DivX met meerkanaals geluid

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 10:45
Ok, ik ben nog niet zo thuis in de dvdripwereldje, ik wil wat dvdtje rippen van cdr en het is natuurlijk het mooist als dit met 5.1 geluid kan. Ik heb inmiddels begrepen dat dit mogelijk is. Ik zit nu met de volgende vragen:

Hoe bevorderlijk is het voor de bestandsgrote als je 5.1 geluid in je divx zit

Kun je ook dolby surround ipv ac-3 in de divx stoppen en dit later sotwarematig weer terughalen?

Een laatste vraag: ik heb een samsung 12 speed dvdspelertje, hoeveel tijd kost het op de dvd te rippen op een duron 600 (dus niet encoden, alleen het ripproces)

Natuurlijk mogen jullie allemaal aanbevelingen doen wat betreft goede software enzo

Verwijderd

Het zal wel kunnen maar zal wel veeeeeeeel ruimte in beslag nemen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
wat betreft het rippen.
dat is afhankelijk van hoeveel data het is :)
maar een minuut of 20 ongeveer is normaal

verder kun je de AC3 stream eraan plakken met nandub
converteren van de vob-files naar DivX gebruik ik FlaskMpeg voor (versie 0.594), audio moet je dan direct stream copy doen, om de ac3 file te krijgen.

Ik heb zelf nog niet voor elkaar gekregen om de ac3file af te kunnen spelen, dus als iemand daar nog informatie over heeft, graag. (codecje ofzo)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Een Dolby Digital 5.1 stream varieert van 384 tot 448 kbit dacht ik. Dolby surround zit verpakt in de stereo-informatie, dus als je gewoon mp3 (tweekanaals) gebruikt heb je ook automatisch de dolby surround erin zitten.

DVD rippen gaat niet op 12 speed. Ik heb een Pioneer 106S, en die ript op ongeveer 5 speed (ongeveer 8 MB/seconde). De totale tijdsduur is natuurlijk afhankelijk van de grootte van de film.

Siditamentis astuentis pactum.

• arjandijk162
kan je dolby surround softwarematig naar 4/5 speakers sturen? En kan dolby prologic 2 mij helpen?

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Wat betreft de tijd die je nodig hebt.
Als je het goed wilt doen en je hebt een snelle pc dan moet je zeker rekening houden op een uur of 10. Ik heb het weleens gedaan met een p3 450 mhz en ik was er zeker wel 12 uur meebezig. Je moet uiteraard ook rekening houden met de schrijfruimte die je nodig hebt (ongeveer 10 gig). Er is voldoende info te vinden op het net voor het rippen van cd.
Hou er wel rekening mee dat je het alleen maar doet met dvd's die je in eigen bezit hebt >:)
Tjonge je moet wel met veel dingen rekening houden :)

Mijn speelgoed

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 18:48 schreef TD-er het volgende:
wat betreft het rippen.
dat is afhankelijk van hoeveel data het is :)
maar een minuut of 20 ongeveer is normaal

verder kun je de AC3 stream eraan plakken met nandub
converteren van de vob-files naar DivX gebruik ik FlaskMpeg voor (versie 0.594), audio moet je dan direct stream copy doen, om de ac3 file te krijgen.

Ik heb zelf nog niet voor elkaar gekregen om de ac3file af te kunnen spelen, dus als iemand daar nog informatie over heeft, graag. (codecje ofzo)
20 Minuten ... haha ... ik denk eerder 3 uur ofzo hoor ... :P ... .

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 19:23 schreef korn het volgende:

[..]

20 Minuten ... haha ... ik denk eerder 3 uur ofzo hoor ... :P ... .
hij bedoelde dus alleen het rippen vanaf de DVD.
dus..... En in 3 uur een DVD omzetten??? tuuuurlijk ;)

• arjandijk162
de tijd voor het rippen bedoel ik dus niet het omzetten naar divX, alleen maar het overzetten naar de harddisk.

Waarom heb ik 10 gb nodig? een standaard dvd is volgens mij iets van 4,7 gb

• technopeuter
  • Laatst online: 20:32
Heb zelf een plips Acoustic Edge en die kan Dolby Pro Logic naar 5.1 omzetten, erg leuk en klinkt nadrukkelijker dan DD. (meer surr. effecten)

diskeltische lurker

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 06 januari 2002 19:37 schreef arjandijk het volgende:
de tijd voor het rippen bedoel ik dus niet het omzetten naar divX, alleen maar het overzetten naar de harddisk.

Waarom heb ik 10 gb nodig? een standaard dvd is volgens mij iets van 4,7 gb
Dat is de grootte van een single layer DVD.. Een film die aan een kant van een DVD staat kan wel tot 8,4Gbyte groot zijn.

De meeste films zijn wel tussen de 4 en 6GB, daar niet van, maar het kan dus meer zijn (dual layer DVD) :).

Daarnaast heb je nog de ruimte nodig voor je rip :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• arjandijk162
Ik heb zelf een aureal vortex 2 kaartje met 4 speakeruitgang, ook heb ik een Miro dolby prologic kaart ISA, maar dan zou ik er nog een pc naast moeten zetten, speciaal voor dit kaartje

• arjandijk162
Ok, dan moet ik sowieso ff kijken naar een nieuwe harddisk

• arjandijk162
kick

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

Dope-E

The one and only Dope

Kijk s op http://www.doom9.net
Daar staan perfecte guides voor alles wat je wilt weten wat betreft dvdrippen.

twitter.com/curly_sanders

• arjandijk162
Op maandag 07 januari 2002 22:59 schreef Dope-E het volgende:
Kijk s op http://www.doom9.net
Daar staan perfecte guides voor alles wat je wilt weten wat betreft dvdrippen.
er staat niks over dit onderwerp, het gaat me vooral om een manier te vinden om meerkanaalsgeluid op een cdtje te persen zonder dat het al te veel ruimte kost

• arjandijk162
help nou even meedenken

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Met Nandub kun je het geluid (de AC3 stream dus) toevoegen en met bvb. DVD2AVI kan je het geluid van de VOB's halen en met SmartRipper haal je de VOB's van de DVD af. Bij Doom9 (hierboven vermeld) staan al die proggies en ook hoe je ze gebruikt.

• arjandijk162
dus de ac3 blijft in formaat even groot, dus geen compressie?

Verwijderd

Nou mensen ik lees zoveel over Nandub. Hoe kan ik nou een DVD rippen met Nandub. Hij ziet niet eens vob files

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:57
Is handig voor je DivX films daarom wil ik et ook,

[topic=375458/1/75]

• arjandijk162
Maar is DPLII niet gewoon een manier om de oude surroundsignalen wat beter weer te geven of is het echt een niet coderingstechniek?

Verwijderd

Hele domme vraag: waarom wil je de belabberde baggerkwaliteit van een divx (geen gezeik hierover, kenners zien het verschil tussen divx/dvd wel degelijk) wel aanvaarden maar wil je daarbij wel dolby surround 5.1 weetikveelwattes geluid hebben :?

Dat klinkt een beetje als "ik wil een ferrari-tractor"....

Ik zou zeggen: hou lekker die DVD die je ongetwijfeld legaal hebt gekocht en ga lekker het DVDtje afspelen :Y) Perfecte kwaliteit video/audio én het scheelt je weer 20 minuten rippen *D

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 14:21
Op woensdag 09 januari 2002 23:23 schreef Buck121 het volgende:
Nou mensen ik lees zoveel over Nandub. Hoe kan ik nou een DVD rippen met Nandub. Hij ziet niet eens vob files
Neem eens een kijkje op http://www.geocities.com/tsunkatse_fighter

Mooie rips gegarandeerd!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Maar hoe halen wel de prologic signalen weer uit de mp3, indien je hem op je pc wil bekijken en niet op je tv met prologic installatie.

Is dit mogelijk om bv met je live een prologic signaal te decoden???

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 09 januari 2002 23:11 schreef arjandijk het volgende:
dus de ac3 blijft in formaat even groot, dus geen compressie?
ac3 is al gecomprimeerd en kost je gewoon kei-en keihard 384-448Kpbs aan bandbreedte :o.

Als je dan alles op een cd wil hebben, ga je gaar beeld krijgen, vrees ik voor je.

• Steffie
  • Laatst online: 21:07

Steffie

Opaque

Op woensdag 09 januari 2002 23:23 schreef Buck121 het volgende:
Je moet de vob files eerst openen in DVD2AVI, als je daar de film in z'n geheel in hebt zitten doe je save project (F4). Het d2v bestand wat je krijg open je in VFAPI Reader en daarmee converteer je het d2v bestand naar een bestand dat verwijst naar de vob bestanden, alleen dan met de header van een avi. Die avi kan je openen in NanDub en dan kan het wachten beginnen ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• arjandijk162
Als het mogelijk is prologic signaal of misschien prologic II signaal softwarematig te decoden, dan hebben we een oplossing, anders moet je of voor bandbreedteverspilling of stereo gan

Verwijderd

Met Radlight kan je een DivX met met AC-3 stream afspelen.
http://www.radlight.com

Je moet dan wel eerst bij addons een plugin downloaden.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 10 januari 2002 19:47 schreef arjandijk het volgende:
Als het mogelijk is prologic signaal of misschien prologic II signaal softwarematig te decoden, dan hebben we een oplossing, anders moet je of voor bandbreedteverspilling of stereo gan
Dat lijkt me overbodig... Tenzij je gebruik maakt van PC speakers die het niet snappen. ELke versterker met 5.1 input kan ook dolby prologic decoden, dus dat is geen probleem.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 19:51 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat lijkt me overbodig... Tenzij je gebruik maakt van PC speakers die het niet snappen. ELke versterker met 5.1 input kan ook dolby prologic decoden, dus dat is geen probleem.
hij doelt waarschijnlijk op de 5.1 uitgang van zn sblive oid, en die kan geen prologic decoden voor zover ik weet, alleen ac3..

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
ik bedoel inderdaad geen externe versteker, maar een sblive met een 4point surround setje erbij!

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• arjandijk162
Dat bedoel ik idd ook

Dit lijkt nuttige info, alleen kan ik er niet zo veel mee, misschien iemand die hier meer van snapt:
http://www.mds.com/products/trimedia_library_prologic_decoder/trimedia_library_prologic_decoder_surround.htm

Hier is wat info over een software dolby surround encoder/decoder http://www.soundscape-digital.com/Products/DolbySurround/

Kun je trouwens met DivXsoftware ook dolby digital naar surround encoden?

• arjandijk162
Dit zijn allebei links naar dolby surround decoders, ik hoop dat er iemand is die mij kan vertellen of en hoe ik die kan gebruiken om dolby surround softwarematig te decoden naar een 4/5 kanaals geluidskaart?

• arjandijk162
Ik vind hier een beschijving van een codec pakketje

DivX AC3 Prologic ActiveX filter wordt hier in de features genoemd, wat is dit, een softwarematige prologic decoder?

• TD-er
zoals hieronder te zien is, werkt de codec-verzameling die hier in de reactie boven me is aangegeven :) (plaatje is geconverteerd naar 256 kl. omdat alleen de vensters interessant zijn)

Afbeeldingslocatie: http://www.fmf.nl/~gijs/GoT/AC3_test_256.png

Ik heb wel DVD-afspeel software geïnstalleerd, maar niet de liveware van m'n geluidskaart.
De aanwezige DVD-software is PowerDVD.
Ik weet niet of het hierbij van toepassing is, maar mocht het bij iemand met dit codec-pack toch niet werken, dan is dat mischien ook een oplossing.
In de test had ik zogauw alleen maar een DVD-liggen met een AC3-stream met maar 2 kanalen (stereo in de volksmond) in gebruik.
Ik test het van de week nog even met een echte 5.1 AC3-stream, maar vooralsnog lijkt het te werken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Ik heb zelf een Matrix 700MB rip gemaakt MET 384kbit AC3 sound. Kan allemaal.

• arjandijk162
Op zaterdag 12 januari 2002 23:58 schreef TD-er het volgende:
zoals hieronder te zien is, werkt de codec-verzameling die hier in de reactie boven me is aangegeven :) (plaatje is geconverteerd naar 256 kl. omdat alleen de vensters interessant zijn)

[afbeelding]

Ik heb wel DVD-afspeel software geïnstalleerd, maar niet de liveware van m'n geluidskaart.
De aanwezige DVD-software is PowerDVD.
Ik weet niet of het hierbij van toepassing is, maar mocht het bij iemand met dit codec-pack toch niet werken, dan is dat mischien ook een oplossing.
In de test had ik zogauw alleen maar een DVD-liggen met een AC3-stream met maar 2 kanalen (stereo in de volksmond) in gebruik.
Ik test het van de week nog even met een echte 5.1 AC3-stream, maar vooralsnog lijkt het te werken.
Dit ziet er wel heel vet uit, maar is dit nou bedoelt om een prologic signaal uit de film te halen en af te spelen over 5 speakers, of is dit bedoelt om een dolby digital 5.1 signaal te downmixen naar een dolby surround prologic signaal dat via de stereo uitgang naar een DPL reciever kan worden doorgeplugd?

En speel je hier nou een DVD af of een DivX waarin je dolby surround hebt gecodeert?

• arjandijk162
schop

• TD-er
Op zondag 13 januari 2002 22:15 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Dit ziet er wel heel vet uit, maar is dit nou bedoelt om een prologic signaal uit de film te halen en af te spelen over 5 speakers, of is dit bedoelt om een dolby digital 5.1 signaal te downmixen naar een dolby surround prologic signaal dat via de stereo uitgang naar een DPL reciever kan worden doorgeplugd?

En speel je hier nou een DVD af of een DivX waarin je dolby surround hebt gecodeert?
De oorspronkelijke stream is geëncode met dolby pro-logic.
Ik weet niet of de decoder dat herkent of niet (heb geen prologic decoder of > 2 speakers op de Live)
Maar het was gewoon om aan te geven dat 'ie netjes de stream herkent (is de oorspronkelijke stream die op de DVD stond, niets aan veranderd)
Zoals gezegd, had ik zo gauw geen echte AC3 stream die 5.1 informatie bevat voorhanden, dus die heb ik nog niet kunnen testen.
Maar het lijkt prima te werken.

• arjandijk162
Op maandag 14 januari 2002 16:22 schreef TD-er het volgende:

[..]

De oorspronkelijke stream is geëncode met dolby pro-logic.
Ik weet niet of de decoder dat herkent of niet (heb geen prologic decoder of > 2 speakers op de Live)
Maar het was gewoon om aan te geven dat 'ie netjes de stream herkent (is de oorspronkelijke stream die op de DVD stond, niets aan veranderd)
Zoals gezegd, had ik zo gauw geen echte AC3 stream die 5.1 informatie bevat voorhanden, dus die heb ik nog niet kunnen testen.
Maar het lijkt prima te werken.
dus jij denkt dattie de DPL naar 5 speakers kan sturen?
Dat zou wel heel vet zijn :9~

en waarmee kun je zelf zo'n stream encoden uit de ac3, kan dit met standaard rip software, of is hier speciale software voor

• arjandijk162
kick

• TD-er
Ik heb de AC-3 stream met Flask Mpeg geript uit de VOB-files (direct stream copy voor de audio)
Het beeld heb ik gelijk ook in Flask geriped (geluid alleen is zo saai bij een film :) )
De AC-3 stream gooi je d'r dan onder met Nandub.

alle links kun je vinden op www.divx-digest.com
Verder zijn er commerciele tools om zelf AC3-streams te maken, alleen zijn die een beetje duur, dus daar kan ik hier geen links van posten. >:)

aanvulling:

Oh en ik denk niet dat ie de DPL nar 5 speaker stuurt, maar dat 'ie de DPL-signalen gewoon in het stereo signaal meestuurt, zoals dat ook met een DPL-video band gaat (moet je een pro-logic decoder hebben)
Met 5.1 geluid heb je wel een kans dat 'ie het gaat decoderen naar meer speakers, want dat doet DVD-afspeelsoftware ook.

• arjandijk162
het lijkt met toch een onderwerp wat meer mensen bezig houd, omdat de meesten toch graag hun divX op één cd kwijt willen, en de beeldkwaliteit toch redelijk houden. Maar uit de reacties blijkt dat behalve dan het toevoegen van de ac3 stream er eigenlijk geen andere mogelijkheid is om meerkanaals geluid toe te voegen/coderen in stereo signaal.

Als iemand nog een andere oplossing heeft hoor ik het graag, maar ik ben bang dat als ik 5-kanaals geluid wil ik gewoon de ac3 stream moet toevoegen en 2 cdtjesd moet gebruiken :(

Verwijderd

Wat is het bezwaar tegen 2 cdtjes, dat is nog alijd goedkoper dan een videoband en of een lege DVD-R

• TD-er
Op woensdag 16 januari 2002 16:48 schreef Taco het volgende:
Wat is het bezwaar tegen 2 cdtjes, dat is nog alijd goedkoper dan een videoband en of een lege DVD-R
Het bezwaar is het moeten opstaan om de CD te wisselen.
Niet iedereen heeft de projector en de computer in dezelfde ruimte staan >:) (binnenkort wel, maar dat komt nog wel in het [CM] forum te staan, met foto's... )

• arjandijk162
Op donderdag 17 januari 2002 16:20 schreef TD-er het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft de projector en de computer in dezelfde ruimte staan >:) (binnenkort wel, maar dat komt nog wel in het [CM] forum te staan, met foto's... )
Dat is idd de reden, in ieder geval bedankt dat jullie even hebben meegedacht, maar jammer dat we geen oplossing hebben gevonden

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:04

lonkhuijzen

100% ADH

Op donderdag 17 januari 2002 16:20 schreef TD-er het volgende:

[..]

Plaspauze, Chips bijvullen, toastjes smeren, koud bier halen... heerlijk zo'n pauze :D

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

" Flinke TRAP "
Ok ik ben ook aan het knoeien met dit probleem nadat ik op de HCC zo'n vervloekte SB live 5.1 op de kop heb getikt (model sb0100: geen drivers voor windows 98 :$#%^#&$). Ik heb hier dus een film op DIVX met een gewoon prologic gedownmixed mp3 geluidspoor. ALs ik deze film in linux afspeel en gewoon prologic aan zet in de setting voor de linuxdriver voor mijn em10k1 SB live, dan wordt er een fijn 4 kanaals geluid geproduceerd waarbij de achterste kanalen onafhankelijk zijn van de voorste. HET WERKT dus
In windows XP (win 98 heeft geen driver support, trust me!) kan ik deze film met elk media player progsel (bij voorkeur zoomplyer) afspelen. Allemaal gooien ze een kopie van het voorste signaal naar de achterkant. Geen dolby surround dus, hoe ik mijn creative ook instel (5.1 speakers aan de geluidkaart, niet digitaal dus).
Echtermet powerDVD krijg in een prachtig signaal, met zelfs een extra center signaal! Ja de stemmen komen uit de center en de muziek uit voor en achtergrond geluid werkt ook!
Ongelovelijk, ware het niet dat powerDVD de film niet in zijn aspect ratio houd bij fullscreen! %^$%&^$.... Het is aangevinkt in de videosetting notabene!. TV out is dus geen pretje.
Dus waar het geluid werkt , werkt het beeld niet... het liefst wil ik het geluid van powerdvd in ZOOMPLAYER, of gewoon prologic decoden in de live.. (is er een setting?)

• bigahoona
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-03-2023
arjandijk schreef op 16 January 2002 @ 16:42:

Als iemand nog een andere oplossing heeft hoor ik het graag, maar ik ben bang dat als ik 5-kanaals geluid wil ik gewoon de ac3 stream moet toevoegen en 2 cdtjesd moet gebruiken :(
Het valt me op dat niemand headAc3he genoemd heeft, te vinden op http://darkav.de.vu/.
Met dit tooltje kun je de geripte ac3 stream (met bv. dvd2avi) omzetten naar vijkanaals Vorbis bestand. Daarna even met oogmux geluid toeveogen aan je gestripte avi en een vijfkanaals ogm is geboren.

:*)

- if you want to succeed, double you failure rate -

Verwijderd

Deze thread is inmiddels al redelijk oud, maar ik kan het niet laten om toch nog wat te posten. Sinds kort heb ik een 5.1 boxensetje gekocht voor m'n pc en natuurlijk wil ik de mogelijkheden ervan volledig benutten. Ik heb al enkele divx'jes bekeken met een 5-kanaals AC-3 geluidsspoor. Maar wat me nog steeds niet lukt, althans niet in bsplayer, is het softwarematig decoderen van stereo geluid via dolby prologic 2 in bsplayer. In Powerdvd werkt dat perfect, maar in bsplayer kan ik helaas niet instellen dat de prologic 2 decoder van powerdvd gebruikt moet worden (in tegenstelling tot de ac3 decoder van powerdvd die wel door bsplayer gebruikt kan worden). De reden dat ik per se bsplayer wil gebruiken, is de ondersteuning van ondertitels. Iemand een idee hoe ik aan een (softwarematige) dolby prologic 2 decoder kan komen die gecombineerd kan worden met bsplayer? Heb al een paar keer gegoogled en ook op GoT gezocht, maar ben helaas nog steeds niets wijzer geworden.

Verwijderd

schop :)

Verwijderd

Een laatste schop, omdat ik toch graag een antwoord krijg op mijn 'wanhopige' vraag.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 12:21
hey

ik denk dat alles wat jij wilt weten > http://abdul1.netfirms.com/ staat.

PVoutput

Pagina: 1