Headphones die zacht gaan

Pagina: 1
Acties:

• frankjanse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik heb een probleem. Mijn speakers (Creative Slim 500) hebben geen aansluiting voor headphones. Wanneer ik nu headphones wil gebruiken moet ik eerst onder de tafel kruipen om de speakers uit de line-out te halen, en vervolgens de headphones erin.

Hier krijg je alleen rugpijn van en af en toe een buil op je hoofd, maar het geluid wat vervolgens uit die oordingen komt is erg zacht. TE zacht naar mijn mening, nu kan ik met CS nog niet horen of er iemand van achter nadert...

Hoe krijg ik dit harder?? Alle volume regelingen in windows staan al op maximaal.

Verwijderd

welke geluidskaart heb je?
Als je een kaart uit de soundblaster live serie hebt moet je je speaker instellingen op 'headphones' zetten.

• frankjanse
Ik gebruik de sloeber AC'97 onboard zound

Verwijderd

laat maar ff weten of het werkte of niet.

Anders moeten we maar opnieuw gaan nadenken... :9

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je kunt een Soundblaster PCI128 met 2 lineout's nemen. Dan kun je lineout 1 je speakerset doen, in line out 2 je koptelefoon.

http://www.tweakers.net/pricewatch/2627

48 piek, verzendkosten erbij F18,-
Of je haalt hem gewoon bij de lokale dynabyte/dixons boer voor geloof ik F59,-
Daarmee is iig je kruipprobleem opgelost zonder nadelen.

Als je koptelefoontje dan nog te zacht geluid geeft koop je een wat duurdere en kijk je naar de GEVOELIGHEID, bij de specificaties. Waarschijnlijk is dat het probleem bij jou te zachte headphone geluid, een te lage gevoeligheid van je koptelefoon.

• frankjanse
het zijn wel vette headphones, van Sony (ze zaten bij mn cd walkman van 400 piek). Dus ik denk dat de gevoeligheid wel ok is (ik heb ook 2 andere modellen geprobeert: gee verschil).

Ik denk dat dit moeilijk owrtd op te lossen, heb gewoon speakers nodig met headphones aansluiting!!:(:(

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Toevallig heb ik een headphones plug op m'n monitor via een verdeelplug samen op m'n Line-out :)

My Discogs

• frankjanse
ff dit weer naar de top, ik heb nog steeds geen oplossing :(:(

Is het dan alleen mogelijk via de speakers??

• Mad_Demon
  • Laatst online: 12-08 22:19
Het geluid moet versterkt worden. Je moet (volgens mij) gewoon een speakerset kopen die een headphone uitgang heeft.
Pagina: 1