Toon posts:

[compaq laptop] bios password

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Compaq armada 1530D. Overgekocht van een vage kennis. Nou heb ik dit ding een tijdje niet meer gebruikt en je raadt het al...bios password vergeten. Ook die vage kennis wist m niet meer. Is er een manier om dat ding te resetten? Ik ben zo stom geweest de bios van de HDD te wissen :(
Nogmaals....is er een manier om weer met mijn laptopje te kunnen werken?

Alvast bedankt

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er niet een CMOS-clear jumper, of het batterij-tje er een tijdje uit halen zodat hij alles 'vergeet'.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

hmm, zat er misschien al password op de bios toen je hem kreeg ? , want dan kun je raden waar het vandaan komt *D

Maar probeer op google een beetje te zoeken naar "master password creator"

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Moet gewoon te doen zijn door een accu'tje van het moederbord te halen en het ding een paar minuten zo te laten staan. Dus gewoon openschroeven en even zoeken. En niet vergeten om de gewone accu er ook uit te halen en de stroomkabel ook los te trekken.

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:27

jelmo

A.K.A. jelmo

heb een keer iemand met zo'n soort probleem de comp zien herstarten met floppy ... weer gereset enn flops ...weg ... errug vreemd dat geef ik toe

maar ik denk dus dat er wel iets tegen te doen is, en dat van die battery uit het moederbord slopen wertk ook, maar zit meestal met jumper want zo heb ik bios een X gereset na mislukte overclock poging :)

I don't ride fast, i fly low

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga ff een jumpertje zoeken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is het een boot of cmos password.

als het enkel een passowrd is om te booten, kun je eenvoudig debug uitvoeren.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10

theezeefje

Poehee

Batterij loshalen ?

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 06 januari 2002 16:29 schreef terw_dan het volgende:
is het een boot of cmos password.

als het enkel een passowrd is om te booten, kun je eenvoudig debug uitvoeren.
Het is een password om te booten...dus niet om de bios in te komen. Wat bedoel je met debuggen?

Verwijderd

Topicstarter
Schop! :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

Een Armada 1530D moet je zonder power, batterij en CMOS batterij iets van 24 hr laten liggen, als het goed is dat is het password dat weg.

De CMOS batterij zit rechts onder het keyboard die je met 4 of 5 torkx schroeven vanaf de onderkant kunt loshalen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Ik weet hoe je dit wachtwoord van die laptop kan verwijderen, maar het is overduidelijk dat dit een gestolen laptop is, dus dat ga ik je niet gratis vertellen.
Doe maar een bod :P

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 10:34 schreef toraq het volgende:
Ik weet hoe je dit wachtwoord van die laptop kan verwijderen, maar het is overduidelijk dat dit een gestolen laptop is, dus dat ga ik je niet gratis vertellen.
Doe maar een bod :P
Hij is niet gejat :) Hij is overgekocht van een vage kennis. Hij heeft dat wachtwoord erop gezet. Probleem is alleen dat hij het wachtwoord ook niet meer weet :(
Dus als jij een manier weet graag :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->PMG

Verwijderd

Ik had het zelfde probleem met een laptop van Dell bios password ook vergeten. Toen heb ik naar Dell gebeld en moest ik een tag code van mijn laptop geven. En kreeg ik van hun een lange code die altijd werkt.

Ik had deze laptop op een tweede hands beurs gekocht en had dus alleen een bonnetje verder geen bewijsjes ergens van. Maar daar vroegen ze ook niet naar.

Ik zou een keer naar compaq bellen. Hoef je hem ook niet open te schroeven.

Hangloose

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 11:24 schreef sideshore het volgende:
Ik had het zelfde probleem met een laptop van Dell bios password ook vergeten. Toen heb ik naar Dell gebeld en moest ik een tag code van mijn laptop geven. En kreeg ik van hun een lange code die altijd werkt.

Ik had deze laptop op een tweede hands beurs gekocht en had dus alleen een bonnetje verder geen bewijsjes ergens van. Maar daar vroegen ze ook niet naar.

Ik zou een keer naar compaq bellen. Hoef je hem ook niet open te schroeven.

Hangloose
Ga ik maar eens proberen. Als dat niet werkt probeer in de optie van Traag. Bedankt allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 11:32 schreef qntal het volgende:

[..]

Ga ik maar eens proberen. Als dat niet werkt probeer ik de optie van Traag. Bedankt allemaal :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op maandag 07 januari 2002 11:32 schreef qntal het volgende:

[..]
Quote yourself! :?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 11:42 schreef schizofreen het volgende:

[..]

Quote yourself! :?
Foutje bedankt :P

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Op maandag 07 januari 2002 10:38 schreef qntal het volgende:

[..]

Hij is niet gejat :) Hij is overgekocht van een vage kennis. Hij heeft dat wachtwoord erop gezet. Probleem is alleen dat hij het wachtwoord ook niet meer weet :(
Dus als jij een manier weet graag :)
Ik ben ook niet van gisteren vriend, niemand koopt vage laptops van kennissen waar het wachtwoord nog op zit. Maar als je het wachtwoord er niet afkrijgt neem dan even contact met mij op, dan wil ik hem wel van je overnemen, want ik weet wel hoe ik het wachtwoord van dat type kan resetten.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 16:30 schreef toraq het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van gisteren vriend, niemand koopt vage laptops van kennissen waar het wachtwoord nog op zit. Maar als je het wachtwoord er niet afkrijgt neem dan even contact met mij op, dan wil ik hem wel van je overnemen, want ik weet wel hoe ik het wachtwoord van dat type kan resetten.
als jij zo zeker weet dat die laptop gestolen is, dan weet je ook dat je zelf stafbaar bent als jij em dan koopt :P

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Op woensdag 09 januari 2002 12:32 schreef _mark_ het volgende:

[..]

als jij zo zeker weet dat die laptop gestolen is, dan weet je ook dat je zelf stafbaar bent als jij em dan koopt :P
stafbaar ?
Bedoel je hiermee pijnlijke handelingen omtrent een bepaald lichaamsdeel ? :P

Pagina: 1