 300 watt minimum.
Pagina: 1