Weet er iemand wanneer je gebruik maakt van een eenvoudige nulmoden en wanneer van een uitgebreide nulmodem??
Ik weet niet wat je bedoeld met simpele en uitgebreide nulmodemkabel.
Ik weet enkele dat je seriele en parallele nulmodem kabels hebt en dat de parallele vrariant wat sneller is.
Ik weet enkele dat je seriele en parallele nulmodem kabels hebt en dat de parallele vrariant wat sneller is.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
bij een eenvoudige nulmodem zijn er minder verbindingen : namelijk pen 1 met pen 1, pen 2 met pen 3, pen 3 met pen 2 en pen 7 met pen 7.
bij uitgebreidde nulmodem zijn ook verbindingen tussen pen 4 en 5, 5 en 4, en nog een wat ingewikkelder met 6,8en20
bij uitgebreidde nulmodem zijn ook verbindingen tussen pen 4 en 5, 5 en 4, en nog een wat ingewikkelder met 6,8en20
Met zo'n "ingewikkelde" nullmodem kabel kun je hogere snelheden halen voorzover ik weet. Dit is dus van toepassing op paralelle kabels. Voor die hogere snelheden moet het programma het wel ondersteunen. Directe kabelverbinding doet dit bijvoorbeeld. In de help daarvan staat er nog wel wat over, daat hebben ze het over verschillende merken kabels.
weet er ook iemand wat pen 1 doet bij een nulmodem uitgaande van de volgende pennummers : 1,2,3,4,5,6,7,8,20??
1 is de "frame ground", ofwel de aarde/afscherming (aansluiten op de mantel als je een afgeschermde kabel hebt.
7 is de "signal ground" ofwel de nul voor de signalen.
Een "full-blown" nullmodem-kabel is :
Een "werkt alijd" versie is :
zodat apparaten die per se hardware-handshake nodig
hebben zichzelf hiervan voorzien. Dit werkt niet bij
hoge snelheden, omdat je de functie van de handshake
wel grondig gesaboteerd hebt met deze truc.
Ik heb een kabeltje van dit type, met een kruis/recht
schakelaar tussen de 2- en 3-lijnen, dat is heerlijk
als je snel aansluiting zoekt.
7 is de "signal ground" ofwel de nul voor de signalen.
Een "full-blown" nullmodem-kabel is :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 1 ------ 1 2 --\/-- 2 3 --/\-- 3 4 --\/-- 4 5 --/\-- 5 7 ------ 7 6 --||-- 6 8 --\/-- 8 20 --/\-- 20 |
Een "werkt alijd" versie is :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 1 ------ 1 2 --\/-- 2 3 --/\-- 3 4 -\ /- 4 5 -/ \- 5 7 ------ 7 6 -\ /- 6 8 -| |- 8 20 -/ \- 20 |
zodat apparaten die per se hardware-handshake nodig
hebben zichzelf hiervan voorzien. Dit werkt niet bij
hoge snelheden, omdat je de functie van de handshake
wel grondig gesaboteerd hebt met deze truc.
Ik heb een kabeltje van dit type, met een kruis/recht
schakelaar tussen de 2- en 3-lijnen, dat is heerlijk
als je snel aansluiting zoekt.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1