Toon posts:

A7V266-E problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
A7V266-E mobo, 1004b bios, Athlon XP 1500+, 256 MB DDR, 250W voeding geeft de volgende problemen:
- *af en toe* geeft win2000 een stop error bij het opstarten met de melding dat de bios niet ACPI complaint zou zijn
- geheugen wordt door de bios goed herkend, maar win2000 geeft aan dat er maar 128 mb is...
- LEDjes doen het niet hoewel ze wel goed aangesloten zijn, daarnaast doet de reset knop het niet...
iemand een oplossing hiervoor?

Verwijderd

is 250 watt niet een beetje magertjes? maar aan de problemen te horen ligt het daar niet aan

Verwijderd

Topicstarter
was ook mijn eerste ingeving, maar daar zijn inderdaad de meeste foutmeldingen toch niet mee te verklaren (zoals die ACPI error die win2000 geeft). Iemand nog een idee?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Die 1004b, is dat de nieuwste BIOS? En zat het er al in toen je w2k installeerde?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
dat is inderdaad de laatste final bios die uitgebracht is, was al door de winkel geinstalleerd. er is wel een nieuwere beta (1005-15, releasedatum 14-12-2001) beschikbaar, maar daar ben ik een beetje huiverig voor om die te flashen...

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

wat voor 80% aan de hand is bij "wazige foutmeldingen" en aangezien win2k maar 128meg geheugen ziet, zou ik ff je geheugen testen met een uitgebreide geheugen test: Ram Stress Test oid.
Succes

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook na een ram test die ook 256 zag, is het probleem nog aanwezig... Nog een ander idee?

Verwijderd

Ik heb XP 1600+ draaien op 235W voedinkje *D
Blijft nooit hangen...

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Kweenie, klinkt dan toch als software probleempje, uhhh format?

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

Topicstarter
Welke Bios gebruik je op het moment?

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij het installen van XP komt hij met dezelfde ACPI complaint error. Daarnaast kan dat ook niet omdat win2000 er net een paar uur vers op staat.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb hier een XP 1600+ @ 160 Watt :?.

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:45 schreef markm het volgende:
Ook bij het installen van XP komt hij met dezelfde ACPI complaint error. Daarnaast kan dat ook niet omdat win2000 er net een paar uur vers op staat.
Dan ligt het denk ik toch aan je voeding. ACPI zorgt namelijk voor een deel voor de stroomcontrole en gebruik in je systeem. deze interface zorgt bv voor het uitgaan van je computer na een afsluitopdracht.
ik als ik jou was een voeding van iemand anders regelen en ook een reepje geheugen om te testen of het deze twee dingen zijn.

Verwijderd

Hi,

A7V266-E Moederbord, athlon thunderbird 1333mhz, 128mb ddram mycom, 250W, asus 7100 gf2mx400, altijd met xp met asus a7vkt133 atx mogelijkheid gehad en nu is tie weg!? raar
Ik draai momenteel winxp prof,
en er staat u kunt u computer nu uit zetten.

dat heb ik nooit gehad.

die jumperfree mode is aan, core voltage default, bios zegt 1.75V, ik heb hem op athlon/duron staan, volgens mycom kon dat geen kwaad, temp in winxp stressed 53 graden, JP1/JP2 2.65V default, usb staan niet op +5VSB maar gewoon +5V.
Dus geen wakeup by Lan of Keyboard of Muis, Modem riser disabled, onboard audio disabled, sblive classic gold plug, and no ata100 or raid devices, just maxtor dma4,.
Lichtje op het moederbord doet het gewoon goed, GROEN,

need help anders installatie winxp helemaal overnieuw, nog geen goed image programma vandaar.
:'(:'(:'(:'(:'(:'(

Verwijderd

Zelf heb ik ook veel vette problemen met het dit ASUS moederbord gehad. Na vier dagen prutsen en tieren was de handel gewoon niet goed te krijgen (onstabiel op 133 Mhz bus). Van alles geprobeerd (hardwarematige jumpersettings, BIOS flashes, kale installaties, andere voeding, het wou niet helpen.

Misschien helpt het volgende!

Check eerst of je de jumpers goed hebt staan. Reserved temperatuur en Palomino.

Je voeding is wel erg licht (spanningsverschillen te groot). Probeer een nieuwe voeding.

Flash het BIOS toch maar eens (ASUS brengt tegenwoordig bijna om de dag een update uit ....... onstabiel platform?)

Is je koeling wel goed genoeg?

Als het bovenstaande niet helpt, kan het heel goed zijn dat je nieuwe mobo defect is. Dit was bij mij het geval en er rouleren meer van diezelfde verhalen op dit forum.

Nu heb ik mijn ASUS ingeleverd en om problemen te voorkomen heb ik een nieuw Soltek mobo gehaald. Installeren en draaien onder W2K. Zo hoort het.

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp heb ik nog een keuze,

heb gewoon goed koelpasta erop zitten,

goede koeler, op athlon/duron stand. Maar mocht ik hem dus op Palomino zetten zou het dus kunnen opgelost worden, is dat dus; stroom uit. atx power off. en dat jumpertje amd/duron op palomino en standaard dat ding eronder op amd/duron of reserved en gewoon weer aanzetten,

denk je dat dit het oplost.
:7

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 01:06 schreef memyselfandi het volgende:
heb gewoon goed koelpasta erop zitten,
Als je met 'goed' maar niet bedoelt dat het net zo dik d'rop zit als in de Heinz Sandwich Spread reklame. :)
goede koeler, op athlon/duron stand. Maar mocht ik hem dus op Palomino zetten zou het dus kunnen opgelost worden, is dat dus; stroom uit. atx power off. en dat jumpertje amd/duron op palomino en standaard dat ding eronder op amd/duron of reserved en gewoon weer aanzetten,
:7
- Goede koeler: JA.
- PALO_FREQ op 'Athlon/Duron': alleen als je processor unlocked is. 'Palomino' is voor Athlon XP bedoeld, maar multiplier instellen werkt dan niet op een geunlockte processor. Waarschijnlijk een hardware bug, anders hadden ze dit allang via een BIOS update opgelost.
- THEMCPU op 'Reserved': NEE. Of hier nu wel of niet de interne diode van de XP mee wordt gelezen: het werkt niet. Mobo geeft constant een temp van rond de 50 C aan.
denk je dat dit het oplost.
Ik betwijfel of het hier iets mee te maken heeft, maar die instellingen zijn sowieso belangrijk. Suk6. :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57
Ten eerste:
die jumper zou ik toch ook eerst op Palamino zetten.

Ten tweede:
ik heb gelijkaardige problemen gehad, vooral bij de install van XP. Blue-screentje op Acpi.sys en zo...
Bleek dat mijn cpu gewoon veeeeel te heet werd.
Om te testen effe op fsb van 100 gezet, zodat men 1900+ op 1200 draaide, en wat denk je, XP der in één vloeiende beweging der op.

Dus toch eerst effe je temp checken.

(Trouwens, die beta bios werkt perfect hoor, zet hem er maar lekker op!)

Verwijderd

Op vrijdag 01 februari 2002 08:58 schreef Fire69 het volgende:
Trouwens, die beta bios werkt perfect hoor, zet hem er maar lekker op!
1006e final is sinds gisteren uit. Deze is gelijk is aan de 1006e-05 beta. Geen enkel probleem mee gehad, dus...

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb met BIOS 1005 ook wat trubbles gehad.

Opeens 'hing' XP Pro, niks meer aan te doen. Uiteindelijk een cleane install gedaan, na de installatie bleef -ie elke keer hangen met een Inaccessible Boot Disk error. Fijn. XP was met geen mogelijkheid meer te installeren, heb uiteindelijk maar 2K Server gepakt, die wilde wel. Alhoewel ook die af en toe 'bevriest'.

Ik heb nu net 1006 geflasht en ben erg benieuwd of het nu wel weer gaat werken. Anders ga ik 1004 weer eens flashen denk ik.

Iemand meer deze trubbles gehad? Eventueel icm een Promise ATA133 controller??

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Het antwoord op dit tpoic is en blijft voeding. Geloof mij maar. Ik heb het ook ervaren!

Voor de rest meer dan lof voor dit asus bordje. Snel, stabiel en geen problemen mee op 145FSB.

Is gewoon een cool bordje!

b.t.w. check wel goed je koeler. Ik had namelijk met een thermalright sk6 het vervelende dat ie mijn cpu iets uit het socket lichtte. CPu werd toen ook makkelijk 58 tot 60 graden.
Check dit topic voor mijn oplossing daarvoor.
[topic=397459/1/25]

mijn temp komt nu stressed niet meer boven de 41 graden en 35 graadjes idle.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op vrijdag 01 februari 2002 13:28 schreef noltha het volgende:

Het antwoord op dit tpoic is en blijft voeding.
Yeah, right. Met een 350W Enermax zeker! :)
Verder zit er Arctic Silver II koelprut tussen m'n Athlon XP en m'n Alpha koelblok, en ik *weet* hoe je dat aan moet brengen.

Gezien andere ervaringen op diverse fora denk ik gewoon dat er 1 of meerdere bugjes in 1005 zitten.

Verwijderd

Hi, jarno, mace33 en fire69,

bij mij is het probleem na 2 lange dagen pas opgelost.!

Het lag dus niet aan die instellingen die het moederbord aangaven en ook niet een opgewaardeerde bios, nee.
Of palomino of athlon/duron, dat weet ik niet. Ik lees wel steeds dat de mensen die iets hadden over A7V266-E, dus beide hadden geprobeerd. O+
Ik heb het nog niet gedaan hoeven. O+

Het lag in mijn kast aan mijn windows xp prof installatie.
Is wel goed? maar mijn hdd heeft in de tussentijd steeds in andere kasten gezeten :+ :+ :? :? , dus nou komt het, de laatste kast was een at kast. Winxp zoog vreselijk in dat kastje, en heb die nu aan mijn neefje gegeven.
Maar een verse installatie loste het allemaal weer op!!!!!!
Ik had gewoon na del partitie en format c gewoon weer acpi..

Thnx voor de reakties. Maxi ma

Verwijderd

ACPI en W2K geeft 'kan' voor een hele hoop ellende geven. Het wat merkwaardig afsluiten, al dan niet met blauwe schermen gepaard, en onverklaarbaar oplichtende leds van allerlei devices horen daarbij (zelf brandde al mijn leds van de Plextor writer..af en toe na opstarten)
Wil je ACPI pertinent niet gebruiken dan moet je het volgende doen:
herinstallatie van win2k (commentaar van MS: ACPI can not be disabled by design) maar dan wel de file i386\txtsetup.sif editen. (dus eerst de cd naar hd copieren)
(weet niet helemaal meer zeker uit mijn hoofd of de file precies zo heet, maar het is de enige in die buurt van het alphabet die een echte extentie heeft)
In die file, bijna aan het einde staat ACPI_ENABLE default op 2 (altijd aan) deze op 0 zetten, in de BIOS ACPI uitzetten ( maar dan ook volledig!) en een nieuwe installatie doen.
Niet alleen kan ACPI wazig met power omgaan, maar ook met interrupts van devices: die worden op een hoop gegooid en door win2k (HAL) weer zelf verdeeld; ook een bronnetje van ellende.

En anders installeer je win2k server ;)
Pagina: 1