Jullie zullen vast zeggen, UTFS, maar ik heb daar niet echt iets kunnen vinden. Het probleem is als volgt.
PC1 met ADSL op internet
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0
PC2 zit aa PC1 vast (niet DHCP, want met die wil ik ook wel eens inbellen)
IP: 10.0.0.151
Gateway: 10.0.0.150
DNS: 10.0.0.150
Winroute geinstalleer op PC1. De interface table staat goed (ethernet uit, ras aan). Ik heb DHCP/Mail uitstaan.
Als de Proxyserver aanstaat en ik bij de andere PC (PC2) zeg dat ie een proxy moet gebruiken, kunnen ze daar vrolijk internetten.
Maar alleen port 80 werkt. Als ze ftp willen, of mail, dan connect ie, maar verzendt ie geen data. Als ik de proxy uitzet dan kunnen ze niks meer doen (ping en tracert werken wel). Ook als ik bij DNS forwarding de DNS van me ISP invul nog niet.
Hellup.
Edit:
E-mail. Hij zegt receiving message 1/... maar doet verder niks
FTP. Ingelogd, doe ik dir/ls, doet ie niks
Download Manager. Ingelogd, "receiving file", doet ie niks verder
Ik had hiervoor Wingate geinstalleerd, alles werkte (dus de instellingen op de client zijn goed), alleen me pc liep veel vast met wingate, dus nu winroute geprobeerd.
PC1 met ADSL op internet
IP: 10.0.0.150
PC2 zit aa PC1 vast (niet DHCP, want met die wil ik ook wel eens inbellen)
IP: 10.0.0.151
Gateway: 10.0.0.150
DNS: 10.0.0.150
Winroute geinstalleer op PC1. De interface table staat goed (ethernet uit, ras aan). Ik heb DHCP/Mail uitstaan.
Als de Proxyserver aanstaat en ik bij de andere PC (PC2) zeg dat ie een proxy moet gebruiken, kunnen ze daar vrolijk internetten.
Maar alleen port 80 werkt. Als ze ftp willen, of mail, dan connect ie, maar verzendt ie geen data. Als ik de proxy uitzet dan kunnen ze niks meer doen (ping en tracert werken wel). Ook als ik bij DNS forwarding de DNS van me ISP invul nog niet.
Hellup.
Edit:
E-mail. Hij zegt receiving message 1/... maar doet verder niks
FTP. Ingelogd, doe ik dir/ls, doet ie niks
Download Manager. Ingelogd, "receiving file", doet ie niks verder
Ik had hiervoor Wingate geinstalleerd, alles werkte (dus de instellingen op de client zijn goed), alleen me pc liep veel vast met wingate, dus nu winroute geprobeerd.
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge