Goedkoop mobo maar wel overclockbaar

Pagina: 1
Acties:

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Topicstarter
Heej tweakerts!

mijn pc is voorige week aanbarrel gegaan. waarschijnlijk IDE kapot.

nu zoek ik wat nieuws, een nieuwe pc maar niet alteduur...

ik koop waarschijnlijk :

cheap ass kast,
duron 800 of 900
en mobo, niet alteduur maar wel goeie functies.

zelf zat ik al tedenken aan een Chaintech 7AJA2. maar is dat wel een goeie mobo?

ik kan voor inkoops prijs krijgen, maar nie allemobos. dus allen Chaintech MSI Asus en Abit. dus jammer genoeg geen epox.

Moet ik het maar bij die Chaintech houden? (goed koop maar wel strak) ik heb btw normaale Dimmen en geen DDR dimmen, dus ik moet een mobo hebben waar dimm op kan en geen ddr.

Met die chaintech kan je in de bios instellen , en met dipswitches om mischien mijn duron op 1000 telaten lopen. en ja elke proc is anders, dus ik vraag niet of dat kan zonder extra cooling, maar vraag ff, welk mobo is het beste :)

geen flamerij hier.. want daar houden we allemaal niet zo van O+

alvast bedankt voor jullie goeie raad :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32
[forum=22] >> [forum=7].

Verwijderd

chaintech hmmmm... niet zo best OC, net zoals AOpen.
sparen voor abit of asus dan maar.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Mischien is de Epox 8kha+ wat? Dan ben je voorbereid op de toekomst, hij is goedkoop +- 350 , en overclocken gaat PERFECT met dit bord.

Als dit een te duur bord is kijk dan is naar de mobo's met de sis 735 chipset, zijn zeer snel en zwaar goedkoop +- 200.

Overclocken op zo'n sis bord weet ik niets van.

Prijzen zijn in GULDENS :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Goedkoop en overclockbaar?

ECS, Epox en Abit.

In deze volgorde van goedkoop naar iets duurder, maar ook van iets minder overklokbaar tot vet overklokbaar.