Op zondag 06 januari 2002 20:55 schreef Q-bone het volgende:
methanol, eehm de buizen lopen naast mijn bed fikkie er bij en nooit meer koud

, eehm werkt dat echt zo goed methanol ? lijkt me namelijk wel het proberen waard! ist duur !!
en btw vreet methanol niet mijn slangen aan?
Lees mijn post: een 20/80 mengsel is onbrandbaar. 30/70 ook nog, btw. Maar je moet het niet opdrinken.
Duur? Ik moet iets van 10 euro ofzo betalen voor een 5 liter blik ('t is zelf-meng brandstof voor radiografisch spul, dus zonder nitromethaan en olie). 2 euro de liter dus. En een liter is dus goed voor 5 liter koelvloeistofmengsel. Prijs nog even onder voorbehoud, maar veel zal het niet afwijken.
Methanol tast inderdaad je slangen aan. Ze worden er minder soepel van omdat de weekmaker eruit getrokken word. Maar dat doet koelvloeistof ook al. Ach, als het echt te erg word na een jaartje ofzo, dan vervang je toch gewoon je slangen een keer?
Op zondag 06 januari 2002 20:57 schreef real_raichu70 het volgende:
Mensen denk even na , moest koelvloeistof van een auto niet beter warmte opnemen dan water ... zouden ze er dan geld aan geven ??? Neen dus , dus dat is al zeker beter . Ten 2e , wa denkt ge da antivries is ?? Koelvloeistof dus (of Nederland doet weer abnormaal ...) . ik ga in mijn waterkoeling koelvloeistof voor WRC wagens gieten , en dan gaan we eens zien of jouw water +WW beter werkt ...
Zucht... doe een search en zie dat je ongelijk hebt. Ik ga niet weer lamme vingertoppen kweken om dit misverstand uit de weg te helpen. Laat ik het anders stellen: om hoeveel wil je wedden dat mijn water+WW net zo goed of beter werkt dan jouw WRC koelvloeistof?