Overslaan Numark cd spelers

Pagina: 1
Acties:

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik draai in het weekend in een klein discotheekje en heb een last van overslaande cd spelers door de trillingen die de bas veroorzaakt. Het zijn Numark cdn-24 dubbele cd spelers. Mijn idee is om een behuizing te bouwen (flightcase) die deze trilligen tegengaat. Wat voor materialen kan ik hiervoor het beste gebruiken? Eventuele andere oplossingen zijn ook welkom. (NIET andere cd spelers kopen, dat had ik zelf al bedacht :) ) Ik hoop dat jullie een oplossing weten want die cd spelertjes zijn relaxed alleen als ze overslaan is het natuurlijk waardeloos.

Systeem | Strava

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik denk wat rubber of schuimrubber of zo wel voldoende is

Tweakers Discord

• Brakkie
  • Niet online
Ik heb nu al schuinrubber on de cd speler behuizing heen zitten. Dit houd de trillingen die de bas veroorzaakt niet tegen. Het gaat dus ook om de trillingen die zich door de lucht verplaatsen.

Systeem | Strava

Verwijderd

bakstenen eromheen, en daar die dingen inhangen met dikke elastieken?

heb ik wel vaker gezien, maar was voor draaitafels...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Zijn de laserunits niet gewoon op? Dat kan ook een reden zijn namelijk.

Of overstappen op CDN 34; die hebben 12 seconde overslacorrectie (slaan dus nooooit over)

• Brakkie
  • Niet online
Ze worden nu 2,5 jaar redelijk intensief gebruikt. Het zou dus misschien wel kunnen dat die laser units op zijn. Het probleem treed ook pas op sinds een paar weken. Is het nog de moeite om die dingen te vervangen? En hoeveel kost zoiets?

Systeem | Strava

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tsja... Na 2,5 jaar mogen er echt wel nieuwe in hoor. Is niet duur, zo'n 30 € per kant ongeveer. Zeker de moeite waard dus. Misschien helpt schoonmaken van de lasertjes ook nog wel wat (spiritus/alcohol en een wattenstaafje voorzichtig)

• Brakkie
  • Niet online
OK gaan we zeker even proberen.

Ik zat trouwens net even rond te kijken op wat pro audio sites. De denon 2100 f is ook wel een supermooi dingetje. Eerst maar eens even kijken wat ik nog met die Numarks kan.

Iemand interesse? :P

Systeem | Strava

• Space_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025

Space_NL

ScoutLink DPC Team

[b]Op zondag 06 januari 2002 18:38 schreef brakkie
Iemand interesse? :P
sure, als ze alleen bij echt grote bas op hoge volumes overslaan wil ik er wel is over nadenken .. noem is een prijs zou ik zeggen

The Path of the least resistance will seldom lead u beyond your own doorstep

• Brakkie
  • Niet online
Ik weet niet wat redelijk is. Maar ik zat te denken aan 900 pieken ofzo. Zeg maar wat je er van vind. Het is inderdaad alleen bij extreem hoge volumes. Nieuw heeft ie me 1900 gekost.

Systeem | Strava

• Space_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-03-2025

Space_NL

ScoutLink DPC Team

*grin* dubbele cd spelers die overslaan, nee sorry, dan vindt ik helft van de prijs niet redelijk, gaat over dan ..

bij conrad (ongetwijfelt slechter merk) heb ik al voor 700gld een leuke set ... die kwa kwaliteit ongeveer gelijk komen aan die cd spelers denk ik ..

The Path of the least resistance will seldom lead u beyond your own doorstep

Pagina: 1