Toon posts:

[OC] Multiplier niet omhoog bij FSB 133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag het nog een keer omdat ik al 2 dagen zit te wachten op antwoord. Heb inmiddels heel wat gezocht, en niks echt nuttigs gevonden. Wel enkele onderwerpen hierover, maar geen echte oplossingen of antwoorden.

Ik heb een TB 1200 op een MSI K7T Turbo. Deze processoren zijn nooit gelocked. Mijn FSB is 133. Als ik de multiplier op x9,5 zet gaat mijn beeldscherm uit en gebeurt er verder niks...comp start niet op. Toen op m'n moederbord de switch gebruikt op hem op 100 te zetten. Toe kon ik wel de multiplier gebruiken tot x13, dus 1300 Mhz en stabiel. Maar m'n systeem werd wel langzamer...300 punten minder in 3DMark2001. Toen weer terug naar 133 en weer deed de multiplier het niet..... :(

Ik heb bios geflashed, de CPU gecheckt (de L1 bruggetjes waren niet doorgelaserd), toch nog met podlood bewerkt (onzinnig natuurlijk, maar ja, je moet wat.... .) .)

Hebben jullie misschien nog een idee hoe dit zit en wat ik nog kan proberen?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:31

inXs

known as inXs

Wordt ie niet te warm ofzo?

superB

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat kan het niet wezen, hij start niet eens op.....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Doe ik je oude wel op slot :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Ik heb je topictitel veranderd.
Hou je AUB aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/1?limit=100.

Bvd.

Verwijderd

Topicstarter
Jah, da's goed......maar antwoord zou leuk zijn. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Of is dit gewoon een niet te beantwoorden vraag ofzow? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog steeds geen reacties. Is dit een probleem wat niemand kent of willen jullie me gewoon niet helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk gelukt.

Lang gelezen en veel geprobeerd. Ik heb de multiplier nu kunnen verhogen op de volgende manier:

In bios multiplier verhogen (FSB op 133), opslaan en booten. Dan als ik m'n grafische kaart zag, comp uit zetten en weer aan. Dan boot ie gewoon op hoe ik 'm instel en niet langzamer ofzo. Driaat nu stbiel op 10*135 = 1350Mhz. :P

Jammer dat niemand dit wist, koste me 4 dagen zoeken......maar ja, ik heb toch de griep :r dus tijd zat!
Pagina: 1