Linux-installatie via FTP

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
Omdat ik eindelijk weer eens een beetje tijd heb wil ik de verstandige stap wagen over te stappen van Windows (XP) naar Linux.

Ik weet nog niet precies welke distributie, maar daar kom ik nog wel uit. Wat ik wel weet, is dat SuSE een leuke feature heeft om het OS via FTP te installeren: http://sdb.suse.de/sdb/en/html/lmuelle_suselinux_internet.html

Zijn er meer Linux'en die een dergelijke feature hebben? Heb het zelf namelijk nog nergens anders kunnen vinden...

En reacties svp met link, dat scheelt mij weer zoeken :)

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op zondag 06 januari 2002 18:10 schreef sjroorda het volgende:
En reacties svp met link, dat scheelt mij weer zoeken :)
Dat is dus de verkeerde mentaliteit :(

On topic: Red Hat, Mandrake, Debian.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
Ach ja...

Valt wel mee: ben al erg aan het zoeken geweest, maar meestal zijn de downloadpagina's zelf al moeilijk te vinden: ze hebben toch liever dat je koopt (niet verwonderlijk overigens).

Maar er zijn ongetwijfeld mensen die dit al eens eerder gedaan hebben en direct naar die pagina kunnen surfen zonder dat dat veel moeite kost.

Maar met alleen een opmerking "Linux-distri X kan dat ook" ben ik ook blij hoor :)

Maar bedankt voor de info

Verwijderd

www.distrowatch.com. Kun je de verschillen zien tussen de verschillende distro's .

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je begint zou ik Suse nemen, erg compleet standaard alhoewel je wel de ftp-install even moet doorgronden. En volgens mij ook sneller dan RedHat en Mandrake. Debian is (natuurlijk) nog sneller :P