Toon posts:

Voltage verhogen -> volstaat alleen beter koeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Of zijn er nog andere trukjes? Het zit zo, ik heb mijn FSB verhoogd en omdat ik anders teveel crashes krijg is het logisch dat ik mijn voltage verhoog... Maar nu wordt hij te heet als ik bv Q3 speel (bij 3D mark zal hij ook wel crashen)
Zijn er trukjes op de warmte te beperken of is een betere cooling een must? (ik krijg een nieuwe case + casefans ook... )

Verwijderd

Overklokken = koelen

De manier waarmee je koelt kan verschillen. Een goede heatsink + cpufan, casefans voor de airflow, waterkoeling, wc + peltier.

Wil je meer weten gebruik dan de search, de links of de faqs.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
jij hebt die tb 1000 al best lang he? ook aan je naam te zien. ik kan je wel mededelen dat de eerste batch 1 ghz cpu's best slecht te overklokken waren. ik had er 1 uit dec (ajfa) en die ging met geen mogelijk hoger dan 1150mhz (1,95v 40c stressed) dat is dus een lachertje vergeleken met de axia ghz cpu die zo op 1333 gingen. maat van me had er zelfs 1 die niet hoger ging dan 1066

en daar komt ook nog eens bij dat jouw msi mobo niet echt een overklok wonder is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:37 schreef salvador4 het volgende:
jij hebt die tb 1000 al best lang he? ook aan je naam te zien. ik kan je wel mededelen dat de eerste batch 1 ghz cpu's best slecht te overklokken waren. ik had er 1 uit dec (ajfa) en die ging met geen mogelijk hoger dan 1150mhz (1,95v 40c stressed) dat is dus een lachertje vergeleken met de axia ghz cpu die zo op 1333 gingen. maat van me had er zelfs 1 die niet hoger ging dan 1066

en daar komt ook nog eens bij dat jouw msi mobo niet echt een overklok wonder is.
Dit is volledig waar maar ik wil hem toch op 1100 krijgen want dit is namelijk het minimum... verder wordt al een probleem maar 1.100 is zeker te halen!
Het probleem is dat hij wel runt op een lagere V-core maar dan wilt de PC niet meer booten (alleen via switch van de voeding...)
En als ik dan in windows was ging hij wel vreselijk goed maar jah :)

Enneuh hoe zit het met de chipset? want daar staat alleen een mooi heatsinkje op... Maakt het iets uit of ik er een fan (van videokaart bv...) opzet?

Enneuh dat hij 1100 kan halen dat weet ik zeker... want mn PC crashed gewoon eens aan de 50° en hij loopt al 47 idle op 1.1 :'( Dus ik denk dat het hem eerder daar zit.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
je zit met een kt133 chipset en daarmee zal je nooit een hogere fsb halen dan 110. 110 is al zeldzaam want dat blijkt gewoon zelden stabiel te zijn met die chipset. sommige blijven bij 103mhz bv al steken. tis dus niet nodig om die chipset extra te koelen. Wat je kan doen is de brugjes op je cpu verbreken/verbinden en em zo in te stellen op 11*100. want ik d8 dat je met dat mobo geen multiplier in kon stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:49 schreef salvador4 het volgende:
je zit met een kt133 chipset en daarmee zal je nooit een hogere fsb halen dan 110. 110 is al zeldzaam want dat blijkt gewoon zelden stabiel te zijn met die chipset. sommige blijven bij 103mhz bv al steken. tis dus niet nodig om die chipset extra te koelen. Wat je kan doen is de brugjes op je cpu verbreken/verbinden en em zo in te stellen op 11*100. want ik d8 dat je met dat mobo geen multiplier in kon stellen.
In het bios wel...

enneuh op 1.1 draait hij prima... tot als ik een kwartiertje Q3 speel... maar ik mag uren windows draaien zonder blue screens hoor heb ik allemaal al getest dus stabiel is hij wel... Ik ga klooien met de cooling denk ik :)
Pagina: 1