Toon posts:

Marantz sr 7200 a/v receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 1.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik heb hier laatst mijn gal gespuid over de nieuwe marant receivers ( sr 6200 en de sr7200 ) en dat ze ondermaats zouden presteren tov sr 7000 bijv. Dit was gebaseerd op bepaalde ontwerpfouten van marantz... Als je dus kijkt op audioreview.com av/receivers m van marantz en de sr 7200 dan zie je op de laatste reviews niets dan goeds .. hoe geweldig de 7200 wel niet klinkt en geen enkel plopje door speakers en zelfs op analoog bij + 10 db ( bijna max ) nog steeds geen ruisje hoorbaar !!! nu had ik dus een 6200 die dus de plop had bij het aanzetten,

de plop bij digitale bronnen wisselen en tussen nummers door ( cd ) maar hij klonk wel aardig. Ik besloot bij te betalen voor een sr7200 ... die moest nieuw besteld worden dus ik dacht mooi krijg ik een apparaat uit de nieuwe serie die dus zonder probs presteert. Ik zet het apparaat aan .. GEEN PLOP !! ik al helemaal blij... na tijdje luisteren lijkt hij stukken beter te klinken dan de sr 6200 die ik eerst had.. wel bleef de plop bij digitale bronnen ( weliswaar heel zacht maar toch aanwezig) en ook dat als ik de dvd speler doorschakel via de receiver er een korte verticale 'scrol' plaatsvind bij een witte flits... is in feite gewoon het signaal wat dan een 1/10e seconde niet meer word doorgestuurd vermoed ik, maar hoort niet.

Afijn heel leuk om te weten allemaal ... maar er zijn dus mensen die het apparaat tot + 10 DB in kunnen stellen en dan op digitaal EN analoog geen ruis ervaren zelfs niet vlak bij de speaker zittend !!!. ( zonder aangesloten bron op dat moment dus ). Ik ervaar bij digitaal + 10 db geen enkele ruis ( duh circuit is dan idle ) maar bij analoog begint hij al iets te ruisen bij 0 db... ai ai ai ....
+ 15 is max instelling. verder klinkt het apparaat echt heel goed... Ik heb een review gelezen van iemand die een sr 18 ex had ( amerikaans model) en thx ultra spec. maar die persoon vond de sr 7200 ( had een probleemloos model te pakken ) beter klinken dan het veel duurdere sr18 apparaat.

Marantz heeft ongetwijfeld een winnaar met die sr 7200. Alle mensen die een probleemloos apparaat hebbn prijzen de unit de hemel in ... zelfs mensen die aparte voor -eind versterker voor enkel stereo gebruiken vinden de sr 7200 dynamischer en puurder klinken dan hun oude opstelling... ze kochten hem voor surround en waren fiks verrast door stereo performance... nou wil ik dus een probleemloos werkend apparaat ... als trouwe marantz fan moet dat niet teveel gevraagd zijn lijkt mij...

al 2 mailtjes naar marantz.com site gestuurd maar geen replies .. weet iemand hier een service nummer van marantz in Nederland ?? Dan kan ik misschien met marantz proberen te regelen dat ik rechtstreeks een probleemloos apparaat krijg want telkens terugbrengen in de hoop een probleemloos werkende mee te krijgen gaat mij wat ver .. ik woon 20 km van de zaak af waar ik hem gekocht heb en telkens op en neer rijden gaat mij een beetje ver...

bvd !

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het mee zit is over een week mijn nieuwe SR5200 binnen. Ik ben benieuwd of ik de zelfde problemen tegenkom...

Maar heeft dat ruisen niet ook te maken met gebruikte speakers, gebruikte kabels, maar vooral ook, hoe goed die gebruikers luisteren?

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11 16:52
20 km is niets, gewoon teruggaan..

Verwijderd

Topicstarter
nee dat heeft daar niets mee te maken ... ik bedoel een speaker ruist enkel als hij zeer gevoelig is en gewoon signaal aangevoerd krijgt ... als jij een versterker op max instelbaar volume zet en hij ruist niet, dan heeft ie wel een voortreffelijk dempingssysteem... let wel op ANALOOG.
op digitaal hoor je zowieso niets dan als je op max zet.

nou als ik dus bij 0 db al een duidelijke ruistoon hoor en die bij + 15 db ( max) al redelijk hard aanwezig is.. en ik lees dat bij andere mensen dat probleem absoluut niet aanwezig is, dan mag ik veronderstellen dat ik dus een apparaat heb uit de corrupte lichting. Er is een man die met zijn oren tegen de speaker aan is gaan staan en volume verhoogd heeft en bij + 15 een zeer vaag ruisje waarnam.

te miniem om op te noemen haast. Dat is bij mij echt wel anders...

maar goed graag het tel nr van marantz service lijn oid als iemand dat voor me heeft :)

*kick*

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 12:50
Wat kost die Marantz sr 7200 a/v receiver eigenlijk?

"Choose life"

Verwijderd

Topicstarter
2201 gulden is adviesprijs in nederland en voor dat geld krijg je dan ook echt iets voortreffelijks( als je met geluk een goede unit treft ) of gewoon in de winkel eerst ff gaat luisteren voor het meenemen ( wat ik dus niet deed r*nd) Hij zou op het gebied van muzikaliteit en stereo performance de denon 3802 overtreffen die wat harder en killer klinkt. maar toch wel zo'n 800 a 1000 gulden duurder is. En als je geen waarde hecht aan composiet in/uigangen en 4 digitale ingangen ipv 5 en multiroom ( voor een 2e speakerset in andere kamer die onafhankelijk van hoofdkamer
word aangestuurd op aparte bron) dan kan je beter de 6200 nemen die is versterkertechnisch identiek aan de 7200 en die kost 1870 gulden.

nr al gevonden ... erg amicale man aan de lijn gehad en ik krijg zonder twijfel een nieuw apparaat.

• Nikel
  • Niet online
Mijn 5200 zegt regelmatig plop, kun je voor de zekerheid dat nummer even aan mij doorgeven?

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-12 06:40
zaterdag kan ik mijn
Marantz SR7200 ophalen :)
+
2x JBL XTI-80 (front),
2x JBL XTI-20 (rear),
1x JBL XTI-10c (center),
5m Ixos kabel,
25 meter normale kabel,
Philips DVD 712

samen voor €2500,-

goede deal toch :?
(wilde eerst XTI-40 i.p.v. XTI-20, maar als ik 20's nam kreeg ik dvd speler er super goedkoop bij :D)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-12 21:00
Op dinsdag 15 januari 2002 12:27 schreef G-Spotter het volgende:...
Neem er dan ook een Marantz DVD speler 'voor de looks' bij :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Arnold
Op dinsdag 15 januari 2002 12:59 schreef Knakker het volgende:

[..]

Neem er dan ook een Marantz DVD speler 'voor de looks' bij :)
deze dvd speler = tussenoplossing
omdat ik hem zo goedkoop aangeboden kregen.
haal eind dit jaar wel de Philips DVDR-800 (als die dit jaar uitkomt) die is hetzelfde als de DVDR-1000, maar dan met plastic i.p.v. metaal.. wat aanzienlijk in prijs zal gaan schelen. €2000 voor een dvd recorder vind ik nog net wat te veel ;)
als Marantz met dvd recorder komt is dat mijn eerste keus, maar ik verwacht van niet.

• Nikel
  • Niet online
Mijn 5200 wordt overmorgen opgehaald, en dan gaan ze hem fixen zeggen ze, jeeee :).

Zit ik dus minstens een week zonder...

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-12 17:08
Sorry maar is die SR 7200 nu echt zo geweldig?
heb zelf een stereo versterker Marantz PM 80 mkII, volgens mijn geluidsman zou ik minstens de SR 8200(uit Amerika zie link)moeten halen om musikaal niet in te leveren. Zouden jullie wat reviews willen posten? en ook aangeven met wat voor andere producten je hebt vergeleken? Kijk ik snap ook wel(is niet lullig bedoelt)dat als je dit monstertje hebt gekocht dat je oude sony of philips bagger klinkt en je dus gigantisch blij bent. Maar hoop dat je ook wat vergelijkingsmateriaal hebt van dezelfde prijsklasse of soort. Ben wel erg geintresseerd in het beestje

Marantz 8200

no comment

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-11 01:10
Kameraad van mij heeft idd ook die Marantz (7200) zeer cool dingetje. Maar ik heb zelf vorige week de JVC (RX-8012r) gekocht. Adviesprijs 1800 piek. Vrij duur voor een jvc, met daaraan gekoppeld een extra versterker voor de subwoofer. Nu moet ik eerlijk bekennen dat dit nog 'voller' klinkt dan de Marantz. Jvc wordt meestal afgedaan als een goedkoop merk maar ik moet in dit geval Marantz teleurstellen. Ik zou zeggen probeer de Jvc eens uit. Wel de 8012 serie nemen!

• Arnold
Op dinsdag 15 januari 2002 15:19 schreef Martinus het volgende:
Sorry maar is die SR 7200 nu echt zo geweldig?
heb zelf een stereo versterker Marantz PM 80 mkII, volgens mijn geluidsman zou ik minstens de SR 8200(uit Amerika zie link)moeten halen om musikaal niet in te leveren. Zouden jullie wat reviews willen posten? en ook aangeven met wat voor andere producten je hebt vergeleken? Kijk ik snap ook wel(is niet lullig bedoelt)dat als je dit monstertje hebt gekocht dat je oude sony of philips bagger klinkt en je dus gigantisch blij bent. Maar hoop dat je ook wat vergelijkingsmateriaal hebt van dezelfde prijsklasse of soort. Ben wel erg geintresseerd in het beestje

http://www.marantz.com/p_product.cfm?id=656&cont=u&line=rcv&product_series=he
de Marantz SR 8200 is Natuurlijk beter, de SR 9200 al helemaal! maar die kosten Natuurlijk ook meer! en iedereen heeft een budget.
de Marantz SR 7200 is qua stereogeluid de beste in deze prijscatogorie.
Hij is beter in stereogeluid dan een Harman Kardon 5000, maar die is qua dolby geluid ongeveer gelijk.
je kan zeggen dat de SR 7200 tussen de Harman Kardon 5000 en 7000 zit, wat meer naar de 5000 kant toe qua dolby geluid. en ongeveer evengoed stereogeluid als de Harman Kardon 70000.
Ik heb op internet een paar reviews kunnen vinden. maar deze is de beste:
http://www.audioreview.com/reviews/AVReceiver/product_78662.shtml

let wel... er zijn in het begin wat foute modellen geleverd (is als het goed is nu niet meer zo) waardoor sommige userreviews totaal niet goed zijn. als je zo'n unit treft kan je die altijd inwisselen (lees hierboven)

• Arnold
Op dinsdag 15 januari 2002 15:35 schreef appies het volgende:
Kameraad van mij heeft idd ook die Marantz (7200) zeer cool dingetje. Maar ik heb zelf vorige week de JVC (RX-8012r) gekocht. Adviesprijs 1800 piek. Vrij duur voor een jvc, met daaraan gekoppeld een extra versterker voor de subwoofer. Nu moet ik eerlijk bekennen dat dit nog 'voller' klinkt dan de Marantz. Jvc wordt meestal afgedaan als een goedkoop merk maar ik moet in dit geval Marantz teleurstellen. Ik zou zeggen probeer de Jvc eens uit. Wel de 8012 serie nemen!
heb je het met zelfde boxen geprobeerd enzo :?
want ik kan je vertellen dat boxen enorm uitmaken!
andere boxen = totaal ander geluid!
andere kabels = ander geluid
identieke opstelling, en dus alleen andere versterker, en daar goed naar luisteren.

zelf vind ik "goed gehoor" nogal een induviduele aangelegenheid.
ieder houd van "een bepaald geluid", de een van een wat scheller, de ander van een erg diepe bas.

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-11 01:10
Nee om eerlijk te zijn heb ik niet met dezelfde opstelling getest. Wel hebben 'wij' beide vrij dure boxen. Hij heeft tannoys ik zelf heb sherwoods. Zelfde prijsklasse. Maar ik vind de jvc zelf de goedkopere types vrij schel klinken, maar de 8012 heeft echt een hele goed uitgang waarbij het 'vollere' geluid goed tot zijn recht komt. Bij allerlei soorten music. Ik ga voor de rest geen reclame maken voor jvc, maar qua prijs / kwaliteit zit hij naar mijn mening heel goed! :)

• Arnold
Op dinsdag 15 januari 2002 15:45 schreef appies het volgende:
Nee om eerlijk te zijn heb ik niet met dezelfde opstelling getest. Wel hebben 'wij' beide vrij dure boxen. Hij heeft tannoys ik zelf heb sherwoods. Zelfde prijsklasse. Maar ik vind de jvc zelf de goedkopere types vrij schel klinken, maar de 8012 heeft echt een hele goed uitgang waarbij het 'vollere' geluid goed tot zijn recht komt. Bij allerlei soorten music. Ik ga voor de rest geen reclame maken voor jvc, maar qua prijs / kwaliteit zit hij naar mijn mening heel goed! :)
ik ben zelf niet zo weg van sony/philips/jvc enzo...
dit is qua geluid toch een klasse lager als
marantz/denon/harman-kardon enzo...

ik heb die jvc nog nooit getest.

• FoxMan
  • Laatst online: 21-08 20:37
Je bent niet zo weg van philips, maar toch heb je een amerikaanse philips gekocht ;). Maakt ook niet veel uit, maar volgens mij vergeet je toch NAD te noemen en denon word steeds meer commercieel, is toch best wel kut, maar gelukkig is hun iets duurdere spul wel super :).

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• Arnold
Op dinsdag 15 januari 2002 16:00 schreef FoxMan het volgende:
Je bent niet zo weg van philips, maar toch heb je een amerikaanse philips gekocht ;). Maakt ook niet veel uit, maar volgens mij vergeet je toch NAD te noemen en denon word steeds meer commercieel, is toch best wel kut, maar gelukkig is hun iets duurdere spul wel super :).
philips heeft alleen aandelen in Marantz, ze hebben er laatst zelfs nog een hele boel weggedaan, omdat ze zelf op de amerikaanse markt willen komen onder de naam "philips".

marantz is/was een zelfstandig onderdeel binnen philips.

NAD = super, maar ik vind het er niet uitzien te plastic. Geluid is wel super, ben ik echt weg van, maar daar betaal je ook wel voor :{

• Martinus
Op dinsdag 15 januari 2002 16:09 schreef G-Spotter het volgende:
NAD = super, maar ik vind het er niet uitzien te plastic. Geluid is wel super, ben ik echt weg van, maar daar betaal je ook wel voor :{
Helaas worden ze niet zo degelijk gebouwd

no comment

Verwijderd

We hebben hier de 7000 versie staan, en ook hier nergens last van. Ik zelf ben op dit moment aan het zoeken naar een 2de paar JK-Acoustics boxen, als ik die gevonden heb begin ik toch zwaar te denken aan een centerspeaker+een Marrantz 7200 of een Denon versterker. Mijn ervaring tov Marrantz, tot nu toe alleen maar goeds!

Verwijderd

Toevallig zeg,
heb het zelfde setje gekocht behalve de dvd-speler
ik heb er de Marantz DV 7010 bij genomen.
Dit alles voor 2696 euro bij mediamarkt.

:):):):):):):):):)

• Arnold
Op woensdag 16 januari 2002 11:00 schreef YokiBear het volgende:
Toevallig zeg,
heb het zelfde setje gekocht behalve de dvd-speler
ik heb er de Marantz DV 7010 bij genomen.
Dit alles voor 2696 euro bij mediamarkt.

:):):):):):):):):)
ik met dvd speler voor € 2500,- *D *D

Verwijderd

Maar toch niet met de marantz DV 7010 of wel?

Waar heb jij het gekocht dan?

• Arnold
Op woensdag 16 januari 2002 15:02 schreef YokiBear het volgende:
Maar toch niet met de marantz DV 7010 of wel?

Waar heb jij het gekocht dan?
ow nee :D

ik heb:
Marantz SR7200
2x JBL XTI-80
2x JBL XTI-20
1x JBL XTI-10c
1x Philips dvd 712
5m ixos kabel
25m normale kabel

voor €2500,- dus

• Martinus
Kunnen we dit topic niet omdopen naar:
Een goede DTS/DPL receiver rond de €850?
Kunnen we wat ideeen en reviews/resultaten posten, geloof dat op dit moment hier heel veel mensen naar zoeken.
Vond deze ook nog met THX van Pioneer rond de €816.
Pioneer VSX-859RDS

no comment

• Arnold
er kan best zo'n topic komen, maar ik vind dat je zelf moet luisteren of je een hifi apparaat zelf moet beluisteren voor je koopt.
Iedereen houd van een "eigen geluid".

• Martinus
Op woensdag 16 januari 2002 22:46 schreef G-Spotter het volgende:
er kan best zo'n topic komen, maar ik vind dat je zelf moet luisteren of je een hifi apparaat zelf moet beluisteren voor je koopt.
Iedereen houd van een "eigen geluid".
Tuurlijk, da's waar maar zo kom je misschien wel op ideeen die je eerst niet in je rijtje had staan.

no comment

Pagina: 1