Toon posts:

delen wanadoo adsl plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakertz

Een vriend van mij heeft me gevraagt te helpen met het volgende probleem;

Bij hem in huis zijn ze over gegaan op wanadoo adsl plus. Ze hebben de volgende config.

Server (win98, twee netwerkkaartjes, eentje geleverd door Wanadoo)
Hub (10mbit, 6 poorts)
Aan de hub hangen drie clients, alle drie met win98.

Ze hebben het probleem dat er maar een persoon tegelijk kan internetten. Volgens die maat van mij zit het probleem in de netwerkkaart die door wanadoo meegeleverd is. Deze schijnt door wanadoo ze getweakt te zijn dat hij niet werkt met een tweede netwerkkaart en dat alleen deze netwerkkaart werkt met wanadoo. Nu wil ik niet geloven dat hier geen oplossing voor is. Weet iemand hier meer van? Komt dit probleem vaker voor? Of hebben ze toch een ander conflict (kapotte hardware, verkeerde ip-adressen, of zo iets)?
Ik heb helaas niet meer info over de systemen en de config. Heb zelf nog niet aan de systemen gesleuteld. Aangezien die vriend van mij helemaal geen wizzzkid is en zijn huisgenoot (die alles aangelegd heeft) er niet was heb ik telefonisch niet meer info kunnen verkrijgen dan het bovenvermelde :(

Verwijderd

heb ik ook wel eens gehoord.. geen idee of het waar is..

maar een proxy met nat zou dan toch oplossing moeten bieden?

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Installeer WinRoute of WinGate op de server, hiermee kun je je internetverbinding verdelen over de clients.

Verwijderd

Topicstarter
oke daar kan ik iets mee. Maar zou het ICS protocol van win98 werken? Ik heb dus geen idee hoe ze het nu opgelost hebben...

Verwijderd

Topicstarter
eugh, volgens mij gaat het nog niet werken met routersoftware. Volgens die maat van me zit het probleem in de hardware, de kaart meegeleverd door wanadoo kan niet overweg met nog een netwerkkaart in dezelfde pc (in dit geval de server). Als dit dus het geval is lijkt een andere netwerkkaart de enige oplossing. Nu vraag ik me echter af of wanadoo de meegeleverde modem niet toevallig zo hebben verkloot dat ie alleen werkt met de door wanadoo geleverde netwerkkaart. Dan is een andere netwerkkaart dus geen oplossing.....

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:06
Lijkt me vrij onzinnig dat Wanadoo zelf netwerkkaarten gaat lopen tweaken.

Bovendien: Wanadoo levert ADSL toch gewoon via Mxstream van KPN? Dan krijg je gewoon een standaard Alcatel ethernet modem en dat werkt met zo'n beetje elke netwerkkaart die 10 Mbit/half-duplex aankan.

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 10:00
Gewoon eens proberen een andere netwerk kaart in de server stoppen en kijken of je asdl verbinding aan de praat krijgt!! Zo ja dan moet het ook te delen zijn!! >:)

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37
Ik zelf heb een standaard adsl abo en heb het op de volgende manier gedaan:

Als je een hub heb heb je in principe geen server nodig, je kan ook gewoon de modem in de uplink stoppen van je hub, daarna effe je modem tweaken en voila... meerdere pc's kunnen tegelijk internetten zonder dat er de hele tijd een server staat te draaien

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf een netwerkje met adsl via de telefoonlijn en dat levert geen problemen op. Maar het netwerk waar ik het nu over heb is via de kabel. Is de modem die wanadoo levert voor adsl via de kabel ook te tweaken? Dat is geen alcatel modem (in ieder geval niet dezelfde modem als die ik hier gebruik).

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:55

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Lijkt me zeer sterk dat Cablewanadoo dat doet:
Je mag dan wel met slechts 1 pc op het internet, maar zij kunnen (mogen) die pc niet verbieden om op een netwerk te gaan. heb je niet gewoon een baggerkaartje als 2e kaart?
(bijvoorbeeld met dezelfde irq ingesteld staan)

Negeren is vooruitzien

• iNSaNe-oNe
  • Laatst online: 21-08 10:23

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Op maandag 07 januari 2002 10:12 schreef Mauritz het volgende:
ik heb zelf een netwerkje met adsl via de telefoonlijn en dat levert geen problemen op. Maar het netwerk waar ik het nu over heb is via de kabel. Is de modem die wanadoo levert voor adsl via de kabel ook te tweaken? Dat is geen alcatel modem (in ieder geval niet dezelfde modem als die ik hier gebruik).
Vriend,

Heeft hij nu KABEL van Wanadoo (Wanadoo Cable) of ADSL (Wanadoo ADSL) ?

Allebei hebben een modem, allebei zwart als het goed is. Die voor ADSL is een Speed Touch van Alcatel, die voor KABEL is een COM21-modem.

Wezenlijk verschil. :)

... en oranje! :P

Verwijderd

Topicstarter
RUK, daar vreesde ik al voor. Hij noemde het adsl maar zo leek als hij is verbaast het me niets als dat niet klopt. Heb helaas nog niets gezien, alleen gehoord. Het is dan cable en dus geen adsl. Hij vertelde me dat het adsl via de kabel was (nog nooit van gehoord maar goed, het ligt bij hem in huis, niet bij mij)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Die vriend heeft er dus geen verstand van (kabel/adsl) maar weet wel dat het aan wanadoo ligt...

Ik heb een schijt hekel aan dat soort gasten die zo denken ik doe alles goed terwijl ze amper een goed werkend netwerk aan de gang kunnen krijgen.

Ik zou zeggen begin op de server een fatsoenlijk OS te instaleren Windows 2000+ en gebruik ICS op de netwerk kaart van van wanadoo. Het is 1 vinkje en heel het netwerk heeft internet.

Maar laat het hem iig allemaal zelf doen want het ligt toch aan wanadoo..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik moet wel zeggen dat hij weer een ander die er verstand van denkt te hebben napraat dus aan hem ligt het niet helemaal (zo Rendier, neem ik het toch ff voor je op he!).

Ik ga er binnenkort eens een handje uitsteken want ze komen er niet uit. Als voorbereiding daarop wilde ik hier eens peilen of er bij andere toevallig ook dezelfde problemen bestaan met de aansluiting van Wanadoo. Ik draai hier zelf een win2k server en dat bevalt prima dus dat wilde ik daar ook maar doen... en idd, ICS van win2k is een groot kaasje!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:50

m0nk

16-09-2003 15.15

winroute, werkt goed, net zoals sygate, wingate, etc etc etc

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

OK, dan heb ik hier DE oplossing voor je.

Cable Wanadoo Broadband gebruikt zwarte Com21-modems. Hierbij wordt een brak inbel-proggie geleverd, om verbinding te maken met Casema. Het is een verbinding op basis van PPPoE (PPP over Ethernet).

Om met WinRoute gebruik te maken van die verbinding, moet je OF een interface (lees: netwerkkaart) hebben die continue verbonden is met het Internet, OF een Dial-up verbinding. Die standaard-software die Casema levert maakt van beide geen gebruik, maar levert PPPoE-software (NTS ofzo).

Als je RASPPPoE download van http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ dan kan je van die PPPoE-software een dial-up verbinding maken die Windows WEL in zijn externe-toegang lijst plaatst, en waar WinRoute dus wel mee overweg kan.

Andere oplossing: Installeer Windows XP op die machine. Die ondersteunt standaard WEL PPPoE-verbindingen, en heb je dus EN RASPPPoE EN NTS niet meer nodig.

Veel plezier. Geen dank. Graag gedaan. :7

Verwijderd

Topicstarter
kijk, daar kom ik een heel eind verder mee. THANKS Insane-one!!

Verwijderd

Topicstarter
Toch een kleine vraag daarbij. Ik weet niet of ze routingsoftware gebruiken of dat ze de ICS van win98 gebruiken? Werkt deze oplossing ook wannneer de ICS gebruikt wordt. M.a.w., kan het PPPoE er ook voor zorgen dat het ICS niet werkt?

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Op dinsdag 08 januari 2002 10:32 schreef Mauritz het volgende:
Toch een kleine vraag daarbij. Ik weet niet of ze routingsoftware gebruiken of dat ze de ICS van win98 gebruiken? Werkt deze oplossing ook wannneer de ICS gebruikt wordt. M.a.w., kan het PPPoE er ook voor zorgen dat het ICS niet werkt?
Bij mijn weten kan dat kloppen dat het dan niet werkt. ICS werkt alleen met connecties die Windows zelf kan 'zien' in zijn Externe Toegangs-folder.

Zodra je dus RASPPPoE download en installeert van die site, dan kan Windows hem dus wel 'zien' in die map, en kan hij ook daarvoor ICS toepassen. Oh, wacht. Dat was je vraag. |:(

Smeer hem dus RASPPPoE aan, dan heb ook jij weer iemand blij gemaakt. Succes! ;)

Verwijderd

Topicstarter
thanks, als alles een beetje goed loopt vandaag volgt vanavond de uitslag

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Op woensdag 09 januari 2002 10:32 schreef Mauritz het volgende:
thanks, als alles een beetje goed loopt vandaag volgt vanavond de uitslag
En? En? Laat ons niet langer in spanning! *D

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Als je vriend nog niet weet wat het verschil is tussen adsl en kabel , dan vrees ik voor het ergste :D

probeer eens win2000 , xp oid te installeren ;)
daar zit uitstekende routersoftware bij ingebakken.

heb je niet toevallig 1 van de netwerkkaarten op het eerste pci slot gedrukt? misschien kan ie er niet tegen om geshared te worden met de videokaart.
druk hem dan een slot lager als het kan.

anders weet ik het ook niet echt :)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Is meer dan 1 avond :) Je tijd is om :)

BRING IT OOOON!!! :P

Verwijderd

er staat een Freesco handleiding op de Wanadoo site voor asdl. Link niet bij de hand.
Nodig een PC met 8 of 16 MB RAM, 2 netwerkaarten en een floppy.
Daar hang je jouw hub aan en klaar.
Het recept staat er volledig bij. Ik heb op het forum gisteren er een topic over gezien.

Verwijderd

Topicstarter
jajaja, ik weet het, tijd verstreken. Ik heb advies opgevolgd en die gozer de link naar de software toegetrapt en meedegedeeld dat ie het lekker zelf eerst mag proberen. Hij s een druk baasje dus heeft er vast nog niets aan gedaan c.q. laten doen door een wannabee wizzkid uit zijn huis. Maar zodra ik het (voorlopig) einde van dit verhaal hoor laat ik het hier weten.

offtopic:
las laatst een klacht van een medetweaker dat mensen te vaak vergeten de uiteindelijke oplossing aan het einde van de topic te vermelden. Ben ik het helemaal mee eens, anders heb je nog niets aan de search, en hoe vaak lees je wel niet; "search gebruikt maar geen oplossing gevonden?"

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Ook wil het helpen om de wanadoo kaart een ip adres te geven uit de 10.*.*.* range en de interne netwerkkaart b.v. 192.*.*.* Of andersom.

Verwijderd

Men neemt de laatste versie van wingate installeer het op de server en op de andere pc's als client en het werkt dan ook allemaal maakt niet uit welk os je gebruikt.

Heb zelf kabel en adsl en lukt hier ook.

Ik ken met alle pc's icqén mailen en noem maarop wat nog meer gamen enz enz enz :)
Pagina: 1