Toon posts:

Operating System Not Found..... HD stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn PC aanzet gebeurt er hetvolgende:
Beginscherm werkt...ik hoor de PC zoeken (zoemen) maar hij start niet door naar Windows. Ik krijg een zwart scherm waar in de linkerbovenhoek de mededeling komt:
"Operating System Not Found". Als ik de PC een paar keer uit en weer aanzet (5 a 6x) lukt het om wel door te starten naar windows.....Wie weet wat het probleem kan zijn en hoe ik het op kan lossen. :(

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HD misschien brak?

Probeer er eens een andere hd met zelfde OS in te hangen :)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:39 schreef Pollewob het volgende:
HD misschien brak?

Probeer er eens een andere hd met zelfde OS in te hangen :)
Misschien is het slim om eerst te kiken of de hdd wel meteen bij de 1e keer opstarten gedetecteert wordt. Soms gebeurd dat namelijk niet; pas na een paar keer opstarten is de hdd pas blijkbaar 'goed op gang'.

Probeer het gewoon ff: het is een stuk minder werk dan meteen een nieuwe hd erin te schroeven :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook een virus zijn als hij dit aangeeft, check wat er gebeurd als je boot met een bootfloppy.
Is de hdd dan benaderbaar.

Het zou kunnen dat hij een beetje moeilijk doet met het detecteren van de hdd, ik heb hier een oude compaq staan die ik soms ook 3 keer aan en uit meot zetten voordat hij de hdd vind.

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30

Japie.G

Colour Classic

heb ik ook gehad, hd stuk

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

ik zet deze even in OM (aangezien het lijkt dat er een stuk opslagmedia z'n werk niet goed meer doet); mocht het probleem anders van aard zijn, dan kan ie later naar WOS.
Pagina: 1