Toon posts:

Analyze my PC Typisch Nvidia ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de NVIDIA site staat waarneer gekozen wordt voor de Geforce 3 een button met analyzing: ANALYZE MY PC.

Vervolgens wordt er iets gedownload en na het analyseren (met een Geforce 2 MX kaart) zegt NVIDIA trots dat de Geforce 3 maar liefst 283 % sneller is.

Dezelfde test uitgevoerd met een Geforce 3 TI 500 wordt er niks geinstalleerd en er verschijnt alleen maar een melding met :

We have detected that your current graphics processor is optimal for your PC configuration. Please click "Continue" to return to NVIDIA product information.

Ipv : This GPU is 158% procent sneller of so.

Ik weet dat hieral een 18 BLZ forum over is en die mot ik nog doorkijken maar typisch vind ik het wel en ik vraag me dan ook af wat deze test zou seggen waarneer er met een radeon 8500 deze test gedaan wou worden.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
......vindt ik...
Vind ik wel heel erg.
Maar goed die Videokaart analyzer van Nvidia is natuurlijk super subjectief. Ik zal er niet mee zitten als ik jou was.

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 17:17 schreef Packardhell het volgende:

Vind ik wel heel erg.
Vint ik klinken als Bla bla >:)

maarverderbedankvoorjereactie

• Packardhell
gemene jongen :P

Powered by KPN

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Is toch niets meer dan een vergelijking in de MadOnion database. Komen geloof ik altijd zelfde getallen uit als je zelfde type chip op je plank hebt....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op zondag 06 januari 2002 17:09 schreef TheDuke70 het volgende:
Op de NVIDIA site staat waarneer gekozen wordt voor de Geforce 3 een button met analyzing: ANALYZE MY PC.

Vervolgens wordt er iets gedownload en na het analyseren (met een Geforce 2 MX kaart) zegt NVIDIA trots dat de Geforce 3 maar liefst 283 % sneller is.

Dezelfde test uitgevoerd met een Geforce 3 TI 500 wordt er niks geinstalleerd en er verschijnt alleen maar een melding met :

We have detected that your current graphics processor is optimal for your PC configuration. Please click "Continue" to return to NVIDIA product information.

Ipv : This GPU is 158% procent sneller of so.

Ik weet dat hieral een 18 BLZ forum over is en die mot ik nog doorkijken maar typisch vind ik het wel en ik vraag me dan ook af wat deze test zou seggen waarneer er met een radeon 8500 deze test gedaan wou worden.
Wat boeit het ?

Dit soort dingen stelt toch nix voor.
Ik denk dat de nvidia site die radeon gewoon als een mindere kaart ziet dande ti500, maar so what ?

Wat maakt het uit wat die radeon voor % geeft, of wat die nvidia site ook mag weergeven.

Ook al geeft ie 50% slower aan of 300% faster, so :?

• HielkeJ
  • Niet online
met mijn PC krijg ik:

Dat is dus met de radeon 8500LE

• Hoyden
  • Laatst online: 20-08 20:50
Op zondag 06 januari 2002 17:34 schreef Hielkej het volgende:
met mijn PC krijg ik:

Dat is dus met de radeon 8500LE
Ben je nu blij :P

hehe, ik vind dit echt zo'n onzinnige feature op die site.
Als ik Nvidia was, zou ik die radeon kaart laten herkennen als een ruk kaartje, zodat ie aangaf:

We have detected that your current graphics processor is currently much to old/slow for your PC configuration. Please click "Continue" to return to NVIDIA product information where you can find more information on buying a brand new GeForce 3 TI-500.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:05

inXs

known as inXs

Dat programmatje dus wat je systeem test op die pagina is totaal waardeloos.. Dat progje test namelijk niet je systeem maar kijkt wat er in je systeem hebt zitten.. En vanuit die positie geeft ie een gokje hoeveel sneller het zou zijn met een nieuwe videokaart.. Als je dus bijvoorbeeld een GF2 iets zou hebben niet ge-oc'ed en de GF3 zou 200% sneller zijn dan zou ie hetzelfde aangeven nadat je de GF2 zwaar overclocked.

superB

• xxxMaverick
  • Laatst online: 11-08 17:57
hmmmm de geforce 3 is 51425% sneller????????????? :? ok, ik mag dan maar een TNT kaart bezitten maar toch

• Packardhell
beetje overdreven ja door Nvidia