Toon posts:

Netwerk functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste medetweakers, sorry voor de rare topic titel, maar ik heb echt alles al geprobeerd, en toch wil het niet werken, ik heb alle 2 pc's ip adressen gegeven, de ene pc, dat is de pc die ik nu mee internet heb, en dees heb getypt heeft 2 netwerkkaarten hier, de ene is voor internet en de andere wil ik netwerk leggen naar andere pc. in deze pc zitten 2 van 10/100 mbit in en die andere pc eentje van 10Mbit, ik heb de kabels nagekeken, gecontroleerd, de 2 netwerkkaartn geinstalleerd, en ip adressen gegeven de ene 192.168.0.1 en de andere 192.168.0.2 en als subnetmasker 255.255.255.0, ik heb het zelfs met andere protocollen geprobeerd en zlefs dat wilde niet werken, deze pc is win XP en andere pc is win 98 SE. AUB, help mij. alvast bedankt

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Damn, ik lees verkeerd, het hele netwerk wil niet |:(

Kunnen de PCs elkaar pingen :?

Verwijderd

Topicstarter
nope, zelfs pingen gaat niet

Verwijderd

Brand het link ledje ?
heb je een cross kabel gebruikt ?
1 <-> 3
2 <-> 6

• Adze
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

Kunnen de pc's elkaar pingen? Nee, ze kunnen alleen elkaar pingen......

Euhhm wat bedoel je nou helemaal ?

edit:

Dat stond er net nog, is al verbeterd...

Verwijderd

Topicstarter
nope, de ledjes branden niet, ja ik heb cross over kabel gebruikt, ik heb ze zelfs na gecontrolleerd.

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Installeer eens IPX erbij met brontype 16-entry cache en frametype op 802.2. Ook netbios aangevinkt.

• Narf109
  • Laatst online: 30-07 09:41
zet die 10/100 nic eens op 10 vast....

Verwijderd

Topicstarter
netbios staat aangevingt, en ipx staat op die andere netwerkkaart waarvan ik wil linken naar die andere pc, dus op netwerkkaart waar internet binne komt staat geen ipx, maar op de andere wel

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Geen link == geen netwerk. Dus OF je kabel is gort, of de kaart is niet goed geinit...drivers misschien ? IRQ's ? Dat soort zaken. Als je zeker bent van je kabel moet het daar wel liggen. Moet je alleen nog uitvinden op welke van de 2 pc's.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

post eens hiero de uitkomsts
van ipconfig en route print
Leer je vaak hele leuke dingenvan . Kan je wel je eigen ip pingen en je loopback (127.0.0.1)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:07 schreef Narf het volgende:
zet die 10/100 nic eens op 10 vast....
als ik die 10/100 met een 10 mbit link gaat die toch automatisch op 10 werken, *toch, he*

• Narf109
Op zondag 06 januari 2002 15:08 schreef Jackie_Che het volgende:
netbios staat aangevingt, en ipx staat op die andere netwerkkaart waarvan ik wil linken naar die andere pc, dus op netwerkkaart waar internet binne komt staat geen ipx, maar op de andere wel
Alleen TCP/IP is voldoende :)

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Op zondag 06 januari 2002 15:08 schreef Jackie_Che het volgende:
Installeer op beide pc's de IPX eens, ik heb hierzo precies dezelfde instelling als jij wilt hebben en zonder IPX heeft die van mij ook moeite om de andere pc's te vinden. Je netwerkkaart op 10 MB te zetten kan ook helpen

• Narf109
Op zondag 06 januari 2002 15:10 schreef Jackie_Che het volgende:

[..]

als ik die 10/100 met een 10 mbit link gaat die toch automatisch op 10 werken, *toch, he*
Zet hem voor de zekerheid maar op 10, dan kan het daar iig niet aan liggen ;)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Op zondag 06 januari 2002 15:06 schreef Jackie_Che het volgende:
nope, de ledjes branden niet, ja ik heb cross over kabel gebruikt, ik heb ze zelfs na gecontrolleerd.
Als de ledjes niet branden is er geen verbinding... dan kun je prutsen in je OS tot je een ons weegt, maar erg is geen fysieke verbinding... Hoe heb je je kabel gecontroleerd? Is ie zelf gemaakt of gekocht? Staan alles drivers van je netwerkkaarten goed geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:09 schreef grhmpf het volgende:
Geen link == geen netwerk. Dus OF je kabel is gort, of de kaart is niet goed geinit...drivers misschien ? IRQ's ? Dat soort zaken. Als je zeker bent van je kabel moet het daar wel liggen. Moet je alleen nog uitvinden op welke van de 2 pc's.
wel, ik ben zelfs die andere domme pc aan het herinstaleren, en proberen of het dan erna lukt, want op deze pc kan het niet zijn, want ik heb hier internet, en als ik ff kabel naar andere netwerkkaart*in deze computer* doe, dan werkt ie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:12 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Als de ledjes niet branden is er geen verbinding... dan kun je prutsen in je OS tot je een ons weegt, maar erg is geen fysieke verbinding... Hoe heb je je kabel gecontroleerd? Is ie zelf gemaakt of gekocht? Staan alles drivers van je netwerkkaarten goed geinstalleerd?
ze zijn allebei gekocht, om zeker ervan te zijn. ik heb ze gecontroleerd met multimeter,*je weet wel, die piep dingk om te zien of ie werkt*

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Het klinkt gek maar dit maakte bij mij een verschil: verander de IP's van de kaarten in 192.168.1.x

Trouwens, weet je zeker dat niet een van de kaarten token-ring is. Die fout wordt ook nog wel eens gemaakt.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• Cpt.Morgan
Op zondag 06 januari 2002 15:12 schreef Jackie_Che het volgende:

[..]
deze pc kan het niet zijn, want ik heb hier internet, en als ik ff kabel naar andere netwerkkaart*in deze computer* doe, dan werkt ie
Wat bedoel je?

Als je de crosskabel in de andere netwerk kaart steek (terwijl hij nog steeds in de andere pc zit) gaan de ledjes branden -> dan is je netwerkkaart kapot...

Als je de kabel in de andere netwerk kaart steek (en in je modem) dan werkt internet -> het is geen crosskabel...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:15 schreef Cpt.Morgan het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

Als je de crosskabel in de andere netwerk kaart steek (terwijl hij nog steeds in de andere pc zit) gaan de ledjes branden -> dan is je netwerkkaart kapot...

Als je de kabel in de andere netwerk kaart steek (en in je modem) dan werkt internet -> het is geen crosskabel...
nee, dat bedoel ik niet. wat ik bedoel is dat sal ik van modem naar de netwerkkaarten trek dan werken die wel

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Haha lol, had ik ook maar ik dus mijn netwerkkaarten er net niet goed ingedaan, ze staken er nog geen millimeter uit :D dus ik zou ze nog eens goed aandrukken. Het is het proberen waard.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:15 schreef rtgo het volgende:
Het klinkt get maar dit maakte bij mij een verschil: verander de IP's van de kaarten i 192.168.1.x

Trouwens, weet je zeker dat niet een van de kaarten token-ring is. Die fout wordt ook nog wel eens gemaakt.
Hmm, token ring, hoe zie je dat, misschien kan dat wel het probleem zijn, *je weet maar nooit*

• Cpt.Morgan
Edit- iets over het hoofd gezien -

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:12 schreef Narf het volgende:

[..]

Zet hem voor de zekerheid maar op 10, dan kan het daar iig niet aan liggen ;)
ok, dus maw, ik steek er wel ff ene van 10 in, dan weet ik zeker, want ik heb er hier nog van die domme netwerkkaartjes liggen, als ze niet willen, dan gooi ik ze wel uit het raam

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:20 schreef Cpt.Morgan het volgende:
Edit- iets over het hoofd gezien -
hmmm, zal het niet weten, ik ben al eigenlijk een week met dit soort probleem aan het knoeien, tot vandaag werd ik gewoon gek, en kon ik het niet laten hier ff raad te vragen

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2025

rtgo

Lemmus Lemmus

Hmm, token ring, hoe zie je dat, misschien kan dat wel het probleem zijn, *je weet maar nooit*
Ha ha, dat wil nog wel eens probleem zijn. Je kan je kaart eens goed bekijken. Het staat meestal op je chips of printplaat. Het wil ook nog wel eens op dat metalen plaatje waarmee je je kaart in je kast zet, staan. Als je de kaart tweede hands hebt (en zo klinkt het wel) moet je ook even kijken op de site van de fabrikant.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

klikbare link

Oplossing hier was alle netwerk protocollen verwijderen en opnieuw installeren.

Waarom 2 10/100 Netwerkkaartjes in één PC en in de andere een 10Mbit kaartje. :?
Zou die 10Mbit NIC gebruiken voor internet en in elke PC een 10/100 kaartje zetten, wordt het interne netwerk lekker snel en internet delen gaat prima.

De eenvoudigste manier om te gaan proberen of het interne netwerk ut doet is om te beginnen met NETBEUI te installeren. Het is dan niet nodig om IP adressen/ subnetten e.d. in te stellen.

Als dit werkt dan pas TCP/IP erbij zetten.
Op zondag 06 januari 2002 14:56 schreef Jackie_Che het volgende:
..... de kabels nagekeken .......
Toch maar 1 cross kabel nodig. :?
of via een Hub/Switch met 2 Straight kabels :?

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
de 10mbit is een 10Base-T ethernet adapter
de 10/100 kan ik nu ff niet zien, maar die werkt

Verwijderd

Er zit een grote kans in dat je TCP/IP-stack niet 100% is.

Verwijder alle protocollen en installeer ze even opnieuw.

edit:

Iemand was me voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:30 schreef PokkeNoise het volgende:
klikbare link

Waarom 2 10/100 Netwerkkaartjes in één PC en in de andere een 10Mbit kaartje. :?
Zou die 10Mbit NIC gebruiken voor internet en in elke PC een 10/100 kaartje zetten, wordt het interne netwerk lekker snel en internet delen gaat prima.

De eenvoudigste manier om te gaan proberen of het interne netwerk ut doet is om te beginnen met NETBEUI te installeren. Het is dan niet nodig om IP adressen/ subnetten e.d. in te stellen.

[..]

hmm, maar een 10/100 ben ik nu al aan het gebruiken voor internet, en het intern netwerk moet niet snel zijn, het is gewoon ff voor internet te delen, naar mijn zus haare pc, die wil alleen maar wat ronddoolen met msn, icq, yahoo, en wat buffy stuff zoeken, en voor de rest gaat ze toch niet zoveel downloaden, loL

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:35 schreef ComputerPech het volgende:
Er zit een grote kans in dat je TCP/IP-stack niet 100% is.

Verwijder alle protocollen en installeer ze even opnieuw.

edit:

Iemand was me voor :)
allee, vooruit omdat u het bent zal ik die protocollen nog eens opnieuw doen, loL

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik het wel echt gehad denk ik, dit is de 2de keer dat ik die andere pc ga formateren, om er zeker van te zijn dat alles vanaf het begin te herproberen, maar ik vind WIN 98SE niet, dus doe het met win 98

• Narf109
Op zondag 06 januari 2002 15:37 schreef Jackie_Che het volgende:

[..]

allee, vooruit omdat u het bent zal ik die protocollen nog eens opnieuw doen, loL
Nogmaals, TCP/IP is voldoende ;)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel-edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:30 schreef PokkeNoise het volgende:
klikbare link

[..]

well, omdat ie niet lang genoeg was heb ik een cross over en een straight gepakt, dan met een tussenstukje ertussen gezet, omdat ik dacht dat die tussenstuk niet werkte knipte ik de 2 aansluitingstukjes door en heb ze zo verbonden met elkaar met behulp van soldeerbout en wat plakkband enzo, heb ze nagemeten, en getest, het is nu een complete cross over kabel. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:42 schreef Narf het volgende:

[..]

Nogmaals, TCP/IP is voldoende ;)
well, dat ga ik nu eens niet doen, :9 ik ga alle protocollen instaleren, behalve dan waarvan mijn internet binnekomt, want ik wil niet dat ik geen internet heb

• Narf109
... met behulp van soldeerbout en wat plakkband enzo...
ghe ghe een echte tweakert ken niet zonder plakband

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 15:46 schreef Narf het volgende:

[..]

ghe ghe een echte tweakert ken niet zonder plakband
tja , dan ken je me nog niet, toen ik een voeding had, dacht ik, waaw, die werkt niet, in plaats van gebruik te maken van garantie. nee, ik deed die helemaal open en had draadje per draadje eruit gehaald en had van een 300 watt at voeding een 300 watt atx voeding gemaakt, het werkte wel, maar was niet stabiel voor m'n amd'tje, maar daar gaat het nu niet over. pc 2 heeft nu win 98 eerste versie, en ga nu de protocollen en natwerkkaart daar instaleren, enzo, dus tot over een minuutje

Verwijderd

Topicstarter
aaaaaaargh, het werkt nog steeds niet

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 15:59 schreef Jackie_Che het volgende:
aaaaaaargh, het werkt nog steeds niet
Lees dan ook eens wat mensen tegen je zeggen... zolang de linklampjes niet branden kan je in je OS rommelen tot je erbij neervalt... het gaat niet werken. Je kabel is waarschijnlijk gewoon rot.

Probeer anders die kabel die van je kabelmodem afkomt eens in de andere netwerkkaarten te steken... dan kun je zien of die netwerkkaarten goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 16:03 schreef jeroenr het volgende:

[..]

Lees dan ook eens wat mensen tegen je zeggen... zolang de linklampjes niet branden kan je in je OS rommelen tot je erbij neervalt... het gaat niet werken. Je kabel is waarschijnlijk gewoon rot.

Probeer anders die kabel die van je kabelmodem afkomt eens in de andere netwerkkaarten te steken... dan kun je zien of die netwerkkaarten goed zijn.
hmm, als je tegen mij zegt lees wat de andere mensen tegen me zeggen, waarom doe jij dat dan niet, die kabel werkt, want ik heb ze getest, en met die kabel van modem naar pc geprobeerd, het werkt, weet echt niet meer wat te doen, daarom ben ik hier ook, ik ben er al een week mee bezig.
met de netwerkkaarten ben ik nu aan het rommelen.

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op zondag 06 januari 2002 16:13 schreef Jackie_Che het volgende:
..... die kabel werkt, want ik heb ze getest, en die kabel van modem naar pc geprobeerd, het werkt.......
Als die kabel tussen de kabelmodem en NIC werkt is het geen Cross kabel, hier wordt namelijk een straight kabel gebruikt.

uit een ander draadje,
Crosskabel
Straightkabel

? weet jij wat.

Pagina: 1