[WC] antivries werkt dat ook?

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ik ga binnen kort beginnen aan mijn watercooling proces, en mijn radiator komt buiten te staan in een speciale bak, maar als het vriest en mijn pc toch een keer niet aan staat is het dn verstandig om er alleen maar antievries in te doen in plaats van mij gebruikelijke gedestileerd water? of een klein beetje antivries met gedestileerd water ? iemand een oplossing ?

bla?

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 11:37
tja puur antivries lijkt me geen goed id. je zou koelvloeistof kunnen nemen wat ze ook in auto's gieten.
maar dat schijnt ook geen lekker goedje te zijn.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bier bevriest ook niet zo snel (alcohol) :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op zondag 06 januari 2002 17:01 schreef SlinkingAnt het volgende:
Bier bevriest ook niet zo snel (alcohol) :)
Hahaha, neem dan meteen jenever ofzo LOL.
Maar misschien zou spiritus goed werken :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 07:37

Jox444

Honestly....

Op zondag 06 januari 2002 16:36 schreef Q-bone het volgende:
ik ga binnen kort beginnen aan mijn watercooling proces, en mijn radiator komt buiten te staan in een speciale bak, maar als het vriest en mijn pc toch een keer niet aan staat is het dn verstandig om er alleen maar antievries in te doen in plaats van mij gebruikelijke gedestileerd water? of een klein beetje antivries met gedestileerd water ? iemand een oplossing ?
antivries neemt slecht warmte op...dus dat lijkt me niet zo slim :P

Het is FRIET!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
wat dan wel ? wie helpt me even moet het wel weten!!!

bla?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:12

Epsilon

Op zondag 06 januari 2002 17:36 schreef Q-bone het volgende:
wat dan wel ? wie helpt me even moet het wel weten!!!
water+waterwetter

dat is beter dan een koelvloeistof (kunnen je slangen niet zo goed tegen jammer genoeg).

Gewoon water is het beste eigenlijk (gedestileerd met waterwetter, en je hebt ook al geen gevaar meer voor kortsluiting mocht een een lek komen, want dat geleid helemaal nie.)

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
nee maar dan bvevriest het nog wel!! en daar gaat het even om

bla?

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
iets van een sensor in die bak, dat wanneer het water onder 0 komt, dat hij het verwarmt ofzo?

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
ja dacht ik zelf ook al aan maar om nou een waterkoeling met verwarming te maken, nee niet echt ;)

bla?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou een stof nemen met een ontzettend laag vriespunt
Hiermee veroorzaak je een lager liggend traject, dat kan oplopen tot -20'C

Antivries kun je evt. gebruiken, maar je moet er wel rekening mee houden dat water met antivries ongeveer 4x minder hitte/warmte op kan nemen als normaal water. Ik raadt je Waterwetter aan aangezien dit ook een positieve invloed heeft op de temperatuur.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
fuck he weet je hoe duur dat spul is!!!! of werken jullie allemaal bij oc-shop? en krijgen jullie zo provisie :)

bla?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 23:17
1/4 deel antivries
3/4 deel water
daarbij een klein beetje WW

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

persoonlijk gebruik ik een vrij vloeibare auto koelvloeistof. Dat verhelpt ook nog eens electrocorosie als gevolg van aluminium en koperen onderdelen in je koel systeem. Klein deel demiwater en antivries mee gemend en het geheel is klaar. totale inhoud 3 liter, kosten 15 a 30,-gulden afhankelijk hoe goedkoop je die koelvloeistof kan krijgen.

Gebruik dat nog steeds. Is krachtig genoeg om 100watt peltier + tbird@980Mhz,1.85V te koelen.

Heb vandaag noodgedongen nog het waterblok op slijtage en vervuiling bekeken. ziet er prima uit. niets out of the ordinary.

• Skaah
  • Niet online
Hoe ga je dat doen op LANparty's?

Verwijderd

Dat is ff bikkelen. :)
Of inbouwen of in een apart kastje erbij. hehe. leuk is anders maar de stilte is wel wat waard.

Verwijderd

Ik werk nu ook met lage temps, en mijn ervaring met koelvloeistof/water/waterwetter mengsels (wat ik nu dus gebruik), is dat het nogal stroperig word, en niet te best warmte opneemt.

Wat beter zou zijn voor jou, is een 20%/80% methanol/water mengsel. Dit is net iets vloeibaarder dan gewoon water, onbrandbaar, praktisch dezelfde eigenschappen als gewoon water kwa koeling, en het bevriest bij -12.

De giftigheid zal ook niet zoveel meer zijn dat die van koelvloeistof.

Ik heb binnenkort 5 liter methanol ter beschikking wegens niet in kleinere hoeveelheden te krijgen. Zelf heb ik 750ml nodig, dus ik hou nog wel wat over, mocht je interesse hebben.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
methanol, eehm de buizen lopen naast mijn bed fikkie er bij en nooit meer koud :P, eehm werkt dat echt zo goed methanol ? lijkt me namelijk wel het proberen waard! ist duur !!

bla?

Verwijderd

Mensen denk even na , moest koelvloeistof van een auto niet beter warmte opnemen dan water ... zouden ze er dan geld aan geven ??? Neen dus , dus dat is al zeker beter . Ten 2e , wa denkt ge da antivries is ?? Koelvloeistof dus (of Nederland doet weer abnormaal ...) . ik ga in mijn waterkoeling koelvloeistof voor WRC wagens gieten , en dan gaan we eens zien of jouw water +WW beter werkt ...

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
en btw vreet methanol niet mijn slangen aan?

bla?

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:55 schreef Q-bone het volgende:
methanol, eehm de buizen lopen naast mijn bed fikkie er bij en nooit meer koud :P, eehm werkt dat echt zo goed methanol ? lijkt me namelijk wel het proberen waard! ist duur !!

Lees mijn post: een 20/80 mengsel is onbrandbaar. 30/70 ook nog, btw. Maar je moet het niet opdrinken.

Duur? Ik moet iets van 10 euro ofzo betalen voor een 5 liter blik ('t is zelf-meng brandstof voor radiografisch spul, dus zonder nitromethaan en olie). 2 euro de liter dus. En een liter is dus goed voor 5 liter koelvloeistofmengsel. Prijs nog even onder voorbehoud, maar veel zal het niet afwijken.

Methanol tast inderdaad je slangen aan. Ze worden er minder soepel van omdat de weekmaker eruit getrokken word. Maar dat doet koelvloeistof ook al. Ach, als het echt te erg word na een jaartje ofzo, dan vervang je toch gewoon je slangen een keer?
Op zondag 06 januari 2002 20:57 schreef real_raichu70 het volgende:
Mensen denk even na , moest koelvloeistof van een auto niet beter warmte opnemen dan water ... zouden ze er dan geld aan geven ??? Neen dus , dus dat is al zeker beter . Ten 2e , wa denkt ge da antivries is ?? Koelvloeistof dus (of Nederland doet weer abnormaal ...) . ik ga in mijn waterkoeling koelvloeistof voor WRC wagens gieten , en dan gaan we eens zien of jouw water +WW beter werkt ...
Zucht... doe een search en zie dat je ongelijk hebt. Ik ga niet weer lamme vingertoppen kweken om dit misverstand uit de weg te helpen. Laat ik het anders stellen: om hoeveel wil je wedden dat mijn water+WW net zo goed of beter werkt dan jouw WRC koelvloeistof?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 14:21

Corn

Raar jongetje

Op zondag 06 januari 2002 21:01 schreef Q-bone het volgende:
Als je kwaliteit slangen hebt niet nee.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
iemand nog een goedkoop voor ww om te kopen dan want 60 piek vind ik wat te duur, een 28 euro geloof ik is het
wat bedoel je btw met kwaliteits slangen/ waar te halen ?

bla?

Verwijderd

Hoeveel vloeistof gaat er in je systeem? Een paar ml waterwetter kan ik wel missen.

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Topicstarter
dat wil je niet weten :P want ik heb een radiator 36 x 36 en nog al een lengte aan slangen nodig anders kan ie niet buiten staan (6 meter)dus ik weet niet echt hoeveel er ingaat, gokje 10 liter ?

bla?

Verwijderd

Voor zoveel water heb ik geen waterwetter over....

Verwijderd

ik zal effe mijn verhaal inkorten , KOELVLOEISTOR = ANTIGEL dus da werkt ...
Pagina: 1