Car HiFi

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Ik heb een Volvo 340 en ik heb besloten die te houden ondanks dat ik uit huis ga omdat ik (morgen) in Enschede ga studeren.
Maar ik heb er nu een supertech (serieus!) autoradio/cassetedeck in liggen, en dat cassete deck is echt heel beroerd.
Dus nu ik besloten heb om mijn auto te houden, wil ik ook in mijn auto gewoon relaxed muziek kunnen luisteren. Nu stel ik niet zulke hoge eisen aan mijn car HiFi als aan mijn echte HiFi (en PA), dan wordt het veels te duur, eerste vereiste is dat ik cd's of minidiscs kan luisteren in mijn auto, of desnoods mp3's als iemand een goede mp3 speler voor in de auto weet.

Dus samengevat: ik zoek een niet als te dure cd-, minidisc- of mp3-speler. Versterker vermogen interesseert me niet in het minst. Merk in principe ook niet, als het maar geen Sony is, dat komt er niet in bij mijn auto (en ergens anders ook niet). Een lage prijs is belangrijk, en voor de rest zijn anti-diefstal maatregelen ook een pre.
Ik heb overigens al redelijke speakers, HiFi speakers die ik nog had liggen, veel beter dan al die ellendige kastloze car "hifi" dingen.
Alvast bedankt.

Jag

• Jag
Bedankt voor de reply, maar die is inderdaad te duur.

Jag

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
kenwood heeft een vrij simpele cd speler voor in je auto
zelf goede ervaringen mee.

Verwijderd

Kenwood radio/cassette reciever en 6 CD wisselaar voor in de kofferdak moet je voor 699 (ex. inbouw) op de kop kunnen tikken.
Als dat te duur is, JVC radio/CD speler bij Halfords voor 299 piek (ook ex. inbouw), en goedkoper kom je echt niet. En het is nog een heel aardig spelertje ook.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik (wij) hebben zown pioneertje, dat vind ik nog een best mooi geluid... 4 x 45 watt mosfetversterkertje.
HEt frontje kan je er vanaf halen...
type weet ik zo niet.

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
Ik heb er zelf eentje van JVC, goed dingetje, echter hij wil nog wel eens een CD-tje niet accepteren. Na een paar keer proberen pakt ie 'm dan wel. Erg irritant.
Als ik jouw was zou ik geen cd-wisselaar kopen, maar gewoon een front-loader. Van het geld dat je dan bespaart plus een beetje meer kun je dan een leuke subwoofer kopen.

• Jag
Een frontloader was ook het plan.
Een sub is op zich wel cool, alleen de plaatsing is altijd zo lastig. Ik heb het ook niet zo op car hifi. Ik zit ook veels te weinig in mijn auto om er veel geld aan uit te geven. Bovendien is het in een auto's zo'n herrie dat je toch nooit een goed geluid kan krijgen.

Jag

• uibeltje
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Waarom geen Sony? Slechte ervaringen?
Als je eens in de buurt komt van R'dam moet je naar de Mediamarkt gaan, heb je de keuze uit 100 of nog meer radio's die allemaal werkend te zien zijn. Van een tientje tot 2000 piek.
Ennu, ik heb dus Sony Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif (CDX-C8000R)

• Jag
Ja, Bony-complex. Ff moeilijk om uit te leggen.
Die zaak waar jij het over had, klmikt heel goed, maar ik woon in Enschede (sinds heel kort), en dat is echt een pleuris eind van Rotterdam vandaan!
Ik ga waarschijnlijk zo naar Halfords hier in Enschede toe.

Jag

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Eerst goede radio, dan goede composet voor voorin, dan versterker en dan pas subs. Da's het uitgavenpatroon, dat je moet volgen. Die sub is er overigens juist voor , om boven je wagenherrie te komen. Een sub is niet, zoals veel mensen denken, puur voor het boomen nodig...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Een heel end zekers in een DAF Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif die 340 is toch wel een automaat hé want anders ie ie niet echt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

heb ook een tijdje een Volvo 340 automaat gehad en er nog mee op vakantie geweest naar de pyreneën.

• Jag
Tuurlijk is het een DAF! Zo'n variomatic, erg cool. Ik ben overigens net op vakantie geweetst naar de pyreneën, maar dat was wel met mijn ouders' Nissan Maxima V6 met climate control.
Eerst goede radio, dan goede composet voor voorin, dan versterker en dan pas subs. Da's het uitgavenpatroon, dat je moet volgen
Tja, da's misschien het uitgavepatroon voor iemand die er zo'n 1000,- voor over heeft. Nou vind ik 1000,- aan audio helemaal niet veel, ik heb zelf op het moment voor 7000,- aan audio op mijn kamer staan, en daar gaat nog voor vele duizenden bijkomen in de komenden maanden, maar car audio laat me volledig koud. Ik ga gewoon een receiver/cd-speler kopen, en ik heb al redelijke (quasi-HiFi) speakers in mijn auto.
Die sub is er overigens juist voor , om boven je wagenherrie te komen. Een sub is niet, zoals veel mensen denken, puur voor het boomen nodig...
Dat een sub niet voor bomen is snap ik ook wel, ik ben niet geheel nieuw in de audio, alhoewel ik zo goed als nul ervaring heb met car audio.

Jag

• R Kuipers
Dat een sub niet voor bomen is snap ik ook wel, ik ben niet geheel nieuw in de audio, alhoewel ik zo goed als nul ervaring heb met car audio.
Precies, je bent die stille ruimte gewend, waarbij je ieder basje keurig steriel krijgt voorgeschoteld. Toen ik nog geen woofer had, moest ik mijn muziek wel erg hard zetten om:
a ) boven de motor uit te komen
b ) de bass ook enigszins te voelen

Succes

• Jag
Precies, je bent die stille ruimte gewend
Precies, ik ben een akoestisch goede ruimte gewend, en dat is ook de ruimte waar ik altijd mijn muziek luister, en ook blijf luisteren. Dit is echt maar voor erbij, en ik ga er niet veel geld aan uit geven, ik heb nog te veel audio voor in mijn kamer gepland om te kopen, dus dit komt echt op de tweede (laatste) plaats.
Dus helaas geen subs voor mij met losse power amps, misschien later, nadat ik uitgebouwd ben met m'n PA installatie.

Jag

• R Kuipers
Je kunt ook niet alles hebben he? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif Weet ik alles van (helaas)

Trouwens, we goed om te weten, mijn Pa heeft laatst een nieuwe Pioneer autoradio/cd-speler gekocht. Dat ding lust geen enkele gebackupte CD's. Ik weet niet of dat bij al die pioneer's zo is, maar het lijkt me verstandig dit eerst zelf te checken, alvorens je besluit er 1 te kopen. Tenzij je niet aan backuppen doet natuurlijk Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

• Jag
Bedankt voor de info. Ik doe wel aan backuppen, maar dan wel echt backuppen, dus mijn thuis cd's kopieren om in de auto te gebruiken.
Verder had ik mijn oog laten vallen op de Philips RC-604/30. Die heeft mijn oom ook, en leek me wel goed, voor zover je dat kan zeggen zonder uitgebreide tests. Verder vind ik hem er mooi uitzien, in tegenstelling tot die Pioneers en Kenwoods, bah, echt lelijk zijn die. Maar dat is ook sterk smaakafhanelijk want een vriend van mij vind het precies andersom.
Bovendien is ie niet zo duur, 449,- bij Halfords, die hier 3km vandaan zit (vandaag 5 min na sluitingstijd daar aangekomen omdat ik de weg in Enschede kwijt was Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif). Iemand hier ervaringen mee? Of een link met info over dit apparaat, het liefst een review (www.vehiclesound.com had er geen)?

Jag

• uibeltje
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Oeps, ik heb dus een Philipscomplex. Nadat tot 3 keer toe mijn cd in de cd-speler van een vriend bleef zitten Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Philips heeft zijn car audio divisie verkocht aan vdo mannesman als ik me niet vergis. Er staat heerlijk Philips op, maar dat is ook het enige. Philips verkoopt op car hifi gebied goede spullen, over het algemeen beter dan sony, maar is dan ook meestal 50-100 gulden duurder.
Go for it!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Philips maakt op zich goede Caraudio, maar goedkope Philips ( lees lager dan 500,- ) is rommel. In die prijsklasse zou ik absoluut niet voor Philips gaan.

Ik heb ook 3 jaar dat spul verkocht, dus geloof me maar. In de lage prijsklasse kun je het beste een Pioneer of een Kenwoodje nemen. Ook geen Sony.

Aannames zijn fataal.

• Jag
Nou ik heb een Philips gekocht. Hij was afgeprijsd, van 550,- naar 450,-. Er komt namelijk een nieuwe collectie zeg maar.
Ik heb 'm net ingebouwd, en dat ging redelijk makkelijk, afgezien dan van het moment dat de - (de antenne) en de + van de accu tegen elkaar aan kwamen. Zekering doorgebrand. Maar ik had geen reserve zekeringen, dus ik heb maar een willekeurige andere gepakt en ik heb nog niets ontdekt dat het niet doet.
Maar wel onwijs relaxed dat ik niet meer naar die &^#$&#$( Supertech hoef te luisteren (30,- van een vriend).
Cd's eten doet ie goed, bedeining is relaxed, er is zelfs een heus opties menu, de beveiliging werkt handig (inc stickers voor op de ramen), en bovenal is ie gewoon mooi.

Jag

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Maar komt de muziek wel boven het gejank van de stofzuiger.. erhm excuseer Renault motor uit? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

R Kuipers:

Ik heb zelf een Pioneer DEH-P400R-B radio + Pioneer 6x CD Wisselaar en dat ding vreet prima gefikte CD's hoor!

Maar!!!

Het blijkt dat CD's van BASF veel te warm worden in de cd speler en/of wisselaar (erhm ja ik heb dus eigenlijk 2 CD spelers in mijn auto zitten ..) en dan kan de cd speler hem niet meer (goed) lezen. Ik heb dit alleen bij BASF cd's .. Philips, Maxwell, TDK etc etc werken allemaal *perfect*. Naja nu waren BASF bandjes vroeger ook absolute bagger dus de traditie zet zich tenminste voort. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Jag
Wel een klein punt, hij vervormd al op een relatief laag volume. Dat wil zeggen, dan staat ie natuurlijk ronduit hard, maar ik had verwacht dat ie wel ietsje harder zou kunnen zeg maar. Het type vervorming klinkt alsof het door de speakers wordt veroorzaakt, maar dat zou gek zijn. Die speakers zijn volgens mij niet kapot, bovendien als ze wel kapot zouden zijn, zou het wel heel toevallig zijn als ze alletwee tegelijk kapot zouden zijn gegaan.
Ik zou eerder denken in de richting van dat mijn accu aan het bokken is of zo, alhoewel dat ook weer niet zo waarschijnlijk is want mijn startmotor doet het goed (en die trekt pas echt een groot vermogen). Als ik thuis (Bunnik ipv Enschede) ben, pak ik er wel ff een multimeter bij, om de power output te bekijken van de amp.
Iemand nog een suggestie waar dit aan zou kunnen liggen?

Jag

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

Je radio aan een dikkere of aparte stroomkabel hangen. Een moderne autoradio kan wel 10 A trekken.....

.........www.raketje.com....................soon.....

Pagina: 1