[Civilization 3] Tips en tricks

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Hebben jullie tips & tricks voor CivIII?

Hoe begin je bijvoorbeeld? (Natuurlijk een beetje afhankelijk van welke beschaving je hebt gekozen.)

Ik bouw altijd een stad en in die stad wordt eerst verdediging gebouwd, dan twee settlers en dan een worker en dan een tempel en dan de eerste wonderen. Ondertussen worden dus door de settlers weer nieuwe steden gesticht en met die steden doe ik hetzelfde.

Btw: de 'z'-knop, kwam ik laatst achter, kan je gebruiken om uit/in te zoomen!

Weten jullie hoe je corruptie kan onderdrukken in verder gelegen steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Wat ik bouw is helemaal afhankelijk van welke civ ik speel en waar de stad zich bevindt.

Maar meestal eerst verdediging, daarna settler / worker en daarna temple / library.

----
Als je engels kunt is dit ook een goede plek om te kijken:
http://www.civfanatics.com

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
op het from van civ3 staat heel veel.

sommige tips zijn ook een beetje voor de hand liggend.
sommige ook niet.

een quote van GoT
En omhoog met de klootzak.
Ik speel het sinds vorige week, de laatste patch erop en het roelt. Ahrg, wat een verslavende zooi weer. Ik vind m aardig moeilijk, detaktiek die me het meeste bevalt is de culturele revolutie door middel van hoofdstad swapping. Dus in de buurt van je oude capitol een Forbidden palace neerploffen en dan in de buurt van een andere civ je paleis bouwen. De vijand loopt dan meestal snel over. (zeker als je al flink wat cultuur over de grenst pompt uit andere steden.)
hier was ik zelf niet op gekomen :)