Hoe contact maken met buurman bij @home

Pagina: 1
Acties:

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Hallo,

Ik wil via @home een peer to peer verbinding maken met mijn buurman op hetzelfde subnet, ik heb het al geprobeerd met route add (bij allebei) maar dit werkt niet. Nu is het zo dat ik achter een router zit te werken, kan het daarvan komen???? |:(

ik gebruik dit commando route add -p [ip buurman] [gateway]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

in Win9x na elke reboot:

route add <ip.van.buurman> <gateway>

en hij moet dit ook bij jou doen.

Dit hoort te werken. Zeker weten dat je de goede gateway pakt? Meestal is dit .1 maar niet altijd! (CIDR). Ff goed checken met winipcfg of het klopt dus.

• Roger_Rabbit
Ik denk dat het probleem is dat ik achter een router zit, hij zou de juiste route wel niet kunnen vinden!!!!

Zo staat hij ingesteld bij mij

Permanente route

[ip buurman][subnet] [gateway ip adres router]

als ik bij gateway de gateway invul van @home krijg ik een foutmelding

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Verwijderd

kijk eens op www.fdzmm.com
ik kan me niet meer herinneren of de optie achter een router ook behandeld wordt.
Anders laat je in combinatie met de kennis die je hebt en daar nog vindt daarna Google een zoekaktie uitvoeren. Meestal werkt dat wel. Je bent vast niet de 1e die zoiets doet en waarom zou je dus het wiel uitvinden.
Het zal warschijnlijk wel een portforwarding in de firewall vd router naar de client worden maar de exacte regels weet ik niet.

Verwijderd

sh... die site bestaat niet meer, wilde de link testen. Stuur me als herinnering een mail (adres zie sign) . Ik heb de docs nog die er stonden.

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
code:
1

Werkt dat ook voor Chello ??

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 06 januari 2002 18:12 schreef Access het volgende:
code:
1

Werkt dat ook voor Chello ??
als je daar dezelfde problemen mee hebt (niet kunnen bereiken van een IP in hetzelfde subnet), ja.

topicstarter: jij zegt dat het misschien komt omdat je achter een router zit. bedoel je een eigen router?
Bij een linux-variant kan je gewoon (root zijnde) route add <ip.buurman> gw <gateway> intikken. heb je een echte hardwarematige router zou ik het boekje erop naslaan.

• Access
Hmm ik zie dat ie nu iig. via de gateway probeert te gaan, alleen heeft de ander nog niet "route add...." gedaan (hij's offline).

Dus ik hoop dat dit gaat werken :9 , kunnen we tenminste wat dingen snel oversturen.
----

Trouwens m-m, hoe weet jij dat het zo moet/werkt ?

• Roger_Rabbit
Ik werk met een Linksys befsr41 Router.

Mijn pc is DMZ host dus in principe staan alle poorten open

• Access
Oke, dit werkt tevens voor chello. Ik heb het nl. net getest, en we kunnen elkaar nu gewoon pingen enzo.

Alles werkt! Bedankt m-m.

• Roger_Rabbit
Hoe doe ik dit nu achter een router?????? Ikke niet begrijp |:(

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leg een kabel door de dakgoot en verbind gewoon je interne netwerk aan het zijne, of aan zijn pc. sim-pel :)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Veel voorkomend probleem.
Is een proggie voor :

http://www.home.zonnet.nl/lichter39/

Bij een (niet intelligente) router is er een probleem.
Namelijk, wanneer deze ingesteld is op DHCP, dan neemt deze de gateway die hij opgedragen krijgt.
Stuur jij dus een pakket met een andere gateway, zal de router deze toch naar ZIJN gateway sturen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11

Klippy

Still Game

Op zondag 06 januari 2002 20:08 schreef Access het volgende:
Oke, dit werkt tevens voor chello. Ik heb het nl. net getest, en we kunnen elkaar nu gewoon pingen enzo.

Alles werkt! Bedankt m-m.
Even beetje offtopic misschien, maar wat is het nut hiervan?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Access
Op zondag 06 januari 2002 21:25 schreef LiquidSilver het volgende:

[..]

Even beetje offtopic misschien, maar wat is het nut hiervan?
Dat een of andere nerd die dit topic over 100 jaar leest weet dat het ook voor chello werkt.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 06 januari 2002 18:35 schreef Access het volgende:
Trouwens m-m, hoe weet jij dat het zo moet/werkt ?
goed, ff lesjes subnetting.
je zit in een subnet, in mijn geval 213.51.82.??.
Dit is te beredeneren uit mijn IP en netmask (nl. 213.51.82.73 en 255.255.255.0). Alles van 213.51.82.1 tot .254 is dus lokaal en gaat niet over de router.
Echter kan je je buurman, die wel in hetzelfde subnet zit, zo niet bereiken, maar wel via de router. Wat je dus eigenlijk doet is je OS vertellen dat hij voor je buurman via de router van je provider moet gaan, ipv lokaal.

Wat het nut is? Je kan nu bestanden overzenden naar je buurman bijv.

Misschien wel ff FAQ-geschikt hoe je dit moet doen? Modje?

• Access
En ik neem aan dat dit komt omdat de kabel isp's met vpn's werken ( modem ----- vpn --- router ---- router ) ? En als we normaal waren aangesloten (hub principe) dat het dan wel gewerkt had.

En voor de topic-starter:

Waarschijnlijk staan de instellingen op je router idd. niet goed.

• m-m
  • Niet online

m-m

Op zondag 06 januari 2002 21:35 schreef Access het volgende:
En ik neem aan dat dit komt omdat de kabel isp's met vpn's werken ( modem ----- vpn --- router ---- router ) ? En als we normaal waren aangesloten (hub principe) dat het dan wel gewerkt had.
mja :)

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zondag 06 januari 2002 21:31 schreef Access het volgende:

[..]

Dat een of andere nerd die dit topic over 100 jaar leest weet dat het ook voor chello werkt.
:P

Ik bedoelde van zo'n directe verbinding! :)

Oke verbinding maken dus en bestanden verzenden, maar dat kon ik altijd al....

• Access
Ja, maar er zijn dus gebieden waarbij het niet meteen kan. En dan is dit dus de uitkomst. Ik ben nu weer helemaal happy nu het werkt :) .

Verwijderd

en werkt het bij Roger_Rabbit ook.
Handig progje uit R'dam. In principe hetzelfde wat je anders handmatig moet doen of via een batch-bestand (in de startup).

Verwijderd

Een vriend van mij heeft de Chello helpdesk een keer gebeld (een keer? hoor ik jullie zeggen :))
Na een hoop gewacht , kreeg ie iemand die dacht dat ie er verstand van had en hij vertelde mijn vriend dat peer-to-peer verboden wordt door chello en mag dus niet worden uitgevoerd door gebruikers.

peer-to-peer illegaal ?

volgens mij wel

• Klippy

Klippy

Still Game

Op zondag 06 januari 2002 22:47 schreef Access het volgende:
Ja, maar er zijn dus gebieden waarbij het niet meteen kan. En dan is dit dus de uitkomst. Ik ben nu weer helemaal happy nu het werkt :) .
Oke, heb nu pas door waarover 't gaat |:(

www.troublesathome.nl was dat handiger geweest staat ook een batch bestand daarvoor ;)

Verwijderd

OK bedankt!!
ga het nu allemaal proberen met "de buurman"
hopuh dat het werkt :)
Pagina: 1