hoe kan ik een alert geven als er een edit niet is ingevuld.
1) hoe controleer ik dat edit1.text := ''; werkt niet
2) hoe formuleer ik dat
2) hoe formuleer ik dat
1
2
| if trim(edit1.text)='' then
showmessage('Wel iets invullen he mannetje'); |
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
geen ; als je "else" wilt gebruiken... wel als je andere dingen wilt gaan doen... suc6 verderOp zondag 06 januari 2002 16:32 schreef jurian het volgende:
he marv bedankt alleen moet er geen ; na je statemant van het alertje. bedankt
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Erm...Op zondag 06 januari 2002 16:41 schreef jelmervos het volgende:
ALT+255 werkt wel, oftewel: wordt niet door Trim ge-trim-t.
1
2
3
4
| if (trim(edit1.text)='') or (edit1.text='ALT+255') then
showmessage ('Grapjas :P')
else
go go gooooooooo |
ikkeOp zondag 06 januari 2002 16:46 schreef jurian het volgende:
wie weet trouwens hoe 'is not' doet
1
2
3
4
5
| if (edit1.text<>'A') do
begin
showmessage('Je moet A invullen om verder te kunnen');
exit;
end; |
1
| <> = is not |
Ze proberen het niveau hier hoog te houden dus eigenlijk denk ik dat je het beste eerst wat tutorials kunt gaan doen... of een boekje huren bij de bibliotheek.Op zondag 06 januari 2002 16:52 schreef jurian het volgende:
die basics leer ik op de GoT maar dat is toch niet erg ik gebruik de help geregeld maar daar kan je het vaak niet goed vinden. maar hoe zorg ik ervoor dat ie kan controleren of het een valid e-mail adres is (een @ en een . erin)
simpel, daar heb je de pos functie voorOp zondag 06 januari 2002 16:52 schreef jurian het volgende:
die basics leer ik op de GoT maar dat is toch niet erg ik gebruik de help geregeld maar daar kan je het vaak niet goed vinden. maar hoe zorg ik ervoor dat ie kan controleren of het een valid e-mail adres is (een @ en een . erin)
Cogito Ergo Credo
Dan moet jeOp zondag 06 januari 2002 17:02 schreef jopiek het volgende:
<knip>
1
| [ code] en [/ code] gebruiken |
Cogito Ergo Credo
ik zag na mijn 'klaagpost' al dat een ander het wel voor elkaar kreeg en wilde net de fag op gan zoeken, maar iig bedankt, zal ik in het vervolg doen!Op zondag 06 januari 2002 17:05 schreef Marv het volgende:
[..]
Dan moet je
code:
1 [ code] en [/ code] gebruiken
uiteraard zonder spatie
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Tuurlijk werkt dat niet. ':=' is de assignment operator.Op zondag 06 januari 2002 16:19 schreef jurian het volgende:
hoe kan ik een alert geven als er een edit niet is ingevuld.
2) hoe formuleer ik dat
1
2
| if edit1.Text = '' then begin end; |
https://fgheysels.github.io/