Ik heb al verschillende methodes gevonden een heatsink op een chip vast te maken, indien er geen gaten rondom de chip zitten. De dubbelzijdige tape is voor mij geen optie, dat heeft de desbetreffende heatsink nu en hij koelt nu slecht. Maar om nu voor 50 piek bij oc-shop artic silver thermal adhesive te gaan kopen, vindt ik wat ver gaan. ik zoek dus een middenweg. Nu heb ik hier goeie koelpasta liggen, en ook zilver lijm. kan ik misschien die zilverlijm gebruiken als lijm, dat op de hoekjes doen?
Verwijderd
tuurlijk kan je dat, je moet gewoon zorgen dat het grootste oppervlak contact maakt met je chipset en dan zal dat even goed koelen denk ik, of er zal niet veel verschil zijn
dat kan heel goed hoor.Op zondag 06 januari 2002 18:07 schreef KillerBee het volgende:
tuurlijk kan je dat, je moet gewoon zorgen dat het grootste oppervlak contact maakt met je chipset en dan zal dat even goed koelen denk ik, of er zal niet veel verschil zijn
een heeel klein beetje secondelijm werkt ook al hoor.
het geleidt niet superwarmte, maar genoeg om een PI met standaardheatsink goed koel te houden (afgebroken socketclip bij comp broertje). Als een PI via lijm genoeg warmte kwijt kan, kan je chipset dat ook. En secondelijm kan je met aceton weer loskrijgen mocht je ooit 2nd thoughts hebben.
het geleidt niet superwarmte, maar genoeg om een PI met standaardheatsink goed koel te houden (afgebroken socketclip bij comp broertje). Als een PI via lijm genoeg warmte kwijt kan, kan je chipset dat ook. En secondelijm kan je met aceton weer loskrijgen mocht je ooit 2nd thoughts hebben.
Ik heb het met Loctite poxymatic aluminium gedaan, dit is een epoxy lijm die zich gedraagt als aluminium met de daarbij behorende geleidende eigenschappen.
Op elke hoek een klein dotje lijm en de rest met koelpasta,zit nu al 6 weken vast en er is geen beweging meer in de heatsink te krijgen
Op elke hoek een klein dotje lijm en de rest met koelpasta,zit nu al 6 weken vast en er is geen beweging meer in de heatsink te krijgen
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Als het goed is zit er op je sis chip al een koelblokje op.
Als je nu alleen een kleine fan er op zet kan je het doen door met schroeven te werken die kun je dan voorzitig tussen he koel blokje draaien heb ik ook gedaan gaat perfect. En hij koelt nu meer als voldoende
Als je nu alleen een kleine fan er op zet kan je het doen door met schroeven te werken die kun je dan voorzitig tussen he koel blokje draaien heb ik ook gedaan gaat perfect. En hij koelt nu meer als voldoende
yep it's me
Hmmm... bij alle nieuwe mamaplanken van ASUS zit wel een cooler op de chipset 
Maar je kunt heel simpel een heatsink + fan van een oude pentium 120 slopen ofzo
Maar je kunt heel simpel een heatsink + fan van een oude pentium 120 slopen ofzo
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Dan moet je es een paar uurtjes op 150fsb laten lopenOp zondag 06 januari 2002 22:15 schreef smashnl het volgende:
Als het goed is zit er op je sis chip al een koelblokje op.
Het fannetje is dan niet meer voldoende om die chip af te koelen.
Me servertje loopt op een duron 750@1133 ecs k7s5a rev 1
voldmodded ,en is behoorlijk heet moet ik zeggen..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Dan moet je es een paar uurtjes op 150fsb laten lopen
-----------------------------------------------------------
Op welke manier heb jij je k7s5a overgeclocked? ik ben het zelf namelijk ook van plan maar het is me alleen nog maar gelukt via SoftFsb. Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een officiele bios van ECS met OC mogelijkheden.
Op welke manier heb jij je k7s5a overgeclocked? ik ben het zelf namelijk ook van plan maar het is me alleen nog maar gelukt via SoftFsb. Ik zit eigenlijk nog steeds te wachten op een officiele bios van ECS met OC mogelijkheden.
Met de oc bios ,en een 10K weerstandjeOp zondag 06 januari 2002 22:24 schreef IzoOoo het volgende:
Dan moet je es een paar uurtjes op 150fsb laten lopen
Voor de rest is er niets aan gebeurd ,ook geen bruggen verbroken van de cpu enzo
Gewoon een stock duron 750 AKCA core'tje
Ter info dat ik niet uit me nek loop te lullen
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Verwijderd
Aquacooling zoals ik ga kopen dusOp zondag 06 januari 2002 22:35 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Met de oc bios ,en een 10K weerstandje
Voor de rest is er niets aan gebeurd ,ook geen bruggen verbroken van de cpu enzo
[afbeelding]
Peltier op de Northbridge iemand ?
Skyrolfer, als je AS Thermal Adhesive wilt hebben, ik wil wel een setje ruilen voor een ongebruikte spuit Arctic Silver II koelpasta. Of eventueel voor iets anders wat je hebt te ruilen.
Ja maar heeft die OC bios niet teveel andere nadelen? ik bedoel,die bios is al vrij oud. Volgens mij gaat je performance dan een stuk achteruit. Van welke datum is jou OC bios exact?Op zondag 06 januari 2002 22:35 schreef Speedy-J het volgende:
[..]
Met de oc bios ,en een 10K weerstandje
[afbeelding]
Dit is mijn bios versie 010911 ,en dat performance verschil ken ik eerlijk gezegt niet merken .Op zondag 06 januari 2002 22:43 schreef IzoOoo het volgende:
[..]
Ja maar heeft die OC bios niet teveel andere nadelen? ik bedoel,die bios is al vrij oud. Volgens mij gaat je performance dan een stuk achteruit. Van welke datum is jou OC bios exact?
Sisoft geeft redelijke scores ,en het ding is stabiel..
Meer hoeft voor mij niet,het is ook een servertje dus.
ff een nieuwtje voor alle k7s5a mensen hier, er is een nieuwe manier gevonden om met een officiele bios de FSB in te stellen, en dan wel in de bios dus niet softwarematig zoals CPUFSB of dergelijke.
hier is de link: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=000360
Ik heb veel manieren gelezen om een heatsink vast te maken, maar heeft iemand hier het al gedaan met zilverlijm???
hier is de link: http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=27&t=000360
Ik heb veel manieren gelezen om een heatsink vast te maken, maar heeft iemand hier het al gedaan met zilverlijm???
Ik ken die manier al van dat forum maar ben te onervaren om het zo te doen
als iemand een korte duidelijke beschrijving zou kunnen geven zou het me wel lukken.
Pagina: 1