[WinRoute] weer, inet alleen met proxy

Pagina: 1
Acties:

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Jullie zullen vast zeggen, UTFS, maar ik heb daar niet echt iets kunnen vinden. Het probleem is als volgt.
PC1 met ADSL op internet
IP: 10.0.0.150
Subnet: 255.255.255.0

PC2 zit aa PC1 vast (niet DHCP, want met die wil ik ook wel eens inbellen)
IP: 10.0.0.151
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 10.0.0.150
DNS: 10.0.0.150

Winroute geinstalleer op PC1. De interface table staat goed (ethernet uit, ras aan). Ik heb DHCP/Mail uitstaan.
Als de Proxyserver aanstaat en ik bij de andere PC (PC2) zeg dat ie een proxy moet gebruiken, kunnen ze daar vrolijk internetten.
Maar alleen port 80 werkt. Als ze ftp willen, of mail, dan connect ie, maar verzendt ie geen data. Als ik de proxy uitzet dan kunnen ze niks meer doen (ping en tracert werken wel). Ook als ik bij DNS forwarding de DNS van me ISP invul nog niet.

Hellup.

Edit:
E-mail. Hij zegt receiving message 1/... maar doet verder niks
FTP. Ingelogd, doe ik dir/ls, doet ie niks
Download Manager. Ingelogd, "receiving file", doet ie niks verder
Ik had hiervoor Wingate geinstalleerd, alles werkte (dus de instellingen op de client zijn goed), alleen me pc liep veel vast met wingate, dus nu winroute geprobeerd. :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Misschien handig om te vermelden welk besturings systeem??
Welke internet verbinding. Kabel, MXstream iets anders ??
oplossing voor Win2000/MXStream:

If you are using PPTP (VPN), WinPoet, or RasPPPoE connection you should change the following value in the registry:
1. Stop the Winroute engine. Right click on the Winroute engine monitor and choose stop Winroute engine.
2. Open up the registry editor. In Windows click on the Start button go to Run type in regedit click OK
3. Expand HKEY Local Machine / Software / Tinysoftware / Winroute
4. Change the value of the IpFragMode key to 1
5. Close the registry editor and restart Winroute
( (C) Tinysoftware )

Staan er fout meldingen in je error log ???

Rampen bak 2004

Verwijderd

Heb je bij de Client bij IP-Properties de gateway ingesteld?! Daar moet je nl. het IP van je Winrouteserver instellen. ;)

Anders kun je inderdaad niks anders dan via poort 80.

<edit>
niet goed gelezen. |:(

De gateway heb je dus ingevuld. Heb je ook de DNS van je server ingevuld op de clients?!
Kun je pingen naar IP's of ook op Naam?

In elk geval proberen even dat PPPOE protocol te installeren, werkt meestal iets beter met kabelinternet/ADSL.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Ik gebruik Win2k met MxStream Basic
Op zondag 06 januari 2002 16:33 schreef Millennium het volgende:
Misschien handig om te vermelden welk besturings systeem??
Welke internet verbinding. Kabel, MXstream iets anders ??
oplossing voor Win2000/MXStream:
Gedaan, maar niks :( . Er staat ook helemaal niks in de error log, het lijkt alsof ie het gewoon blockt, maar ik heb geen idee waarom. Ik heb ook geprobeerd alle poorten door te mappen, maar dat deed ook niks.
Op zondag 06 januari 2002 16:45 schreef FReGGeL het volgende:
De gateway heb je dus ingevuld. Heb je ook de DNS van je server ingevuld op de clients?!
Kun je pingen naar IP's of ook op Naam?

In elk geval proberen even dat PPPOE protocol te installeren, werkt meestal iets beter met kabelinternet/ADSL.
DNS bij TCP/IP 10.0.0.150 (de Winroute Server dus).
Ik kan pingen/tracert doen op ip en naam

Wat is dat PPPOE protocol, wat moet ik daarmee?

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Het PPPoE protocol is een protocol om Internet over een Ethernetkaart mogelijk te maken. Ik heb zelf een Abbo bij Wanadoo, en ik moet dus nog gewoon bij de 'inbellen' via ras. De Software die je bij Wanadoo krijgt is behoorlijk bagger imho. 'k weet niet hoe dat bij je ADSL abbo geregeld is.

PPPoE kun je eventueel vinden bij de FAQ op de TinySoftware site. Maar 't blijft vaag dat je WEL kan pingen en tracen, maar niks kan doen via FTP e.d. Die poorten zouden nl. standaard open moeten staan. Welke versie van Winroute heb je trouwens?! Schijnt trouwens ook zo te zijn dat als je een 'ongeldige' serial gebruikt Winroute verkeer kan blokken. (zelf geen ervaring mee, maar ergens gelezen hier op GOT) :)

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 17:31 schreef FReGGeL het volgende:
Het PPPoE protocol is een protocol om Internet over een Ethernetkaart mogelijk te maken. Ik heb zelf een Abbo bij Wanadoo, en ik moet dus nog gewoon bij de 'inbellen' via ras. De Software die je bij Wanadoo krijgt is behoorlijk bagger imho. 'k weet niet hoe dat bij je ADSL abbo geregeld is.
Ik gebruik de software van Planet Internet niet, maar gewoon een VPN inbel (RAS) aangemaakt, zoals die in de MxStream boekje staat
Op zondag 06 januari 2002 17:31 schreef FReGGeL het volgende:
Welke versie van Winroute heb je trouwens?! Schijnt trouwens ook zo te zijn dat als je een 'ongeldige' serial gebruikt Winroute verkeer kan blokken. (zelf geen ervaring mee, maar ergens gelezen hier op GOT) :)
Ik heb versie 4.1.26. Ik denk niet dat het de serial is die fout is, want je hebt eerst 30dagen trial, en dan werkte het ook al niet.

Verwijderd

Je hebt dus in elk geval alle IP zooi allemaal goed ingevuld, dus dat kan het niet zijn. 'k Neem aan dat je ook Users hebt aangemaakt in Winroute, anders hebben de clients nl. inderdaad weinig rechten om te inetten.

Verder kun je misschien de Error log in de gaten houden zodra je gaat mailen/ftp-en ofzo. Wie weet staan daar nuttige meldingen in.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 17:50 schreef FReGGeL het volgende:
Je hebt dus in elk geval alle IP zooi allemaal goed ingevuld, dus dat kan het niet zijn. 'k Neem aan dat je ook Users hebt aangemaakt in Winroute, anders hebben de clients nl. inderdaad weinig rechten om te inetten.
Users in Winroute? Effe kijken hoor. Oh, God, laat dit het zijn, alsjeblieft!!
Humm, niet :( Maar die users is alleen access to adminstration of geen access. Voor de rest niks.
Ik heb het niet geprobeerd eerder, maar ik kan wel emails versturen, komen ook aan, maar ontvangen niet :'(
Op zondag 06 januari 2002 17:50 schreef FReGGeL het volgende:
Verder kun je misschien de Error log in de gaten houden zodra je gaat mailen/ftp-en ofzo. Wie weet staan daar nuttige meldingen in.
Daar staat echt helemaal niks |:(

Verwijderd

'k zie trouwens dat je Win2k gebruikt.
Dan kun je in Winroute import from NT blabla gebruiken om users toe te voegen. Anders kun je daar ook nog probs mee krijgen. Users gewoon Access geven, niet tot Full Admin. Da's niet nodig voor iedereen lijkt me. ;)

Vaag dat er in je error log niks komt te staan. :\
je kunt bij Advanced security dingen aanzetten voor logging... misschien dat daar alles uitstaat. Maar normaal als het niet helemaal werkt zoals het zou moeten, lijkt het me dat er wel ergens een Error melding gemaakt wordt. Ook vaag dat je WEL kunt sturen, maar niet kan ontvangen. :?

Verwijderd

je zegt dat de gateway van pc2 ingesteld staat op 10.0.0.150???

Dit is niet correct. De gateway voor alle client pc's moet het ip zijn van de n.w kaart van de winroute pc die aan het interne net hangt. Dit kan dus niet 10.0.0.150 zijn want deze hangt aan je adsl modem als het goed is.

voor de duidelijkheid:

winroute pc 2 n.w kaarten, 1 naar je lan, 1 naar adsl modem.

ip server adsl: 10.0.0.150
ip server lan: 192.168.1.1

ip client pc's 192.168.1.2-254

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:22 schreef martijntje het volgende:

Dit is niet correct. De gateway voor alle client pc's moet het ip zijn van de n.w kaart van de winroute pc die aan het interne net hangt. Dit kan dus niet 10.0.0.150 zijn want deze hangt aan je adsl modem als het goed is.

voor de duidelijkheid:

Er zijn 2 ranges mogelijk voor Private LAN nl.:
192.168.x.x
10.x.x.x

Hangt er maar net vanaf welke je wilt gebruiken.
Darkvater gebruikt dus 10.x.x.x voor z'n LAN, en van ADSL zal wel dynamisch zijn. Doet er ook eigenlijk weinig toe.
Ik geef toe 192.168.x.x is gebruikelijker, maar niet noodzakelijk. :)
Daar kan het probleem dus niet zitten lijkt me.

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op zondag 06 januari 2002 20:22 schreef martijntje het volgende:

voor de duidelijkheid:

Dat hebben ze jouw vertelt >:)
Het is wel degelijk mogelijk om met 1 netwerkkaart internet te delen.

ADSL-modem <--> HUB <--> Server
............................|
.............................-->Client

Waarbij Gateway dan 10.0.0.150 is (dezelfde NIC die dus ook de verbinding opzet.)

Omdat Pingen wel lukt, kun je wel browsen als je het IP van de desbetreffende page invuld :? (Hoewel pingen waarschijnlijk in de vorm van : "ping www.planet.nl" is, Dus geen DNS probleem)

Rampen bak 2004

Verwijderd

ALS je provider dat Accepteerd wel ja...
Als je 2 ip adressen tegelijk van je provider krijgt!
maar dan WETEN ze dus dat het gedeeld wordt.
Met Winroute (zoals Darkvater het wil delen) is dat dus niet te zien.

Zoals hij beschreven heeft gebruikt ie USB/Ethernet om in te bellen op z'n ADSL lijn. Dan een andere Ethernet kaart om te verbinden met z'n LAN. :)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:41 schreef Millennium het volgende:

[..]

Dat hebben ze jouw vertelt >:)
Het is wel degelijk mogelijk om met 1 netwerkkaart internet te delen.

ADSL-modem <--> HUB <--> Server
............................|
.............................-->Client

Waarbij Gateway dan 10.0.0.150 is (dezelfde NIC die dus ook de verbinding opzet.)

Klopt ja. Ze zitten in dezelfde IPrange daarom kent het "interne" net het ip van de "externe" (10.0.0.150) gateway.

U heeft gelijk :)

Verwijderd

Op zondag 06 januari 2002 20:32 schreef FReGGeL het volgende:

[..]

Er zijn 2 ranges mogelijk voor Private LAN nl.:
192.168.x.x
10.x.x.x
172.16.xxx.xxx
90.xxx.xxx.xxx (weet ik niet zeker)
horen daar ook nog bij.

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Om even duidelijkheid te verschaffen
Ik heb een ethernet ADSL modem
code:
1
2
3
4
SERVER (PC1) --> SWITCH <--- CLIENT (PC2)
             |
             |
            ADSL MODEM

Zo dus.
Dus in allebei de pc's zit er één netwerkkaart. Het heeft wel gewerkt, internet delen, namelijk met wingate. Alleen ik kreeg erg vaak BSOD met dat programma. Daarom wou ik iets anders proberen. Met Winroute kon ik dus internetten en mail verzenden, maar alle andere poorten waren dicht (email ontvangen, ftp, etc).

Nog steeds, hellup :'(

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Wat je kan proberen omdat je eerst wingate hebt gebruikt is het complete TCP/IP protocol van je server verwijderen en vervolgens weer opnieuw installeren. Dat wil soms nog wel eens helpen. En natuurlijk zoals in de WR handleiding staat wingate deinstalleren maar dat had je vast al gedaan.

Rampen bak 2004

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 22:56 schreef Millennium het volgende:
Wat je kan proberen omdat je eerst wingate hebt gebruikt is het complete TCP/IP protocol van je server verwijderen en vervolgens weer opnieuw installeren. Dat wil soms nog wel eens helpen. En natuurlijk zoals in de WR handleiding staat wingate deinstalleren maar dat had je vast al gedaan.
Hehe, ik heb een complete windows reinstall gedaan. Zal wel goed zijn, denk je niet? >:)

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Op zondag 06 januari 2002 23:05 schreef Darkvater het volgende:

[..]

Hehe, ik heb een complete windows reinstall gedaan. Zal wel goed zijn, denk je niet? >:)
Denk het wel :)

Rampen bak 2004

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Topicstarter
godverdomme! Ik heb ook nog winroute 4.1.30 geprobeerd, lite en pro versie, en sygate. Geen een wil werken!!

Zet ik Wingate 4.5.0 terug, want die werkte wel (alleen me pc liep vaak vast ermee), loopt ie weer vast. IK HAAT DIT!!!!

Pagina: 1