Rick,
ik heb nu weer een paar dagen zitten testen.
Dit is natuurlijk wel een GF2MX kaart, met dat simpele Philips 7108 dochter bordje er op. Kosten waren iets van 128 + 100 gulden ..
Met die Asus BIOS is het zogenaamd een 7100-Combo kaart, natuurlijk zonder Tuner. En Twinview werkt niet samen met de Video-in/Capturing.
En het draait hier nog steeds op Win98SE.
Win 2000 en XP leveren nog wat vraagtekens op, zowel software- als hardwarematig zal ik een hoop moeten aanpassen als ik overschakel. Een andere optie is nog altijd een DC10+ kaart. Net zoals ieder andere kaart is daar echter ook de hardware MJPEG ondersteuning niet rond onder XP/2k. Lang leve de filmindustrie die er alles aan doet om te voorkomen dat analoge video makkelijk in de computer te bewerken is...

(Kent U het verhaal van DeCSS ??)
De best werkende en stabiele drivers met die kaart (Eigenlijk dus een Gladiac MX) zijn de Asus 14.62(A) beta drivers.
Met 21.81 of 21.83 ontstaat er instabiliteit als ik vanuit NFS Porsche heen en weer schakel tussen het spel en de desktop. En de algehele stabiliteit van de machine is dan bij continu gebruik, zo'n 10 - 15 uur per dag, ook niet 100 %. Ik haat rebooten omdat het systeem kuren begint te krijgen !
Andere drivers doen hetzelfde, zijn instabiel met dat spel, of met capturing.
De beste WDM drivers schijnen versie 1.08 te zijn, de ASUS versies zijn op zijn zachtst gezegd brak. Om tot en met een resolutie van 720x576 zonder dropped frames te kunnen capturen, moet ik de ASUS ASV2 codec, of een andere software MJPEG codec, gebruiken. Die ASUS ASV2 codec krijg je alleen met een 'echte' Asus-VGA driver.
DivX gaat maar tot 352x288 zonder dropped frames, hoewel 640x480 nog wel zonder verlies van audio synchronisatie gaat bij iets van 30 dropped frames per 15 minuten.
Hogere resoluties gaan dan gewoon fout.
En Asus Live of DVCR kunnen de Composiet ingang en/of de Audio capture en soms zelfs de hele WDM driver niet vinden...
De enige capture applicatie die goed schijnt te werken, is tot nu toe Mainactor, die door Elsa wordt geleverd bij de kaart. Gelukkig werkt dat nog met de Asus BIOS en driver..
Mediastudio Pro 6.0 en Adobe Premiere bakken niets van het capturen, net als Asus Live en DVCR.
Rest mij alleen nog Virtual Dub om uit te proberen. En nog wat andere dingen waar ik nog niet naar om heb gekeken.
Zoals :
Cyberlink, Morgan M-JPEG, Mediastudio Pro 6.5, Cinax Cineplayer, Kaydara Filmbox, Personal Video Station, Avid Mediacomposer, Avid Express, Spruce, zoeken maar dus welke software echt wil werken.
Op zich heb ik nu wat ik nodig heb, capturen met Mainactor gaat redelijk goed, en bewerken met Premiere 6.0 gaat ook aardig.
Keuzes, keuzes, keuzes..