Toon posts:

probleem met modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat kan er aan de hand zijn als een modem volgens windows goed werkt, maar het niet lukt om in te bellen. oh ja de kabel zit erin. het gaat om een dynalink modem. 1456pm en wordt herkend als best modem.

volgens de melding op het scherm lijkt hij gewoon in te bellen, alleen je hoort hem niet. Er verschijnt geen melding op het scherm dat er geen kiestoon is.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Nummer is niet goed :?

Verwijderd

Welke foutmelding, welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
het nummer is goed dat heb ik nagelopen. Het besturingssyteem is windows XP. Voorheen heeft het modem volgens de gebruiker wel goed gewerkt, maar dat was onder windows 98.

Er verschijnt geen foutmelding, alleen de melding dat hij bezig is met inbellen. De lijn schijnt goed te zijn.

Verwijderd

Ik zou iig de correcte drivers installen.

Verwijderd

Krijg je overigens wel reply wanneer je onder diagnostics query modem aanklikt?

Driver:

http://www.dynalink.com/Drivers/1456pm/56pm_xp.zip

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:28

knakworst

Get more sats!

Ik heb hetzelfde probleem in Win2000. Iemand een oplossing? Goede drivers heb ik al tig keer geinstalleerd. Onder win98 werkt het gewoon!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

No dialtone errors kunnen verschillende oorzaken hebben.

In de eerste instantie moet je richting verkeerde/kapotte aansluiting van de telefoonkabel.

Als dat in orde lijkt ligt het vaak aan de drivers- je zegt al zelf dat het als een ander modem herkend wordt dan het is. 9 van de 10 modems zijn tegenwoordig 'winmodems' en werken met proprietary driver/controller code. 'Standard modem' instellen zal dan ook niet lukken- je moet echt de juiste drivers hebben voor het chipset op jouw modem.

Als je ZEKER weet dat je de goede drivers te pakken hebt maar het wil toch niet, moet je ff naar control panel gaan en op 'modem' dubbelclicken. Daar op 'Diagnostics', de juiste Com poort selecteren (meestal COM3) en op More Info clicken. Als het goed is gaat het met de modem communiceren en krijg je wat AT codes en replys (wat er staat maakt niet zoveel uit, schrik niet van een 'not supported' melding ofzo). Als het niet goed is krijg je een error dat er niet gecommuniceerd kan worden- dan terug naar de driver optie.

Gaat ook dat goed, maar wil bellen nog steeds niet, open dan Hyperterminal en verbind niet via de modem maar direct naar COM3 (of welke poort de modem anders op staat). In het hyperterminal venster

ATZ <enter> typen (terug naar defaults)
Respons: Ok
ATM3 <enter> typen (bij alles geluid maken)
Respons: Ok
ATDT1234567 <enter> typen (bel 1234567)
Respons: biepbiepbiepbiep (etc.)

Als die laatste stap geen gebiep oplevert zit het erin dat er iets fysiek mis is met de modem. Als het wel biept is het een inbelsoftwareprobleem.

Oslik blyat! Oslik!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:28

knakworst

Get more sats!

Diagnostics werkt perfect. Als ik in de gelegenheid ben, ga ik hyperterminal testen, resultaat laat ik hier weten.

Ik heb er trouwens windows 2000 advanced server Engels opgekwakt, maar dat moet toch niet uitmaken?
Pagina: 1