[PS2] DVD op PS2 via video mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Vraag stond eerst in een oud topic erbij, maar nu toch maar even hier:

Ik speel nu PS2 via de scart ingang van mijn video (en de meegeleverde RGB kabel + scart converter omdat mijn TV geen scart of rgb ingang heeft. In de handleiding staat dat je zo via de video geen DVDs kunt afspelen, omdat de kleuren dan vervormen. Is dat zo en is er iets aan te doen? (ik heb zelf geen DVD om het te testen)

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
[/oeps]
Hier stond iets wat toch niet klopte, sorry!
[oeps]

• Cpt.Morgan
Op zondag 06 januari 2002 15:14 schreef Ares het volgende:
[/oeps]
Hier stond iets wat toch niet klopte, sorry!
[oeps]
LOL en zelfs dat heb ik toch niet gezien :)

Iemand anders een idee?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02 19:38

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De bijgeleverde kabel (met scart convertor) is GEEN RGB kabel hoor.. maar gewoon een composite signaal.

Dus als het goed is levert dit geen problemen op. Wat je video daarna met het signaal doet weet ik niet. Maar als je je PS2 toch al zo aangesloten hebt, huur een dvd, prop em erin, zie wat er gebeurt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Cpt.Morgan
Op zondag 06 januari 2002 16:04 schreef Creepy het volgende:
De bijgeleverde kabel (met scart convertor) is GEEN RGB kabel hoor.. maar gewoon een composite signaal.
Okay je hebt gelijk.. mijn fout...
Dus als het goed is levert dit geen problemen op. Wat je video daarna met het signaal doet weet ik niet. Maar als je je PS2 toch al zo aangesloten hebt, huur een dvd, prop em erin, zie wat er gebeurt.
Was ik ook al van plan, maar ik vroeg me af of iemand het misschien wist :)

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59

Raimond613

Simracer

Ik heb precies hetzelfde, ook via mn video aangesloten.

Sommige dvd's kan ik gewoon kijken, anderen niet; dat komt door de kopieerbeveiliging die op sommige dvd's zit.
Als er kopieerbeveiliging opzit krijg je steeds lichter en donkerder beeld, en wegvallend beeld waardoor je dus de film niet kunt volgen. Het geluid blijft (meestal?) wel gewoon aanwezig, dus bij een muziek dvd is dat iets minder erg.

Ik heb zelf voor 6 tientjes een RFU adaptor gekocht (originele Sony, je kan ook goedkopere krijgen) en die kan je dan in de kabelaansluiting van je tv doen om dvd's te kijken.

iracing profile

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Dat het beeld verrot wordt is de MacroVision kopieerbeveiliging aan het werk.

• Cpt.Morgan
Op maandag 07 januari 2002 13:06 schreef Joop het volgende:
Dat het beeld verrot wordt is de MacroVision kopieerbeveiliging aan het werk.
Okay... het klopt dus... Enne, als ik zo'n scart -> coax convertor koop heb ik daar geen last meer van dus?

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
zou moetne kloppen. ik heb ook zo'n adapter om hem bij anderen aan te kunnen sluiten die een oudere tv hebben.. maar daar heb ik nog bijna nooit problemen gehad met een dvd.. allen met een startrek dvd. maar dat deed ie ook bij mij .. via de scart op mijn tv. duz dat zou de oplossing kunnen zijn. .

macromedia is uit te schakelen als het goed is als je hem mod ofzo.. maar dat weet ik niet precies

-

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
De nieuwst ModChips schakelen MacroVision idd uit. (De Messiah en de NEO.)
Pagina: 1