Performance probleem maxtor

Pagina: 1
Acties:

• Vinz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-04 09:07
Maxtor 10 Gb diamondmax VL20 model 91021U2.
Elke test in Powermax geeft aan dat dit ding perfect werkt, zij het dat sommige testen veel langer duren dan normaal. Wanneer ik hem gebruik dan is het probleem dat 100 Mb wel 2 uur kan duren met kopieren, ONGEACHT DE COMFIGURATIE VAN HD/CONTROLLERS.
Eigenlijk wil ik de firmware flashen maar kan niets vinden op de maxtor site of elke andere site voor dit type.
Iemand nog suggesties voordat ik dit ding als overleden beschouw en garantie probeer te claimen?

minds are like parachutes, they work only when opened.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Direct garantie claimen.
Als dat werkt, want mijn Maxtor presteert ook behoorlijk onder de maat, maar dat blijkt normaal te zijn :(

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 18:20 schreef terw_dan het volgende:
Direct garantie claimen.
Als dat werkt, want mijn Maxtor presteert ook behoorlijk onder de maat, maar dat blijkt normaal te zijn :(
Mijn MAxtor 40 GB 7200 RPM blaast!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op zondag 06 januari 2002 17:54 schreef vinz het volgende:
Maxtor 10 Gb diamondmax VL20 model 91021U2.
Elke test in Powermax geeft aan dat dit ding perfect werkt, zij het dat sommige testen veel langer duren dan normaal. Wanneer ik hem gebruik dan is het probleem dat 100 Mb wel 2 uur kan duren met kopieren, ONGEACHT DE COMFIGURATIE VAN HD/CONTROLLERS.
Eigenlijk wil ik de firmware flashen maar kan niets vinden op de maxtor site of elke andere site voor dit type.
Iemand nog suggesties voordat ik dit ding als overleden beschouw en garantie probeer te claimen?
Wat zijn je verdere specs van je pc?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 17:54 schreef vinz het volgende:
dat 100 Mb wel 2 uur kan duren met kopieren, ONGEACHT DE COMFIGURATIE VAN HD/CONTROLLERS.
Kopiëren naar wat???

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Wat is je config.. er kunnen nog veel meer dingen aan de hand zijn..

• Vinz
Kopieren naar dezelfde type HD, serienummer verschilt niet zoveel, zaten oorspronkelijk in een raid. HD is in verschillende systemen geweest, abit, asus, msi en bij elke heeft die hetzelfde probleem. Elke denkbare combinatie heb ik gehad. Raidcontroller was een Fastrak 66 (iemand kopen? kan hem niet meer gebruiken). De andere geeft geen problemen. Eigenlijk meer een vraag van: is er ergens een firmware update te downloaden van maxtor?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Op zondag 06 januari 2002 22:40 schreef vinz het volgende:
Kopieren naar dezelfde type HD, serienummer verschilt niet zoveel, zaten oorspronkelijk in een raid. HD is in verschillende systemen geweest, abit, asus, msi en bij elke heeft die hetzelfde probleem. Elke denkbare combinatie heb ik gehad. Raidcontroller was een Fastrak 66 (iemand kopen? kan hem niet meer gebruiken). De andere geeft geen problemen. Eigenlijk meer een vraag van: is er ergens een firmware update te downloaden van maxtor?
Ik heb misschien wel intresse in je raid controller.. enigste nadeel is dat ik udma 133 schijven heb

• Vinz
net even gekeken: fasttrack doet nu €34,- dat vindt ik eigenlijk al te weinig (heb Hfl 160,- voor betaald). Denk dat ik maar afzie van verkoop en hem maar als extra controller ga gebruiken.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ook goed.. dan haal ik binnenkort wel een el cheapo bij eynstein
Pagina: 1