digitaal of optisch, en welke geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ik heb een dolby digital pc set gekocht, de midiland 8200. Om dd te krijgen moet ik de dd decoder verbinden via de sp/dif uitgang van de geluidskaart. Nu heb ik een diamond mx300, dus geen sp/dif uitgang. Welke geluidskaart kan ik het beste kopen om (erbij) te plaatsen voor de sp/dif uitgang? Ik zat te denken aan een guillemot fortissimo, ivm de optische uitgang, maar is die even goed als zo'n digitale (coaciale) sp/dif uitgang? En kan ik ook gewoon geluid via die uitgang naar de versterker sturen? De versterker heeft beide ingangen. Het gaat me dus vooral om het doorgeven van het ac3 signaal naar de decoder, de verdere geluidskwaliteit is secundair.
En mocht ik de guillemot kopen, waar kan ik dan zo'n optische kabel (bij conrad vond ik hem niet?)kopen en wat moet die kosten?

Verwijderd

Ik heb zelf de Terratec DMX en die heeft sp/dif en coax.
Ik ben erg tevreden over het geluid.
Die optische kabels kan je bij Kiekens in Haarlem bestellen, hij heeft hem in een paar dagen in huis voor een paar tientjes, dat lijkt duur maar die krengen zijn niet goedkoop.

• bjorn
  • Niet online
ik denk dat de terratec dmx wat teveel van het goede is als secundaire geluidskaart. Maar ik was nu aan het denken aan de spitfire 1024 variant van de dmx, of de guillemot fortissimo.

die kiekens, heeft die ook een siet/online shop? Haarlem is nml een beetje ver weg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
weet niet waar je die fortissimo wil bestellen, maar zou het niet bij kleincomputergroep doen. Ik heb hem daar namelijk ook besteld op maandag en krijg vanmorgen een mailtje dat ze op 15 september zullen versturen (lees bijna drie weken levertijd). Bedrag al van mijn rekening geschreven!!!
Heb de order net gecanceled. Die kaart is volgens mij niet bij veel andere zaken verkrijgbaar.

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• bjorn
  • Niet online
hmm, da's minder. Ik wou hem idd bij klein computer groep bestellen. Dan maar kijken voor een andere kaart. Ik kan ook goedkoop een sb live player 1024 krijgen. Deze heeft zo;n 3.5 inch uitgang, speciaal voor hun speakersets. Kan ik hier gewoon een verloopkabel inpluggen van 3.5 inch naar coax, en dan gewoon digitaal geluid krijgen? Of heeft creative dit op de een of andere manier beveiligd?

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

http://www.guillemot.nl

druk bovenin op verkooppunten, kies de categorie producten en vul je postcode in. Ik heb mijn Guillemot Maxisound Fortissimo bij CDROM-land gekocht in de uitverkoop voor 65,-. Ben er erg tevreden over, alleen windows 2000 ondersteund niet de dubbele speakeruitgang. Optisch digitaal uit nog niet geprobeerd, maar dat is voor veel mensen wel de reden geweest om er een aan te schaffen. Kom je nl. niet zo vaak tegen op kaarten uit deze prijscategorie....

grtz, semtex

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Als het goed is koop ik er binnenkort 1 bij norrod in groningen... www.norrod.nl
Pagina: 1