Sinds kort blijft het hd-ledje van mijn pc constant branden zonder dat er sprake is van hd-activiteit. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
proggies op acchtergrond draaien?
dit zorgt voor constante activiteit
dit zorgt voor constante activiteit
Verwijderd
Waarschijnlijk heb je de stekker van het hdd ledje verkeerd om op je moederbord geprikt. Dat is tenminste mijn ervaring met continu brandende ledjes.
Verwijderd
Heb je er iets mee uitgevreten dan??Op zondag 06 januari 2002 17:55 schreef Rocketman het volgende:
Sinds kort blijft het hd-ledje van mijn pc constant branden zonder dat er sprake is van hd-activiteit. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
heb je tenminste verlichting
messchien zorgt een onnodig programma voor onnodige hardisk activiteit
oftewel check ff je boekje .Op zondag 06 januari 2002 18:29 schreef jwk het volgende:
Waarschijnlijk heb je de stekker van het hdd ledje verkeerd om op je moederbord geprikt. Dat is tenminste mijn ervaring met continu brandende ledjes.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik mijn nieuwe kast heb gekocht... het eerste wat ik dacht was ook het ledje omdraaien, maar toen brandde hij helemaal nie meer 
Oplossing iemand?!
Oplossing iemand?!
Nee, sinds lange tijd niets meer aan de hardware veranderd...
Op zondag 06 januari 2002 19:20 schreef talin het volgende:
[..]
oftewel check ff je boekje .
zit ie niet op de powerled aansluiting ipv ide of hddled?Op zondag 06 januari 2002 19:37 schreef Darkl1ght het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds ik mijn nieuwe kast heb gekocht... het eerste wat ik dacht was ook het ledje omdraaien, maar toen brandde hij helemaal nie meer
Oplossing iemand?!
Verwijderd
nope, powerled is 3 pinnetjes 
ik weet zeker dat ie goed zit...
(Toen de zooi nog in mijn oude kast zat ie echt op dezelfde plaats
)
ow trouwens... ik heb ook een ander ledje geprobeert maar hij deed nog steeds hetzelfde...
ik weet zeker dat ie goed zit...
(Toen de zooi nog in mijn oude kast zat ie echt op dezelfde plaats
ow trouwens... ik heb ook een ander ledje geprobeert maar hij deed nog steeds hetzelfde...
Dat kan onmogelijk jouw ervaring geweest zijn. Een ledje is nog altijd een diode. Dwz dat ie alleen in doorlaatzin licht uit kan zenden. In sperzin zal ie dus nooit branden (hoogstens doorbranden bij een te hoge spanning)Op zondag 06 januari 2002 18:29 schreef jwk het volgende:
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
kan 't niet te maken hebben met een aantal gare clusters of een sector die niet helemaal meer tof is op je HDD ?
heb geloof ik ergens een keer gelezen dat ie dan constant brandt, of is dit bull
heb geloof ik ergens een keer gelezen dat ie dan constant brandt, of is dit bull
Haal NOOIT een spookrijder in !
Verwijderd
Laten we maar hopen dat het bull is 
btw... Als ik mijn pc opstart brand ie meteen en blijft ie branden totdat ik hem uitzet... (ffies voor de duidelijkheid)
btw... Als ik mijn pc opstart brand ie meteen en blijft ie branden totdat ik hem uitzet... (ffies voor de duidelijkheid)
Misschien een stomme opmerking maar is het misschien de powerled?
Gezocht!
Router
Nee, het is niet mijn powerled, de hdd-led brandt trouwens nog steeds. Is er iemand met de gouden tip?
Op zondag 06 januari 2002 20:13 schreef thedolf het volgende:
Verwijderd
tip: lees vorige reactiesOp zondag 06 januari 2002 20:13 schreef thedolf het volgende:
zal ik voortaan eens doen jaOp zondag 06 januari 2002 20:16 schreef Darkl1ght het volgende:
[..]
tip: lees vorige reacties
Gezocht!
Router
flikkert ie wel als je opstart? dus als je nog niet in windows zit.
offtopic:
Rocketman, als je reageerd, zet dan je reactie ff -onder- je quotes graag. iedereen leest namelijk van boven naar beneden en niet andersom.
Rocketman, als je reageerd, zet dan je reactie ff -onder- je quotes graag. iedereen leest namelijk van boven naar beneden en niet andersom.
'k heb hier een pc waar ik het mainbord moest vervangen (Abit P2B)...heb er precies hetzelfde mainbord weer ingezet, de aansluitingen zijn 100% goed, en ook hier blijft het HDD ledje branden 
klotezooi
klotezooi
Verwijderd
ik vind het zo irri 
alles werkt perfect behalve dat ene stomme @#$!@#$ ledje..
ach ja... laat ook maar
alles werkt perfect behalve dat ene stomme @#$!@#$ ledje..
ach ja... laat ook maar
Verwijderd
Kan idd op je power-led connector zitten, maar kan ook dat ie is aangesloten op de connector voor als je een fax/email ontvangt ofzow (dit is vaak bij nieuwe mobo's, weet niet hoe het werkt of wat het nut is)... bekijk je mobo eens goed of je nergens anders iets ziet staan van hdd/ide led, je hebt vaak een hoop pinnetjes waar alles op komt en nog ergens anders iets voor alleen de ide. Of misschien als je je bios hebt geupdated dat iets in de config is veranderd...
ik heb het ook wel eens, maar dan komt het omdat ik een apparaat op Slave heb staan terwijl dat het enige apparaat dan is wat dan op die IDE aanwezig is.
/dev/null
Verwijderd
Heb ik wel eens gehad toen ik een schijf lostrok van mijn ide toen ie aanstond, (lostrok is een groot woord; half erop is beter) toen bleef ie aan.
Dus ik verdenk jouw kabel; connectors. Probeer eens een andere
Dus ik verdenk jouw kabel; connectors. Probeer eens een andere
Pagina: 1