Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
kijk eens op http://www.maz-sound.com --> Songs --> Trackers
o.a. Madtracker is best leuk...
o.a. Madtracker is best leuk...
MadTracker loopt hartstikke kut bij mij, en ik kan niet zeggen dat het echt vernieuwend os... De code sucks, echt bagger (vind ik dan.)
Ik kijk ff verder....
Ik kijk ff verder....
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
nog heel ff wachten, ik hoorde op lowlands van een maatje van me dat FastTracker III in september moet uitkomen... Hij had al wat screenshots gezien en was erg onder de indruk.
FT3? Volgens mij zijn de makers gestopt met de ontwikkeling van FT2....
kijk maar op http://www.starbreeze.com /
kijk maar op http://www.starbreeze.com /
Vergeet Impulse Tracker 2.14 niet...
Ze zijn bezig met deel 3 (al een jaar of wat..
)
Ze zijn bezig met deel 3 (al een jaar of wat..
)
Mijn probleem is dat als ik een wav export doe in FT2, dat die wav dan wel stereo is, maar erg brak klinkt.
1. Als je alle instrumenten met hun panning op het midden laat staan, is het op paier een stereo wav, maar het klinkt erg mono.
2. Als je de instrumenten d.m.v. panning verdeelt over links en rechts, zit je met het probleem dat je links en rechts niet hetzelfde hoort.
Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem. Ik weet dat het mono samples zijn, in FT2, maar er moet toch een oplossing zijn zodat ik stereo wav's ( --> MP3's) kan bakken?
1. Als je alle instrumenten met hun panning op het midden laat staan, is het op paier een stereo wav, maar het klinkt erg mono.
2. Als je de instrumenten d.m.v. panning verdeelt over links en rechts, zit je met het probleem dat je links en rechts niet hetzelfde hoort.
Ik zoek dus een oplossing voor dit probleem. Ik weet dat het mono samples zijn, in FT2, maar er moet toch een oplossing zijn zodat ik stereo wav's ( --> MP3's) kan bakken?
Verwijderd
[Retard Mode]
Wat is 'TRACKEN', want het klinkt wel interessant namelijk... (serieuze vraag)
[/retard Mode]
Wat is 'TRACKEN', want het klinkt wel interessant namelijk... (serieuze vraag)
[/retard Mode]
Tracken is muziek maken d/m/v een tracker/tracking programma
Vele van die programma's heten xxx-Tracker. M4et bijv. FastTracker ga je aan de slag om een nummer te maken. Dit wordt opgeslagen als een XM-bestand. De inhoud van dat bestand zijn ten eerste samples (een enkele toon van een bepaald instrument) en data, met info van wanneer welk instrument hoe gespeeld moet worden.
Tot zover het bestand.
Om het even simpel te houden, je hebt dus meerdere 'channels' die je kunt gebruiken. DIt zijn dus de stemmen, zeg maar. Doordat je je toetsenbord als keyboard kunt gebruiken, kun je een compleet muziekstuk maken. Je hoeft niet real-time te spelen (kan wel) maar je kunt het gewoon stap voor stap programmeren. Klinkt allemaal erg ingewikkeld, maar als je 1. weet hoe ene PC werkt 2. een beetje muzikaal bent en 3. een uurtje of 2/3 de tijd neemt heb je FT2 heel aardig onder de knie.
Vele van die programma's heten xxx-Tracker. M4et bijv. FastTracker ga je aan de slag om een nummer te maken. Dit wordt opgeslagen als een XM-bestand. De inhoud van dat bestand zijn ten eerste samples (een enkele toon van een bepaald instrument) en data, met info van wanneer welk instrument hoe gespeeld moet worden.
Tot zover het bestand.
Om het even simpel te houden, je hebt dus meerdere 'channels' die je kunt gebruiken. DIt zijn dus de stemmen, zeg maar. Doordat je je toetsenbord als keyboard kunt gebruiken, kun je een compleet muziekstuk maken. Je hoeft niet real-time te spelen (kan wel) maar je kunt het gewoon stap voor stap programmeren. Klinkt allemaal erg ingewikkeld, maar als je 1. weet hoe ene PC werkt 2. een beetje muzikaal bent en 3. een uurtje of 2/3 de tijd neemt heb je FT2 heel aardig onder de knie.
Verwijderd
Kijk eens op: Http://www.fruityloops.com
en download daar het programma fruityloops.
Werkt erg makkelijk,
Michael
en download daar het programma fruityloops.
Werkt erg makkelijk,
Michael
Vergeet MOdplug Tracker niet. Dat is op dit moment echt de beste volop in ontwikkeling.
Sinds kort zit er zelfs VST support in.
Kun je VST effecten op kanalen loslaten, errug vet!
Modplug wordt op dit moment ook het meest gebruikt als ik zo naar het commentaar in de Modjes kijk. Enne het is volledig freeware, wat wil je nog meer? Check www.modplug.com voor de nieuwste versie.
Sinds kort zit er zelfs VST support in.
Kun je VST effecten op kanalen loslaten, errug vet!
Modplug wordt op dit moment ook het meest gebruikt als ik zo naar het commentaar in de Modjes kijk. Enne het is volledig freeware, wat wil je nog meer? Check www.modplug.com voor de nieuwste versie.
Als je een leuk programma wil om MOD en XM-tracks af te kunnen spelen, dan heb ik een leuke: XMPlay. Dat progje maakt van elke track een gigantisch mooi stereobeeld, dankzij een surround2-functie, de surround1-functie is wel leuk maar 2 is mooier, vooral als je de panning (dus de kanaalscheiding) helemaal op maximum zet en dan afspeelt in de surround2-mode. Dit is de tracker met het mooiste geluid wat ik ooit gehoord heb. Zeker de moeite waard om het te proberen dus!
Mail mij maar op hansheino@superweb.nl dan stuur ik je het progje toe, grafisch ziet het er ook heel mooi uit!
Mail mij maar op hansheino@superweb.nl dan stuur ik je het progje toe, grafisch ziet het er ook heel mooi uit!
Hans dude geweldig, ik ga gelijk kijken. Ok ik heb hem al gevonden.... Ik denk ik scoor hem zelf maar ff... Bedankt.
Dude!!!!!!! Het werkt! Echt super geluid man!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mega onwijs bedankt, naar zo'n geluid was ik al meer dan een jaar lang op zoek!!! Als ik in deze qualiteit ook nog .wav's kan exporteren ben ik helemaal happy.....
/me is blij.
/me is blij.
Kleine moeite, groot gemak... you're welcome
Ow? Hehe wist ik niet! Is dat proggie een beetje de moeite waard dan? Ik heb het nog niet uitgeprobeerd eerlijk gezegd...
Verwijderd
Heb je wel eens Buzz geprobeerd?
http://www.buzztrack.com
Ik heb eigenlijk alle trackers links laten liggen, omdat Buzz gewoon helemaal flippen is!
http://www.buzztrack.com
Ik heb eigenlijk alle trackers links laten liggen, omdat Buzz gewoon helemaal flippen is!
Verwijderd
buzz roeled! je kan vst plugins gebruiken is windows loopt redelijk in w2k. honderenden plugins! etc etc
Pagina: 1