Toon posts:

IP uit Masterbrowser opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computer gevonden die niet in hetzelfde subnetwerk als ik zit.
Ik ben bezig onder een linux shell.
Als ik een smbclient -L //naam -I ipnummer (ipnummer moet er bij omdat we in een ander subnet zitten) doe zie ik dat hij master browser is. En een lijst van de andere computer die in die domain zitten. Nu wil ik graag het ip weten van een van die andere computer in dat domain weten. Dit houdt de masterbrowser toch bij? Hoe kom ik daarachter?

Dus gegeven (Masterbrowser, Computernaam) wil ik een Ip hebben.

Verwijderd

Iets te moeilijk voor mijn kennis |:(

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
onder windows kan je browsing info bekijken met de resource kit tool "browstat". onder linux...geen idee.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch wel mogelijk of vraag ik iets onmogelijks?

Verwijderd

waarom geen wins servertje? dan heb je dat gezeik niet dat je een ip moet opgeven. dan had je dus ook gewoon ping netbios naam kunnen doen en had je het ip geweten. :)
Je kunt toch ook een port scanner over dat subnet laten gaan die alleen naar openstaande netbios poorten zoekt? Met een beetje geluk zet ie er ook nog de naam van de bak bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen root op die linux bak dus kan geen wins server instaleren. Verder komen de broadcasts ook niet langs omdat het op een ander subnet zit, dus het gaat ook niet werken.

IP-range is wat te groot om langs te gaan zoeken, dus dat wordt het ook niet.

Maar een masterbrowser is er toch juist voor dit soort informatie, waarom kan je het er dan niet op een normale manier uit krijgen?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:27 schreef DJErwinski het volgende:
Iets te moeilijk voor mijn kennis |:(
Waarom reageer je dan? Aan deze post heeft niemand wat :{

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
eventueel een netwerksniffer op de lijn plaatsen? (tcpdump?) alleen moet je dan wel wat meer rechten hebben op die linux machine,

in die netwerkpakketjes die je dan heb gesniffed moet het source en destination adress staan, en dat is wat je wil weten

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet sniffen. De masterbrowser moet het toch gewoon weten? Waarvoor heb je anders zo'n ding? Als het niet op een normale manier kan, is het ook niet zo erg dan doe ik het niet, ga ik wel gewoon aan de mensen vragen waar ze zitten, maar het zou zo makkelijk zijn.

Maar wat heeft de masterbrowser anders voor zin als je niet bij zijn info kan komen? Schaf dan het hele masterbrowser gebeuren af.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
tis ook wel uit te lezen, alleen niet onder linux!

onder windows kun je met nbtstat -A 192.168.x.x (ipdress van je master browser) meer info krijgen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Even uitgeprobeerd met nbtstat -A

C:\>nbtstat -A ???.???.???.???

Local Area Connection 2:
Node IpAddress: [???.???.???.???] Scope Id: []

NetBIOS Remote Machine Name Table

Name Type Status
---------------------------------------------
???????? <00> UNIQUE Registered
???????? <03> UNIQUE Registered
???????? <20> UNIQUE Registered
..__MSBROWSE__.<01> GROUP Registered
?????????? <00> GROUP Registered
?????????? <1D> UNIQUE Registered
?????????? <1E> GROUP Registered

MAC Address = 00-00-00-00-00-00

Deze is masterbrowser, geeft dus ook geen IP's weg van andere computers.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 00:48 schreef szwarts het volgende:
Ik ben geen root op die linux bak dus kan geen wins server instaleren. Verder komen de broadcasts ook niet langs omdat het op een ander subnet zit, dus het gaat ook niet werken.

IP-range is wat te groot om langs te gaan zoeken, dus dat wordt het ook niet.

Maar een masterbrowser is er toch juist voor dit soort informatie, waarom kan je het er dan niet op een normale manier uit krijgen?
Dan vraag je aan die gast waarvan die bak is dat ie WINS support even aanzet. Verder gaat het perfect werken als je op elke bak ook het ip adres opgeeft van die WINS server. Voordelen je kunt iedereen zien in je netwerk omgegingen en er een verbinding mee aangaan. Je hebt minder last van die broadcast van de windows bakkies. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp staat de info die ik wil hebben niet in de masterbrowser maar in de WINS server als die draait? Wat staat dan eigenlijk wel in de masterbrowser? Had altijd begrepen dat de masterbrowser bijhoudt wat dus de WINS server zou moeten doen...
Pagina: 1