Opstarten : I/O Fout.. data pleitte ?

Pagina: 1
Acties:

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-03 12:23
IK heb bij het opstarten van een P100 de volgende melding (als ik het win95-scherm te zien zou moeten krijgen)

I/O Fout
Hiervoor deed hij het altijd goed..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

boot eens met een bootflop en kijk of je de hdd nog kan benaderen.

Verwijderd

heb je niet toevallig een ranzig virus ofzo?

controleer ook je BIOS op de juiste waarden m.b.t. harde schijf (aantal sectoren en heads e.d.)

Misschien dat hij zich daardoor verslikt.

• whitehouse
nou./.tis volgens mij doordat hij in Windows stond, en werd uitgezet..toen deetie het ineens niet meer..dus ik denk dat de FAT naar de knoppen is..
maar ik heb hem net in mijn eigen pc gezet (P3Celly800@1000)
en deze BIOS kon hem niet auto-detecten (watie normaal wel kan) ...dus is iets vreemds mee aan de hand..

• whitehouse
ps..bootflop werkt niet meer...ik had de bootflop naar de c laten duiden (c:\windows\himem.sys enz.) maar kannie niet meer vinden :( ik vrees het ergste

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

debug?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Omdat Windows toen der tijd nog veel bugs had bij het laden van het systeem komen de meest rare meldingen op het scherm. het beste bij Win95 is gewoon alles opnieuw installeren. En mischien zeg je wel van: Jah dan ben ik al mn data kwijt op mn C. dus raad ik aan daarna direct een andere partitie bij te maken. Das wel zo handig. een I/O fout kan trouwens overal mee te maken hebben. Is het geheugen goed? staan je instellingen in je bios nog goed?
Kortom het kan aan vanalles liggen. Ik raad je dus aan om gewoon te formatteren en win opnieuw te installeren.

Deze advertentieplaats is te huur!

• whitehouse
heb hem op een ander systeem zo verre aan de praat dat ik (hij staat op I) de volgende foutmelding krijg als ik in CMD de volgende opdracht geef:
opdracht : I:
Melding : Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

vaag..erg vaag
ja..formatteren is de makkelijkste manier..maar dan gaan er vele documenten verloren :(

Pagina: 1