[WC] pomp sterk genoeg?

Pagina: 1
Acties:

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik heb een pomp van een wasmachine met een capaciteit van 840 liter per uur, nou staat mijn radiator buiten dus heb ik ongeveer 6 meter slang (lengte van het geheel) dus radiator is nog al groot 36 x 36 cm dus zou ie sterk genoeg zijn?

bla?

Verwijderd

Als er geen hoogteverschil is kan het altijd.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Wat is de opvoerhoogte van dat ding?
840l/u klinkt iig genoeg :)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
hoogte verschil is er amper, bedankt alvast

bla?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik weet het echt niet, want is van een wasmachine dus zit geen boekje bij of zo (1400 toeren) maar zal wel lukken denk ik :P

bla?

Verwijderd

probeer knikken in die 6M slang te vermijden. neem desnoods een vrij stevige soort slang. Dat zwart/groene tuinslang is cheap maar knikt vrij snel.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

840l/u is niet zo bijzonder (net iets meer dan de sicce nova)
Mijn wasmachine maakt behoorlijk wat kabaal als ie staat te pompen, maar ik weet niet wat jouw reden was om aan de waterkoeling te gaan: stilte of performance.
Het lijkt me trouwens ook niet een pomp die je continu kunt draaien.

overall: bad idea.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Alles boven zo'n 150L/uur is voldoende, en dat krijgt die pomp er makkelijk doorheen gejast. Slangtip: tricoflex. Kost weinig, en het is verrekte degelijk. Dat lijkt ook redelijk tegen alcohol te kunnen, en dus hopelijk ook tegen methanol (zie andere topic van je).

Verwijderd

Wordt de druk na de pomp niet te hoog maw: klapt die slang er niet net voor je radiator finaal vanaf?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
en dat ie er niet tegen kan (pomp dag en nacht aan laten staan) ben ik het niet echt mee eens want het is onze oude wasmachinepomp van de zaak en daar stont die 5 keer per dag aan dus ongeveer al 10 per dag, en voor de rest is ie heel stil maar hij komt toch buiten te staan dus hoor ik hem zo ie zo niet :P

btw,

water bevriest bij -3 dus als methanol bevriest bij -12 worden er bij +- -8 al kristallen gevormt :(

bla?

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Gelukkig is het vriespunt van methanol dan ook: -97.68°C

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
echt, oke als je het mengt wordt het dan waarscheinlijk -12 20% methanol 80% gedestileerd water

bla?

Verwijderd

Nope, dat lag lager. Van een 30/70 mengsel is het vriespunt -31 graden.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Op maandag 07 januari 2002 13:08 schreef Q-bone o.a het volgende:
en dat ie er niet tegen kan (pomp dag en nacht aan laten staan) ben ik het niet echt mee eens want het is onze oude wasmachinepomp van de zaak en daar stont die 5 keer per dag aan dus ongeveer al 10 per dag, en voor de rest is ie heel stil maar hij komt toch buiten te staan dus hoor ik hem zo ie zo niet :P
Zat ie toen nog in een wasmachine of was ie er al uit gesloopt?
Mijn wasmachinepomp staat namelijk niet 2 uur achtereen te draaien tijdens een was, eerder 4 * 5 minuten (met de nodige pauzes dus)
Ik zeg niet dat het niet kan, maar kom straks niet janken als je puter is doorgefikt door een vastgelopen pomp. (rampscenario, zo'n vaart zal het niet lopen, want ook met stilstaande pomp wordt m'n TB 1@1,4GHz niet zo snel fataal heet)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Ik zou er inderdaad niet aan beginnen wat voor een pomp is t een mechanische of een magneetpomp ?
Deze pompen zijn niet helemaal gemaakt voor urenlang werk de types van Hanning kunnen wel tegen een stootje.
Deze pompen worden gebruikt in miele,Asko,Aeg.
gr
jakob (8>
PS ik ben witgoedmonteur bij de Harense Smid en heb al heel wat verotte pompen gezien !!!!
Ze zijn zeker niet geschikt om alcohol mee te pompen !

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
heej het gaat om een bauknecht moter, een plaset 34 watt, met metalen schijfjes aan de zij kant ik weet alleen niet of die magnetish zijn maar voor de rest lijkt het een hele degelijke moter :Pmaar de tijd zal het leren of hebben jullie een beter idee? ( een moter die ook tegen methanol kan)

bla?

• Tubby
  • Laatst online: 15-05 08:29

Tubby

or not to be

Op zondag 06 januari 2002 18:47 schreef Phreak het volgende:
Wat is de opvoerhoogte van dat ding?
840l/u klinkt iig genoeg :)
Het hoogteverschil in een gesloten circuit is 0

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Pagina: 1