Toon posts:

[hifi] relatief goedkope Onkyo of 'dure' Philips.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort wil ik een nieuw hifisetje kopen, alleen een versterker (eventueel met ingebouwde tuner), een cd-speler (eventueel dvd met cd afspeel mogelijkheid) en luidsprekers. Primair gaat het mij om mijn audio cds af te spelen op zo'n hoog mogelijke kwaliteit.

Is het naar jullie mening beter om voor de duurdere philips (of sony, panasonic etc) componenten te gaan, of misschien de goedkopere Onkyo's (of in prijs vergelijkbare merken)? Ik wil er even bij vermelden dat ik via via extra korting krijg op Philips producten. Ik wil tussen de 1500 en 2000 gulden besteden voor het totaal.

bedankt alvast, fret

edit:

luidsprekers vergeten, toch handig...

Verwijderd

Ik weet niet of je dit wellicht leuk vind? Maar Sony heeft de Lissa set bestaande uit een receiver, cd en md. Normaal zou dit setje exclusief speakers natuurlijk boven de 4000,00 zitten. Nu wil het dat RAF en Staffhorst deze set in de aanbieding hebbewn voor FL. 1999,00. Is dmv Ilink ook nog op je pc aan te sluiten en te besturen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Dus je wilt een versterker en een cd speler voor €900?

Speakers heb je dus al?

Verwijderd

Topicstarter
nee, speakers heb ik nog niet...

• hervaz
Als het puur om de goede weergave gaat is hier ook wel een set van "audiofiel niveau" samen te stellen, maar dingen als vloerstaande speakers, afstandsbediening , en bruut geluid waar je een muur door laat instorten kan je dan wel vergeten.

Ik denk dan bv aan een set b&w 303 speakers, een rotel 921 of marantz pm 4200 versterker, en een marantz cd 4000 of een cambridge speler.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:49 schreef hervaz het volgende:
Als het puur om de goede weergave gaat is hier ook wel een set van "audiofiel niveau" samen te stellen, maar dingen als vloerstaande speakers, afstandsbediening , en bruut geluid waar je een muur door laat instorten kan je dan wel vergeten.
Ik hoef geen muren omver te blazen, het gaat mij puur om maximaal genieten van mijn cd's, oog voor detail. Ik ben muzikant en wil graag kritisch kunnen beluisteren...
De spullen die jij noemde blijven zo'n beetje rond de 2000 gulden grens?

Verwijderd

hmmm, 2000,- op audiofiel niveau is een beetje moelijk.
Ik heb canton speakers (5.1 set) met eerst een philips fr740, maar die heb ik ingeruild voor een onkyo tx-ds 595 en een werel van verschil, maar praat nu wel over 4000,- zonder cd speler.

• hervaz
Dit is puur een voorbeeld van iets dat ik persoonlijk goed vind klinken, anderen hebben vast nog meer tips voor je, ik zal ff de plaatjes van een leuke setup hier neer zetten en de prijzen:

Speakers b&w 303, 350 gulden per stuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/303_maple_grille_off.jpg

Versterker rotel RA-931mk2, 675 gulden.

Afbeeldingslocatie: http://www.rikstoet.nl/media/rotel-ra931mkII.jpg

Geintegreerde versterker 2 x 35W met phono input

Cd speler marantz cd 5000, 595 gulden.

Afbeeldingslocatie: http://store2.yimg.com/I/wildwestelectronics_1662_838929

Totaal 1970 gulden, € 985,-

En dit is een heel erg lekker klinkend setje imo.

Ik speel zelf ook met rotel versterkers, vooral met metal (dat ik erg veel luister) een aanrader.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht ook niet de absolute top voor 2000 pieken, maar het is voor mij wel een grens. Meer heb ik gewoon niet te besteden. Het is voor mij de afweging of ik voor de mooie lijn van de gewone merken (Sony, Philips etc) moet kiezen, of de budget lijn van de betere audio merken.

Voor hetzelfde geld raden jullie me aan om voor een Sony te gaan, omdat de goedkopere Onkyo's of Marantz' het echt niet zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 16:01 schreef hervaz het volgende:
Speakers b&w 303, 350 gulden per stuk.

[afbeelding]

Versterker rotel RA-931mk2, 675 gulden.

[afbeelding]

Geintegreerde versterker 2 x 35W met phono input

Cd speler marantz cd 5000, 595 gulden.

[afbeelding]

Totaal 1970 gulden, € 985,-

En dit is een heel erg lekker klinkend setje imo.

Ik speel zelf ook met rotel versterkers, vooral met metal (dat ik erg veel luister) een aanrader.
Lookin' good! ik luister ook veel metal, maar ook progrock en jazz. Waar kom je trouwens aan die prijzen? Internet of een lijst uit de winkel? thx...

• hervaz
Ik luister metal en klassiek vooral, en het klinkt beide erg lekker.

De prijzen heb ik van www.rikstoet.nl, maar deze produkten zijn vrij algemeen verkrijgbaar bij een goeie audioboer.

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kwa speakers zou ik voor de b&w 601 s3 gaan (of een oudere 602 s2 (rest partij?))

Deze zijn maar iets duurder dan de 303, maar geven een veel mooier, openener geluid. De 303 vond ik ietwat gedempt klinken (op een marantz sr7200)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het hele philips/sony verhaal moet ik dus vergeten?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Je hoeft niets te vergeten! Maar waarom voor dit soort dingen de mening van anderen volgen? Ga toch gewoon met een paar goeie cd's van jezelf naar een of meer audiozaken, en ga naar enkele goeie merken luisteren......!!! Echt de ENIGE goeie oplossing voor je "probleem" (= toch juist leuk om te doen!?) <:)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 16:24 schreef bjorn het volgende:
Kwa speakers zou ik voor de b&w 601 s3 gaan (of een oudere 602 s2 (rest partij?))

Deze zijn maar iets duurder dan de 303, maar geven een veel mooier, openener geluid. De 303 vond ik ietwat gedempt klinken (op een marantz sr7200)
Oei, kijk toch uit wat je zegt, Hervaz moet hier weer op reageren.

ff serieus ik denk dat Hervaz weer op het goed spoor zit. er is genoeg te beleven voor 2000,- op audio gebied. Zelf raad ik je een om eens naar een NAD versterkertje en behalve de B&W 601S2/3(heb ik zelf ook) of DM303 naar de budget serie van Monitor Audio te luisteren.

Veel plezier en laat weten wat het is geworden...

Verwijderd

Je zou de onkyo tx8211 reciever kunnen doen
met een bijpassende cd speler dan zit je op een kleine 1200 piek heb je 800 piek over en daar kan je bijvoorbeeld een setje tannoy mx3 of 4 of mission m73 of m74 voor halen dan heb je een netjes budget setje met een goed geluid

• hervaz
Hihi, welnee, als iemand anders heel gelukkig is met de 601, wie ben ik dan om te zeggen dat ik hem niet zo mooi vind?

Ik zeg ook niet wat hij MOET kopen, ik geef alleen een voorbeeld dat het heel goed kan voor dit budget, in ieder geval veel geluk met luisteren, en post nog even wat je gekocht hebt (altijd leuk) *D

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zondag 06 januari 2002 16:56 schreef fret het volgende:
Maar het hele philips/sony verhaal moet ik dus vergeten?
neej..dat ook weer niet..zelfs een audiofiel hoeft zich niet over te geven aan apparaten boven hun budget.

zelfs de QS serie is absoluut niet slecht.
Je moet er goeie speakers bij nemen, die "passen" zeg maar.
neem een set goeie kabels..Ik denk niet dat je dan voor 2000 piek klaar bent, maar goed. Dan zou ik nog idd een stel goeie Magnat of B&W boxen erbij kopen, liever KEF,..

je komt er iig niet met 2000 piek.
Enneh..die onkyo's zijn ook niet slecht hoor..zeker niet!
De goedkoopste is bijna evengoed als de duurste sony,.maar wederom..de QS standard serie is absoluutnet slecht!
de versterker van sony uit de QS serie zit tegen de 8a 900 piek.. (dempingsfactor 120 d8 ik,..goed frequentie bereik..zoek zelf maar ff naar de specs) MD zit tegen de 1000 ook..cd speler is weer wat goedkoper.. iig geen cd wisselraar nemen..vind ik beetje crappy met de constructie enzo.

ik denk dat je tegen de 2,5 a 3 duizend wat hebt pas.
Dan heb je lekker goeie weergave met detail en strakke bassen,..zoals ze horen gewoon

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zeker posten wat ik gekocht heb, maar dat kan nog wel even duren. Ik hoop binnenkort af te studeren, en dan doe ik mezelf een goeie installatie kado. wil me alleen eerst orienteren. Bedankt allemaal voor de tips enzo, ik neem het ter harte, en natuurlijk ga ik zelf ook eerst eens goed luisteren... :P

dank, fret

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 06 januari 2002 17:53 schreef Vulcan750 het volgende:
Je hoeft niets te vergeten! Maar waarom voor dit soort dingen de mening van anderen volgen? Ga toch gewoon met een paar goeie cd's van jezelf naar een of meer audiozaken, en ga naar enkele goeie merken luisteren......!!! Echt de ENIGE goeie oplossing voor je "probleem" (= toch juist leuk om te doen!?) <:)
Dit is inderdaad de enige echt goed oplossing. Ik vind die set van Hervaz wel interessant.

Als je het bij een merk wil houden kan je ook alles van Marantz aanschaffen, die lui maken in die prijsklassen echt leuke spulletjes :)

Die 303Vs601 discussie is wel grappig. Daarmee zie je echt dat er geen sprake is van 'beter' en slechter en dat een duurder component gebruik geen betere speaker hoeft te betekenen :). Ik, Jag en Hervaz delen volgens mij dezelfde mening over de 303 en de 601 :)

Neyen en Bjorn vinden precies het tegenovergestelde :). Ik vind een 601 namelijk een beetje een dood dingetje en de 303 echt een HEEL erg mooi speakertje (vooral het laag van de 601 minder dan van een 303 heb ik het idee :o). Smaak valtniet over te twisten :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1